واکنش ها به توهین یک خبرنگار هتاک به ساحت امام رضا(ع)

روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب روزنامه جهان صنعت با انتشار پست توئیتری وقیحانه به ساحت  امام رضا(ع) اهانت کرد. این اقدام واکنش و محکومیت فعالان شبکه های اجتماعی را در پی داشت و عصر دیروز نیز خبرگزاری میزان از تعقیب قضایی این فرد هتاک خبرداد. براساس گزارش باشگاه خبرنگاران، این فرد که پیش از این نیز به دلیل انتشار مطالبی مشابه، خبرساز شده بود این بار پا را فراتر گذاشت و به طور مستقیم و توهین آمیز   امام رضا (ع) را خطاب قرار داد. انتشار این پست که البته پس از مدتی از سوی نویسنده آن حذف شد در فضای مجازی، واکنش‌های تندی را با هشتگ «خبرنگار_هتاک» از سوی کاربران در پی داشت.
بررسی های بیشتر در صفحه این خبرنگار نشان می دهد که توهین های او به ارزش های دینی و اجتماعی کشورمان بارها تکرار شده است. شدت انتقادها به حدی بود که روزنامه جهان صنعت را برای این اشتباه بزرگ وادار به عذرخواهی کرد. صفحه توئیتر این روزنامه نوشت: «توهین در روزنامه جهان صنعت هیچ جایی ندارد، به ویژه که به مقدسات یا ائمه اطهار باشد، بنابراین ضمن رد انتساب توئیت توهین آمیز آقای میراسماعیلی تاکید می کند همواره احترام به مقدسات و ائمه جزو خط قرمزهای ماست و برخورد لازم با ایشان صورت گرفته است».  سیدمحمود رضوی تهیه کننده مطرح سینما نیز در توئیتی با اشاره به این موضوع نوشت: «اهالی رسانه ای که بنده در میان اصلاح طلبان می شناسم،  متشرع و  مذهبی و اهل دینداری هستند، حداقل انتظاری که از آن ها می رود، این که از توهین آقای میراسماعیلی به ساحت مقدس  امام رضا (ع) برائت جویند و با ایشان قطع همکاری کنند.» کبری آسوپار  روزنامه نگار اصولگرا  هم در صفحه  توئیتر  خود نوشت: «اگر سر توهین‌های قبلی برخورد قانونی می‌شد، کار به این جا نمی‌رسید.»همچنین به گزارش تسنیم، هیئت‌های مذهبی استان تهران نیز اعلام کردند برای محکومیت توهین روزنامه‌نگار جهان صنعت به ساحت مقدس امام رضا(ع)؛ در روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ (امروز)ساعت 14 در مقابل ساختمان دادگستری کل کشور تجمع خواهند کرد. جبهه آرمان خواهان واقع بین نیز در بیانیه ای ضمن محکومیت این اقدام و سنگین و غیرقابل باور خواندن این توهین به  راهبرد «عادی سازی هجمه به مبانی دینی» اعلام خطر کرد و هشدار داد. در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است: مشخصا به جریان اصلاحات توصیه می‌کنیم که هوشمندانه در برابراین قبیل مسائل به‌صورت صریح و شفاف مرزبندی کنند. جریان اصلاحات نمی تواند خود را متدین بداند، اما درباره منکرهای دینی و به ویژه هتک حرمت به مقدسات دینی بی‌تفاوت باشد. خانه مطبوعات خراسان رضوی هم با صدور بیانیه ای، هتک حرمت ساحت مقدس  امام رضا (ع) را به شدت محکوم کرد و نوشت: «با همه حرمتی که برای قلم و صاحب قلم و هویت صنفی مان داریم، اما برخی قلم های حرمت شکن را از خود نمی دانیم و آثارِ کلامِ موهنش را محکوم می کنیم.»
تعقیب قضایی فرد توهین کننده به مقدسات
در همین باره خبرگزاری میزان عصر دیروز اعلام کرد: فردی که در فضای مجازی به یکی از ائمه معصومین اهانت کرده بود تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. بر اساس این گزارش نامبرده توسط دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است.