صعود جانانه

سرانجام  دیروز یکشنبه بازی‌های لیگ یک به پایان رسید و 2 تیم نفت مسجدسلیمان و نساجی‌مازندران موفق شدند به عنوان تیم‌های  اول و دوم جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورند. تیم خونه‌به‌خونه که امید بسیاری داشت به عنوان تیم دوم صعود کند، در خانه‌اش با وجود پیروزی 2 بر یک مقابل برق نوین شیراز، به واسطه تفاضل گل کمتر سوم شد تا این نساجی باشد که به جای تیم بابلی راهی لیگ برتر شود.
هفته پایانی لیگ دسته یک فوتبال ایران با انجام ۹ دیدار همزمان برگزار شد. در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته تیم فوتبال نساجی مازندران در ورزشگاه تختی به مصاف راه‌آهن تهران رفت. این مسابقه در نهایت با نتیجه ۶ بر صفر به سود نساجی قائمشهر به پایان رسید تا با توجه به برتری ۲ بر یک خونه‌به‌خونه بابل برابر برق جدید شیراز، نساجی با ۶۴ امتیاز به مقام نایب قهرمانی لیگ دسته یک برسد و به لیگ برتر صعود کند. مجتبی ممشلی، محمد عباس‌زاده (۲ گل) و احسان پیرهادی (۲ گل) برای نساجی گل زدند. این بازی در حالی برگزار شد که طرفداران زیادی به ورزشگاه آمده بودند تا زیر باران شدید تهران از نساجی حمایت کنند. همچنین نفت مسجد سلیمان با تساوی ۲ - ۲ برابر مس‌رفسنجان با ۶۵ امتیاز به مقام قهرمانی لیگ دسته یک دست پیدا کرد و به عنوان نخستین تیم به لیگ برتر صعود کرد.
خونه‌به‌خونه بابل باز هم لیگ برتری نشد
خونه‌به‌خونه بابل با تفاضل گل کمتر از نساجی، فرصت لیگ برتری شدن را از دست داد. تیم خونه‌به‌خونه بابل در هفته پایانی لیگ یک به مصاف برق نوین شیراز رفت و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و با ۶۴ امتیاز رتبه سوم را در پایان فصل کسب کرد. فرشاد فرجی و روح‌الله باقری برای خونه‌به‌خونه و فرزان دانا برای برق گلزنی کردند. بابلی‌ها در حالی که شانس بیشتری نسبت به نساجی برای صعود به لیگ برتر داشتند، با این نتیجه فرصت لیگ برتری شدن را از دست دادند.