نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان غربی دارفانی را وداع گفت

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی مبارز انقلابی و مجاهد نستوه آذربایجان غربی به دیار باقی شتافت.
نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه شامگاه دوشنبه گذشته بدلیل کهولت سن در بیمارستان امام رضا(ع) دارفانی را وداع گفت.
براساس اعلام بیت آن مرحوم، پیکر حجت‌الاسلام حسنی روز چهارشنبه دوم خرداد 97(امروز) از میدان انقلاب ارومیه به سمت مصلای امام خمینی(ره) تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
براساس توصیه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی محل دفن نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی ایوان مصلای امام خمینی(ره) که سالیان سال در همان جا اقامه نماز جمعه این شهر را بر عهده داشت، خواهد بود.


حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه را تسلیت گفت.
غلامرضا حسنی متولد 29 تیر 1306 در بزرگ‌آباد ارومیه بود و تا 24 دی 1392 نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعهٔ شهر ارومیه بود.او از مخالفان نظام شاهنشاهی پهلوی بود و به گفتهٔ خود از 18 سالگی تا امروز (قبل و بعد از انقلاب) همیشه اسلحه گرم به همراه داشته و به مبارزه مسلحانه با نظام پهلوی پرداخته است.14 فروردین 1390 و در جلسه اعضای هیئت دولت، مرحوم حجت‌الاسلام حسنی «نشان درجه یک شجاعت» را دریافت کرد. این نشان به‌خاطر سوابق مبارزاتی حسنی پیش از انقلاب 57، مبارزات مرزی در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب و حضور در جنگ ایران و عراق به او داده شده‌است.
سایر اخبار این روزنامه