وزیر کار: نحوه اداره صندوق‌های بازنشستگی اصلاح می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح ساختار نحوه اداره صندوق‌های بازنشستگی و افزایش نظارت کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان به عنوان صاحبان صندوق‌ها از اهداف مهم سازمان تامین اجتماعی در سال 1397 است.
به گزارش وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، «علی ربیعی» در دیدار نوروزی با مدیران عالی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) افزود: راهبرد ما همان اهدافی است که طبق آن ایجاد شده‌ایم و باید استراتژی افزایش سرمایه و حفظ دارایی‌های بین نسلی را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه وظیفه ما افزایش سرمایه آیندگان است، گفت: روزی که توازن میان نیروی شاغل و بازنشسته به هم می‌خورد، این سرمایه گذاری‌ها می‌تواند نجات بخش باشد؛ ما تنها برای امروز فکر نمی‌کنیم و وظیفه اخلاقی ما فکر کردن بین النسلی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: درباره صندوق فولاد نیز بین النسلی رفتار کردیم در حالی که می‌توانستیم با فروش صندوق‌ها یک نوع رضایت عمومی ایجاد کنیم اما به این کار اشتباه و ایجاد رضایت‌های مقطعی تن ندادیم.


تخصیص 50 درصد سهم یارانه به بخشهای رفاه و تولید
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تورم را تا سال 95 به پایین‌ترین نقطه قابل قبول می‌رسانیم از تخصیص 50 درصد سهم یارانه به بخشهای رفاه و تولید خبر داد.
به گزارش ایسنا، علی ربیعی گفت: تلاش دولت این است که نرخ تورم را در سال سوم فعالیت خود به یک نقطه قابل قبول برساند و با تثبیت نرخ ارز مشکلات تولید را برطرف کند تا کارخانه‌ها با ظرفیت کامل تولید کنند.
وی ادامه داد: برابر قانون توزیع یارانه جزو برنامه‌های دولت است و بر این اساس 50 درصد از سهم یارانه باید به رفاه و تولید اختصاص یابد لذا خطاب به تولیدکنندگان و صنعتگران اعلام می‌کنیم که با فهم درست از مسائل و جهت‌گیری منطقی، اعتبارات و امکانات دولتی را برای بهبود فضای کسب و کار و اشتغال به کار خواهیم گرفت.
دستور ویژه وزیر کار برای تسویه حقوق کارگران
علی ربیعی همچنین درباره حقوق‌ معوق چند ماهه کارگران برخی واحدها، شرکت‎‎ها و بنگاه‌ها گفت: متاسفانه برخی از واحدها و کارخانجات به دلیل مشکلات اقتصادی مدت‌ها حقوق و دستمزد کارگران خود را پرداخت نکردند که در همین راستا با صدور بخشنامه‌ای دستور دادم تا این واحدها شناسایی و به من گزارش شوند.
وی ادامه داد: پس از شناسایی و اعلام این بنگاه‌ها، به صورت جداگانه با مدیران آنها مذاکره خواهم کرد تا شرایط را برای پرداخت حقوق‌ و دستمزد عقب افتاده کارگران فراهم کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در جریان صدور این بخشنامه در چند مورد با تامین اعتبار از منابع بانکی، حقوق‌های عقب افتاده برخی از کارگران از جمله کارگران فولاد در اواخر اسفندماه گذشته پرداخت شد.
ربیعی همچنین گفت: طی هماهنگی با وزیر صنعت، معدن و تجارت در تلاش هستیم که بزودی و در اردیبهشت حقوق معوق چند ماهه کارگران این واحدها تسویه شود.
وی همچنین درباره طولانی شدن جلسات تعیین دستمزد گفت: در اسفندماه سال گذشته، علاوه بر جلسات مشترک با گروه‌های کارفرمایی و کارگری در شورای عالی کار، شخصا نشست‌های جداگانه‌ای با نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار کردم و خوشبتخانه دیدگاه‌های بین این دو گروه بسیار نزدیک است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به رغم انتقادهایی که بعضا در خصوص طولانی شدن جلسات تعیین دستمزد وارد می‌شود، در جایی که بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی به این میزان گفتگوی اجتماعی صورت می‌گیرد و دولت در این میان به تنهایی تصمیم گیرنده نیست چرا انتقاد می‌شود؟
ربیعی افزود: در جریان تعیین دستمزد حتی نظرات گروه‌های کارگری و کارفرمایی با نظر دولت نیز متفاوت است، به این ترتیب که هر یک از سه شریک اجتماعی درباره دستمزد سه دیدگاه متفاوت دارند که نشان می‌دهد برای تعیین دستمزد به طور واقعی چانه زنی صورت می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه جلسات دستمزد، یک نظام واقعی از گفتگو است، گفت: هر چقدر چانه زنی بر سر تعیین دستمزد طولانی شود در نهایت، رضایت نسبی نمایندگان کارگری و کارفرمایی تامین خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: برای ابلاغ بخشنامه دستمزد تا پایان فروردین فرصت داریم و پیش از پایان این ماه بخشنامه ابلاغ خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر کار: نحوه اداره صندوق‌های بازنشستگی اصلاح می‌شود رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح: به رغم تمام توطئه‌ها قدرت نظام اسلامی، روز به روز افزایش خواهد یافت با رد درخواست استعفا در شورای شهر ؛ نجفی شهردار ماند سید حسن نصرالله: لبنان باید مجلسی داشته باشد که بتواند با خطرها مقابله کند قاسمی: ایران برای حفظ وحدت گروه‌های لبنانی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است دکتر ظریف در گفتگو با "بی‌بی‌سی عربی": توافق هسته‌ای درحال اجراست در مراکز درمانی دریافت خارج از تعرفه از بیماران غیرقانونی است مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی: افزایش وام مسکن در راه است هاآرتص: سعودی‌ها در جنگ با ایران بی‌شک بازنده‌اند اوج وقاحت سران مرتجع عرب ایران و ونزوئلا تفاهم‌نامه دارویی امضا کردند وزیر امور خارجه به سنگال رفت قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران: ادعای کاربرد سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه با واقعیت‌های موجود همخوانی ندارد تظاهرات در لندن در اعتراض به جنایات صهیونیستها علیه فلسطینیان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح: به رغم تمام توطئه‌ها قدرت نظام اسلامی، روز به روز افزایش خواهد یافت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح: به رغم تمام توطئه‌ها قدرت نظام اسلامی، روز به روز افزایش خواهد یافت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح: به رغم تمام توطئه‌ها قدرت نظام اسلامی، روز به روز افزایش خواهد یافت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح: به رغم تمام توطئه‌ها قدرت نظام اسلامی، روز به روز افزایش خواهد یافت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح: به رغم تمام توطئه‌ها قدرت نظام اسلامی، روز به روز افزایش خواهد یافت