سرانجام جهانگيري سكوت را شكست

آرمان: معاون اول رئیس جمهور دیروز با برخی وزرا، معاونان رئیس جمهور، مدیران و مسئولان کشور دیدار کرد. اسحاق جهانگیری در این دیدارهای نوروزی با تبریک سال جدید، انسجام داخلی و وفاق ملی را لازمه حل مشکلات کشور برشمرد و گفت: کشور از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است و اگر انسجام داخلی و تفاهم بر سر مسائل وجود داشته باشد، چالش‌های پیش رو قابل حل خواهد بود. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت تلاش جدی‌تر و عزم راسخ برای حل مشکلات مردم تاکید کرد و افزود: باید در سال جاری تلاش خود را دوچندان کنیم تا مشکلات معیشتی مردم و دغدغه‌های موجود را مرتفع سازیم.
گلایه از شایعه دروغ
در آخرین روزهای تعطیلات نوروزی بود که چنین شایعه شد که جهانگیری شهردار تهران می‌شود. این شایعه با توجه به استعفای نجفی و تاکید او بر عدم حضور در شهرداری قوت پیدا کرد که ظاهرا معاون اول رئیس جمهور از طرح این موضوع یعنی حضور خود در بهشت گلایه‌مند است. دیروز محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات به این موضوع اشاره کرد. ابطحی با اشاره به دیدار خود با اسحاق جهانگیری خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری علاوه بر اینکه معاون اول رئیس‌جمهور است، دوست و همکار قدیمی بوده و هستند. ایشان در بخشی از این دیدار به تشریح اولویت‌های سال جدید خود و دولت پرداختند. وی اضافه کرد: در بخشی از این صحبت‌ها، درخصوص دروغ ۱۳ امسال مبنی بر رفتن جهانگیری به شهردار تهران گپ و گفتی صورت گرفت و ایشان به طنز یا جد گفتند عده‌ای دوست ندارند من در دولت باقی بمانم و آمال و آرزوهایشان را در قالب دروغ ۱۳ مطرح می‌کنند. البته من قبلا هم گفته بودم و در این دیدار هم گفتم که بهتر است آقای جهانگیری از دولت خارج شود.
ماهیگیری وزیر احمدی‌نژاد


در ابتدای پایان تعطیلات نوروزی بود که حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور به برادران سیاسی و دولتی اشاره کرد مانند سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد و برادر اصلاح‌طلب او و همچنین اسحاق و مهدی جهانگیری. پس از این نوشتار آشنا بود که وزیر ارشاد دولت نخست احمدی‌نژاد نوشت: «بعد از مشاهده تشبیه بنده و برادرم با آقایان اسحاق و مهدی جهانگیری توسط دوست آشنایم که معلوم نیست با هدف تطهیر چه کسی و یا به حاشیه بردن چه سوژه‌ای صورت گرفته، لازم دانستم تعلیقیه‌ای کوتاه براین قیاس مع‌الفارق داشته باشم، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل: نگاه سیاسی بنده و اخوی اصلاح‌طلبم (از نوع خوش‌خیم) کاملا متفاوت است در حالی که اخوان جهانگیری هر دو از قدیم‌الایام مشهور به اصلاحاتی بودند، البته مهدی جهانگیری درمقطعی همکار مشایی بوده که خط و خطوط او هم در هاله‌ای از ابهام هست! الحمدا... تاکنون جرم و یا اتهامی متوجه برادر بنده نشده، ولی مهدی جهانگیری مدتی به اتهام فساد اقتصادی در زندان کرمان و تهران بسر برده و اخیرا با وثیقه بی‌سابقه هزار میلیارد تومانی آزاد شده و اینک در انتظار حکم نهایی دادگاه است، لذا مقایسه وی با برادر بنده، اجحاف در حق سیدحمید است، و از نظر ثروت هم قیاس این دو نفر کم لطفی درحق سرمایه‌دار بزرگی، چون جهانگیری است! شأن معاون اول را که ید طولایی در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی داشته اجل از آن می‌دانم که با حقیر یک لاقبا از نظر مالی مقایسه شود که تمرکزم بر کار علمی، فرهنگی و سیاسی است و حتی از دور هم دستی بر آتش فعالیت‌های انتفاعی نداشته و ندارم. پس مناسب بود بر مبنای پیشنهاد‌ها و اظهارنظر‌های ذیل توئیت عمل می‌شد و این تشابه با آقای روحانی و فریدون صورت می‌گرفت تا اندکی همترازی رعایت شود.» به نظر می‌رسد هدف سیدمحمد حسینی بیش از اشاره به تفاوت‌های میان برادران، هجمه به معاون اول رئیس جمهور به‌واسطه طرح ایراداتی به برادر او باشد. به هر حال حسینی چه بخواهد چه نخواهد وزیر شخصیتی بوده که امروز یارانش در زندان هستند؛ بنابراین اظهارات حسینی با توجه به فشاری که بر او و دیگر یاران سابق احمدی‌نژاد وارد است نباید محل تعجب باشد!