جزئیات بازداشت عضو شورای شهر مشهد

آرمان: دستگیری یکی از اعضای شورای شهر مشهد حاشیه‌های فراوانی را پیرامون صحت و سقم و علت این واقعه پدید آورد. گرچه اصل خبر صحیح است و این عضو شورا که امیر شهلا نام دارد به گفته معاون دادستان مشهد به اتهامات مالی و اعمال نفوذ دستگیر شده است. البته در فضای مجازی مسائل دیگری مطرح شده که علت دستگیری وی را چیزی غیر از مسائل مالی عنوان کرده‌اند. البته شورای شهر مشهد نیز در این ارتباط با انتشار بیانیه‌ای افکار عمومی را از هرگونه اظهار نظر پیش از بررسی این پرونده برحذر داشته است. باید دید روند بررسی پرونده این عضو شورا به کجا خواهد انجامید.
دستگیری عضو شورای مشهد
یک عضو شورای شهر مشهد روز گذشته دستگیر شد. این خبری بود که دیروز در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت. منابع آگاه در تماس با برخی اعضای شورای شهر مشهد متوجه شدند که 3 نفر از اعضا دیروز در جلسه غیبت داشته‌اند و از قضا یکی از این افراد امیر شهلا نفر اول راه یافته از لیست امید مشهد به شورای این شهر بوده است. خبرها حاکی از این مطلب است که وی به دلیل اتهامات مالی و اعمال نفوذ بازداشت و دستگیر شده است. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که گویا این عضو شورای شهر مشهد پیش از این و در روزهای منتهی به سال جدید نیز از سوی قوه قضائیه بازداشت و به او پیشنهاد استعفا از شورای شهر هم شده که گویا با مقاومت این عضو شورای شهر در این مورد مواجه شده بودند.گفتنی است منابع آگاه به شهردارآنلاین خبر داده‌اند که اتهام این عضو بازداشت شده تنها مسائل مالی نیست.
تشدید قرار وثیقه


معاون دادستان مشهد در خصوص دستگیری یکی از اعضای شورای شهر مشهد، اظهار کرد: این فرد به دلایل مالی و اعمال نفوذ دستگیر شده است. به گزارش ایسنا، قاضی حسن حیدری در ارتباط با دستگیری این عضو شورای شهر در گذشته و آزادی او به قید وثیقه، گفت: وی بار قبل به قید وثیقه آزاد نشد بلکه با یک قرار دیگر بود و اکنون قرار او تشدید شده است.
بیانیه شورای شهر مشهد
روابط عمومی شورای شهر مشهد در واکنش به دستگیری یکی از اعضای این شورا بیانیه ‌ای به شرح ذیل صادر کرد. به گزارش ایلنا، متن بیانیه روابط عمومی شورای شهر مشهد در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی در مورد بازداشت یکی از اعضای شورا به شرح زیر است: به یک نفر از اعضای شورای شهرمشهد در اواخر اسفند ۹۶ اتهامی وارد شده است که در مراجع قضائی در حال رسیدگی است، تا قبل از رسیدگی و اثبات اتهام هرگونه اظهار نظر راجع به صحت و سقم آن امکان‌پذیر نیست. بدیهی است روند رسیدگی و اجرای قوانین از طریق افکار عمومی، شورای شهر مشهد و سایر مراجع قانونی رصد می‌شود. در ادامه این اطلاعیه آمده است: امیدواریم همان‌گونه که از دستگاه محترم قضائی انتظار می‌رود این روند در مسیر صحیح و قانونمند و با حفظ حقوق شهروندی دنبال شود. شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی در چارچوب قانون عمل خواهد نمود.
خلاف شرعی رخ نداده
رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد مقدس در ارتباط با بازداشت یکی از اعضای این شورا اظهار کرد: اتهامی به یکی از اعضای شورای شهر مشهد وارد شده، مربوط به قبل از عید نوروز بوده و همان زمان نیز وی به این اتهام پاسخ داده و قراری نیز صادر شده و در جریان ریز جزئیات آن نیستیم. به گزارش تسنیم؛ سیدمحسن حسینی پویا گفت: ایشان معتقد بوده عمل خلاف شرعی صورت نداده است و در عین حال باید به صورت قانونی به این اتهام رسیدگی شود و در حقیقت تابع قانون هستیم. هم وی و هم شورای شهر مشهد به نتیجه‌ای که قطعا باید توأمان با حفظ حقوق شهروندی باشد پایبند خواهیم بود. وی افزود: در بحثی که در فضای مجازی در مورد وی مطرح شده متاسفانه مباحث قانونی رعایت نشده و قبل از اینکه اتهامی به اثبات برسد، اسامی را مشخص کردند و این مساله اصلا صحیح نیست. وی در تمامی مباحث دفاعیاتی داشته و دارد. رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه از اتهام وارده اطلاع ندارم، گفت: از جزئیات نیز اطلاع چندانی ندارم اما تا این مقدار می‌دانم که در فضای مجازی، مسائلی غیرواقعی و متناقض در مورد وی مطرح شده است و هیچ‌کدام قابل اتکا نیست.