وزیر امور خارجه برای تکمیل ایزنی های برجامی به بروکسل رسید تور برجامی ظریف

سفرهای برجامی محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از پکن و مسکو به ایستگاه آخر خود یعنی بروکسل رسید. در همین رابطه رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان طی روز گذشته در دیدارهای جداگانه با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزرای خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه نیز دیدار و گفت وگو کرد.
ظریف روز گذشته پس از دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت:دیدار خوب و سازنده‌ای داشتیم. ما برای گفت‌وگوها با وزیران خارجه سه کشور آماده‌ایم و در مسیر درست برای حرکت رو به جلو هستیم تا اطمینان حاصل کنیم منافع همه اعضای باقی مانده برجام به ویژه ایران تامین و تضمین شود.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در این دیدار بر ضرورت اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌های باقی مانده و بهره مندی ایران از منافع برجام و اینکه این بهره مندی ها تضمین شود تاکید شد.
وی ادامه داد: درباره نحوه اقدام و چگونگی رسیدن به آن تضمین‌ها نیز کار را شروع کردیم. مذاکرات کارشناسی در ادامه مذاکرات دیروز ادامه دارد.همین طور در طول یکی دو هفته آینده به صورت مشترک در سطح سیاسی و کارشناسی ادامه می‌دهیم.در زمینه روش‌هایی که می شود منافع ایران و سایر طرف ها را تضمین کرد صحبت می کنیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم یک طرف با خروج غیرقانونی‌اش نمی تواند نفع ببرد از این مساله و سایر اعضا نیز می‌توانند از حضور و باقی ماندن‌شان نیز منفعت ببرند.


تشکیل جلسه اروپایی برای بررسی ادامه همکاری‌ها
گفت و گوهای دیروز وزیر خارجه کشورمان با مقامات اروپایی در حال رقم خورد که یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که سران این اتحادیه امروز برای بررسی راه های محافظت از شرکت‌های اروپایی فعال در ایران در برابر تحریم های آمریکا، در صوفیه پایتخت بلغارستان تشکیل جلسه می دهند. خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اروپایی بدون ذکر نام وی اعلام کرد که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در جلسه فردا، سران 28 کشور عضو این اتحادیه را درباره گزینه های موجود برای حفظ همکاری های تجاری با ایران، مطلع می‌کنند.
حفظ برجام بدون اینکه ایران امتیازی بدهد امکان‌پذیر نیست
این در حالی است که روز گذشته سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه گفت‌وگو درباره آینده برجام حتی بدون آمریکا هم ممکن است، ادعا کرد: حفظ توافق هسته‌ای بدون اینکه ایران امتیازی بدهد امکان‌پذیر نخواهد بود. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، وی همچنین با غیرمسئولانه خواندن تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای، تصریح کرد: خروج واشنگتن از این توافق خطر تشدید درگیری‌های نظامی در خاورمیانه را افزایش می‌دهد. ما نمی‌خواهیم شاهد این باشیم که این اقدام آمریکا زمینه‌ای برای افزایش درگیری‌های نظامی در خاورمیانه باشد هر چند که خطر این اتفاق کاملا مشهود است.
ریابکوف همچنین خاطرنشان کرد: دلایل اصلی آمریکا برای خروج از برجام هیچ ارتباطی با خود این توافق ندارد و مربوط به رویکرد واشنگتن در سیاست‌هایش در قبال تهران در خاورمیانه است. ما بر این باوریم که این تصمیم به دلایلی گرفته شد که هیچ ارتباطی با برجام ندارد و باید بگویم که نمایندگان آمریکا این مساله را کتمان نمی‌کنند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس بانک مرکزی هدف تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا سیف را تحریم کرد وزیر امور خارجه برای تکمیل ایزنی های برجامی به بروکسل رسید تور برجامی ظریف مسعود اطیابی کارگردان فیلم «تگزاس» در گفت‌و‌گو با «ابتکار»: مردم زوج سازی و مثلث سازی را دوست دارند علیرضا صدقی دوگانه ایران در عراق «ابتکار» از خیز بهارستان نشینان برای تصاحب کرسی های بیشتر هیات رئیسه مجلس در سال سوم گزارش می دهد گزارش «ابتکار» از بخشنامه جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست و واکنش مردم به آن می‌نویسیم «گرد و غبار» می‌خوانیم «ریزگرد» تشکل های اصلاح طلب دانشجویی فصل جدیدی از فعالیت خود را آغاز می کنند؟ اتحادیه‏های صبورهمچنان درمحاق انتظار «ابتکار» وضعیت بازار کالاهای ضروری سبد معیشت خانوارها در ماه رمضان را بررسی کرد چرخه تکراری سبد کالاهای رمضانی «ابتکار» نتایج انتخابات پارلمانی عراق را در گفت‏وگو با پژوهشگر ارشد مسائل خاورمیانه بررسی کرد: آذری جهرمی از فاز جدید فیلترینگ به بهانه مشکلات امنیتی vp- ها خبر داد فیلتر فیلترشکن‌ها آهنگ دیر هنگام! مسعود خوشابى به کمک ظریف بشتابیم پیش از آنکه دیر شود