استخاره برای معرفی فرماندار؟

آفتاب یزد- گروه سیاسی: گاهی با مشاهده برخی تصمیمات و اقداماتی که از نهادهای اجرایی-دولتی می بینیم با خود می گوییم، مگر با کمک اصلاح طلبان دولت از اصولگرایان و احمدی نژاد گرفته نشد و روحانی به پاستور نرفته است؟ رخدادهایی که آنچنان شبیه به سیاست های
اصولگرایان است برخی را به شک می اندازد که نکند در اواسط دهه
80 هستیم! در سیاست های کلان کمتر چنین رویه ای وجود دارد شاید چون به معنی نرسیدن این سیاست ها به مراحل عملیاتی است. با این حال در موارد کلیدی که می پرسیم آقای دولت چرا وضع تغییری نکرده است و چرا اصلاحات روند کندی با شیب میل کردن به صفر دارد؟
می گویند برخی سنگ اندازی می کنند، برخی مانع ها وجود دارد و خلاصه اینکه این برخی که از قرار، قدرت بالایی هم دارند محدودیت هایی را رقم می زنند. حالا با گذشت 5 سال، خواسته یا ناخواسته پذیرفته ایم که در برخی موارد انتظارات را پایین بیاوریم که توان دولت به انجام آنها


نمی رسد. اما به نظر باید بیش از این ها انتظارات را کاهش دهیم. از همان سال 92 و شکل گیری دولت یازدهم بسیاری به دولت و وزارت کشور انتقاد داشتند که در انتخاب استاندار و فرمانداران مطابق با اهداف دولت تدبیر و امید گام برنمی دارند. البته شاید ما پرتوقع بودیم چرا که از اساس وقتی وزیر کشور اصولگرا باشد نمی توان خیلی انتخاب هایی خاص را از وزارت کشور دید. در واقع در برخی استان ها گویی زمان فریز شده است و
اصولگرایان و احمدی نژادی ها همچنان قدرت را در اختیار دارند، گویی
نه خانی آمده و نه خانی رفته! اگر قرار به شمارش باشد قاعدتا در یک گزارش قابل ارائه نیست و دست به نقد، ما به آخرین مورد آن اشاره می کنیم.

ارتقاء مدیر احمدی نژاد در دولت روحانی؟
یکی از معاونان فرمانداری ویژه کاشان در دولت احمدی‌ نژاد به عنوان گزینه فرمانداری یکی از شهرهای استان اصفهان به وزارت کشور معرفی شده است. یک منبع آگاه با اعلام این خبر به مشکات‌آنلاین گفته حامیان دولت تدبیر و امید در این شهرستان و در مرکز استان، با این انتصاب مخالفند اما اصرار برخی از نماینده‌های استان و چهره‌های روحانی شاخص باعث شده که این فرد به وزارت کشور معرفی شود. شنیده شده که وزارت کشور در حال تحقیق و بررسی برای گزینه معرفی شده است. گفته می‌شود این معاون برای تصدی این سمت ارتباط موثری با برخی از اعتدالگرایان برقرار کرده است. او در دولت احمدی‌ نژاد نیز توانسته بود با حمایت برخی از چهره‌های شاخص جریان حامی احمدی‌نژاد، در مدت زمان کوتاهی پله های ترقی را طی کند.

توقف از پله اول!
برای اینکه اهداف کلان پیش بروند قرار نیست معجزه ای رخ دهد. بدیهی ترین راه برای دستیابی به برنامه ها و اجرای آنها این است که قدم قدم از پایین به بالا حرکت کنیم وقتی از همان آغاز کار و در سطح فرماندار یک شهرستان کوچک متوقف شویم دیگر وای به حال بالاتر از آن. یک فعال سیاسی اصلاح طلب در کاشان در گفت و گو با «آفتاب یزد»
به بیان جزئیات بیشتری از ماجرای انتخاب معاون برنامه ریزی و
اداری مالی کاشان در دولت احمدی نژاد برای تصدی فرمانداری در دولت
روحانی پرداخت. صادق صدق گو گفت:«با اطلاعاتی که از سوی معاون امور
شهرستان های ستاد روحانی در اصفهان بدست آوردیم فرد مورد نظر
برای شهرستان اردستان در نظر گرفته شده است و فعالین اصلاح طلب
ستاد روحانی در اردستان نیز این موضوع را تایید کرده اند.» از او
پرسیدم الان بررسی این گزینه در چه مرحله ای قرار گرفته آیا استانداری اصفهان گزینه مورد نظر را پذیرفته است؟ این عضو شورای هماهنگی اصلاحات در کاشان پاسخ داد: «مطابق اطلاعاتی که ما بدست آوردیم او از سوی استانداری پذیرفته شده و به تهران معرفی شده است تا وزارت کشور با انجام تحقیقات حکم او را در دولت روحانی بزند.» صدق گو اضافه کرد:«از آقای مهرعلیزاده استاندار اصفهان که در تاریخ انقلاب به عنوان یک مدیر توانمند و اصلاح طلب شناخته شده است انتظار داریم تحقیقات بیشتری را درباره افراد انجام دهند.»

می گویند استخاره کردیم!
او ادامه داد:«یک ماه پیش زمانی که شایعه این موضوع مطرح شده بود و از استانداری با فرمانداری کاشان تماس هایی گرفته می شد، تصور می کردیم
با توجه به پیشینه فرد مورد نظر چنین انتخابی جدی نشود.»
صدق گو تاکید کرد: «درحال حاضر در کاشان و اصفهان در میان حامیان دولت و فعالین اصلاح طلب موج ناامیدی و بی اعتمادی شکل گرفته است درحالی که یکی از شعارها در زمان انتخابات این بود که به عقب برنمی گردیم اما مشاهده می شود در روی همان پاشنه می چرخد.» از این فعال سیاسی در کاشان درباره گمانه زنی هایی که می گوید با حمایت های برخی نمایندگان مجلس و روحانیون، او به عنوان گزینه فرمانداری انتخاب شده پرسیدم که پاسخ داد: «در این مورد گمانه‌ها وجود دارد و مسئولین ستاد روحانی نیز درباره آن سخن گفته‌اند. یکی از مواردی که به نقل از فعالان ستاد روحانی در اردستان عنوان شده این است که برخی گفته اند استخاره کردیم خوب آمده است و نباید خیلی این انتخاب با توجه به نتیجه استخاره محل مناقشه شود!» او در پایان گفت:«خبرهایی که روز دوشنبه دریافت کردیم مبنی براین است که از وزارت کشور جهت بررسی و تحقیقات درباره فرد مورد نظر تماس هایی با استان و فرمانداری کاشان انجام شده است و برخی از چهره های اعتدالی استان نیز برای این گزینه لابی می کنند!»
معلوم نیست اگر فرد مورد نظر از سوی وزارت کشور دولت روحانی
تایید شود دیگر باید چه عذر و بهانه هایی را پذیرفت. آیا دولت یارای مقاومت در مقابل «برخی ها» را در سطح اردستان و کاشان هم ندارد!
به نظر می رسد در این موارد واقعا جایی برای دفاع نیست!