الهام چرخنده سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه

آفتاب‌یزد – گروه شبکه: جزء آن دسته افرادی است که به معنای واقعی کلمه تغییر کرد. تغییری‌ که می‌توان گفت برای او چندان بد هم نبوده است! او قبل از اینکه پوست اندازد در حرفه بازیگری مشغول به‌ کار بود. حتی کار اجرا در یک شبکه ماهواره‌ای در کارنامه او به چشم می‌خورد. اما آنچنان که باید مانند حالا ورد زبان‌ها نبود. الهام چرخنده نام همان بازیگری است که با تغییر یک‌باره‌اش باعث تعجب بسیاری شد. تغییری که نشان می‌داد این بازیگر حجاب چادر را برگزیده و با استایل جدیدش در محافل مختلف حضور پیدا می‌کند.
وقتی که نوع پوشش و حتی حرف‌زدن او تغییر کرد، عده‌ای آن را عجیب و غیرقابل باور توصیف می‌کردند. حتی بسیاری، عکس‌های این بازیگر را قبل از آنکه عوض شود از پستوها در آوردند! و آن را در شبکه‌های اجتماعی نشر و او را مورد نقد قرار دادند، اما خودش در این مورد گفته است:«بسیاری از افراد از من می‌پرسند چگونه یک شبه چرخیده‌ام در پاسخ به این افراد گفته و می‌گویم من ۱۲سال است که به حجاب چادر معتقد بوده‌ام و خانواده‌ای دارم که اغلب در رشته الهیات تحصیل کرده‌اند،‌ تنها امروز ظاهرم با چادر شبیه درونم شده است. من طی این مدت از رکن تقوا یعنی حجاب دور بوده‌ام، اما این‌بار با علم به عرصه آمده‌ام. بعضی افراد به تغییر من شک دارند و برخی دیگر در شوک هستند، اما من می‌گویم که هم‌اکنون با دو پسرم زندگی می‌کنم و عکس‌های شخصی که در شبکه‌های اجتماعی و از رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود عکس‌های زمان متاهلی بنده بوده است.» جالب اینجاست که الهام چرخنده فقط به تغییر پوشش ظاهری‌اش بسنده نکرده و فامیلی‌اش را به نام خانوادگی زهرایی تغییر داده است. بعد از این اتفاق دیگر او را در عرصه بازیگری ندیدیم، چراکه او با حضور در محافل مختلف، زنان ایرانی را به استفاده از حجاب «چادر» تشویق کرده و بنا به گفته خودش با دستان خالی باعث شده که زنان بی‌شماری مزین به پوشش چادر شوند.

سخنران خطبه نمازجمعه!
اینکه بازیگری مانند او حجاب چادر را انتخاب می‌کند اتفاق عجیبی نیست، چراکه بسیارند زنان و دخترانی که چادر را برای پوشش خود برمی‌گزینند، اما اینکه با حمایت و پشتیبانی عده‌ای حضور پررنگ‌تری در جامعه پیدا کرده، به‌طوری که در مراسم‌ مختلف از او تقدیر می‌شود یا روی او مانور می‌دهند و امتیازات حمایتی ویژه‌ای برایش در نظر می‌گیرند، امری است که ماجرای چرخنده را از حالت طبیعی خود خارج می‌کند. حال در تازه‌ترین اتفاق، الهام چرخنده، سخنران پیش از خطبه‌های هفته پیش نمازجمعه مشهد اردهال در کاشان بود. شهری که پیشتر یک بازیگر نام‌آشنا را از خود رانده بود! دو سال پیش که فاطمه معتمدآریا برای شرکت در جلسه پرسش‌ و پاسخ فیلم «یحیی سکوت نکرد» به شهر کاشان سفر کرده بود، با رفتارها و الفاظ ناشایستی از سوی تندروهای دلواپس این شهر روبه‌رو می‌شود. گفته می‌شود دلیل این رفتار ناشایست به‌خاطر حجاب این بازیگر بوده است آن‌هم در حالی که تصاویر فاطمه معتمد آریا در کاشان نشان می‌داد که پوشش او بسیار ساده بوده است.