فهرست ۲۴ نفره تیم ملی برای اردوی استانبول اعلام شد؛

فهرست ۲۴نفره تیم ملی برای بازی تدارکاتی مقابل ترکیه اعلام شد‌. در این لیست نام سیدحسین حسینی، سیدجلال حسینی، وریا غفوری و کاوه رضایی دیده نمی‌شود و طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نام این چهار نفر در فهرست استندبای تیم ملی قرار دارد‌. انتشار این لیست در همین مدت کوتاه واکنش‌ها و سوالات زیادی در ذهن علاقه‌مندان به وجود آورده است‌.
یکی از ابهامات به همین عبارت استندبای برمی‌گردد‌. جلال حسینی، حسین حسینی، وریا غفوری و کاوه رضایی در فهرست انتظار قرار دارند، اما مشخص نیست آنها برای حضور در فهرست قطعی که حدود دو هفته دیگر یعنی ۱۴خرداد اعلام خواهد شد چقدر شانس دارند‌. شاید نباید این فهرست را باید فهرست نهایی کی‌روش دانست، اما اگر این گونه باشد، باید غیبت جلال حسینی و وریا غفوری را که دو ستاره لیگ هفدهم بودند، شوک بزرگ لیست نهایی تیم ملی دانست‌. نام بیت‌آشور هم فقط برای چند روز در فهرست 35 نفره تیم ملی قرار داشت‌.
ابهام بعدی به خط دفاع تیم ملی مربوط می‌شود‌. در این لیست ۲۴ نفره، نام چهار مدافع میانی تخصصی یعنی مجید حسینی، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی‌گنجی و محمدرضا خانزاده دیده می‌شود‌. در نگاه اول به نظر می‌رسد زوج اصلی خط دفاع را منتظری و پورعلی‌گنجی تشکیل می‌دهند اما نام روزبه چشمی هم در میان مدافعان دیده می‌شود و این احتمال وجود دارد که او در خط دفاع به کار گرفته شود و کی‌روش روی منتظری یا خانزاده به عنوان مدافع راست حساب کرده باشد‌. زیرا تنها مدافع راست تخصصی این فهرست، رامین رضاییان است‌. در هر صورت، تک‌تک این احتمالات برای خط دفاع نگران‌کننده به نظر می‌رسند‌. ضمن اینکه نام علی قلی‌زاده هم در میان مدافعان دیده می‌شود‌.
در خط ‌هافبک، نام امید ابراهیمی هم دیده می‌شود و به نظر می‌رسد او مشکلی برای بازی در جام‌جهانی نخواهد داشت‌. با توجه به غیبت عزت‌الهی در بازی اول، احتمالا حاج‌صفی و ابراهیمی در ترکیب اصلی بازی خواهند کرد اما احتمال بازی کردن روزبه چشمی در این پست هم وجود دارد‌. نام کریم انصاری‌فرد هم در میان ‌هافبک‌های تیم ملی دیده می‌شود که در نوع خود عجیب است‌.


در خط حمله کاوه رضایی در فهرست استندبای قرار گرفته و وحید امیری و اشکان دژاگه در لیست نهایی حضور دارند! دژاگه البته هنوز مصدوم است ولی کی‌روش به او اعتقاد فراوانی دارد و بعید است در روزهای آینده نام او را خط بزند‌.
در هر صورت هنوز نمی‌توان این فهرست را فهرست نهایی تیم ملی دانست‌. نام چهار نفر در لیست انتظار قرار دارد و نام یک نفر دیگر باید از این فهرست خط بخورد‌. این احتمال وجود دارد که آخرین آزمون از بعضی از بازیکنان در بازی مقابل ترکیه صورت بگیرد و در نهایت جابه‌جایی‌هایی انجام شود و غفوری، جلال حسینی و حتی کاوه رضایی به فهرست نهایی بازگردند‌.