لژیونرها را برگردانید

امیرحسین میراسماعیلی- محمدرضا پورمخبر رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دو هفته قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که اسفندماه سال گذشته بیش از 30 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده، حسین راغفر از برجسته‌ترین اقتصاددانان کشور دو روز قبل اعلام کرده که خط فقر به چهار میلیون تومان رسیده و حداقل یک‌سوم جمعیت کشور در فقر مطلق به سر می‌برند و در 48 ساعت گذشته نیز قیمت دلار 700 تومان و قیمت سکه بهار آزادی 170 هزار تومان افزایش داشته است. پیدا کردن ربط این سه اتفاق به هم و نتیجه‌گیری نیز دیگر در توان یک طنزنویس نیست و شما خودتان می‌توانید جهت بهبود اوضاع زندگی‌تان به فرودگاه امام مراجعه فرمایید.
راستش را بخواهید خندیدن در این دوره و زمانه کمی سخت شده، یعنی در کنار تمام مشکلات اقتصادی و قوانین سختگیرانه اجتماعی و فرهنگی هم که بخواهی بخندی، باز کسی مثل آیت‌الله یزدی پیدا می‌شود و می‌گوید «شادی نباید به رقص و پایکوبی تبدیل شود.» باور کنید ایشان این جمله را همین دیروز و در بحبوحه گرانی دلار و سکه گفته و این را هم اضافه کرده که باید قهوه‌خانه‌ها را جمع کنند، اما در ناامیدی بسی امید است و خداراشکر که امنیت داریم. مگر سریال پایتخت را ندیدید که آن آواره سوری به نقی معمولی گفت ما باید قدر امنیت کشورمان را بدانیم و از مسوولان کشورمان بابت چنین وضعیتی قدردان باشیم؟ بله بزرگواران، اینکه یک‌سوم جمعیت کشور در فقر مطلق به سر می‌برند، قیمت سکه از یک میلیون و 900 هزار تومان گذشته، دلارها خودشان را تنگ کرده‌اند و صاحبان صنایع و تولیدکننده‌ها نیز از گرانی مواد اولیه گریه می‌کنند که ربطی به امنیت ندارد، خداراشکر که مدافعان خوبی داریم.
تنها نکته باقی مانده خواهشی کوچک است؛ اینکه ترکیب را کاملا تدافعی بچینید و مهاجمان و هافبک‌ها را کلا بکشید بیرون!‌ به خدا برای مقابله با ورود قاچاق و عدم خروج سرمایه‌های مملکت و خروج پول از سبد خانوارها فقط نیاز به مدافع داریم، آن هم نه مدافع لژیونر‌ بلکه مدافعی که هموطنش را بیشتر از خارجی‌ها دوست داشته باشد و همین‌جا توپ بزند.