بازار سیاه طرح ترافیک

پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در حالی دیروز برگزار شد که موضوعات مهمی از جمله فروش آرم طرح ترافیک، افتتاح خط هفت مترو، افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس، مبارزه با سفیدبالک‌ها، تغییر اسم ایستگاه مترو و... در این جلسه مطرح شدند. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران معتقد است که عدم افزایش نرخ کرایه حمل‌و‌نقل عمومی تاکنون ضعف شورای پنجم است و یکی دیگر از شورایی‌ها هم به بازار سیاه خرید و فروش طرح ترافیک انتقاد و آن را به خرید و فروش کوپن سیگار در زمان جنگ تشبیه کرد. محسن هاشمی اظهار کرد: دو ماه از آغاز سال می‌گذرد، ولی هنوز کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی افزایش پیدا نکرده‌اند و نرخ جدید را اعلام نکردیم و این نقطه ضعف شورا محسوب می‌شود و باید هرچه سریع‌تر مردم از این بلاتکلیفی خارج شوند. یکی از اعضای شورای شهر نیز تهران گفت: در زمان جنگ کوپن سیگار می‌دادند و افرادی نیز که سیگاری نبودند هم این کوپن را دریافت می‌کردند و در بازار آزاد با قیمت بالاتر می‌فروختند. در حال حاضر نیز این رفتار به شیوه‌های مختلف توسط بعضی از افراد جامعه دیده می‌شود. ناهید خداکرمی افزود: در حال حاضر طرح ترافیک جدید اجرایی شده است تا جلو رانت گرفته شود و شاهد بی‌اخلاقی در این حوزه نباشیم، ولی اخیرا شنیده شده که کارت‌های شناور طرح ترافیک در حال خرید و فروش هستند و از شهردار می‌خواهیم این موضوع را هرچه سریع‌تر مورد بررسی قرار دهد تا دیگر شاهد چنین اقداماتی در سطح شهر نباشیم. مجری طرح جدید ترافیک که انتقادات زیادی به وی وارد است، دیروز در شورا حاضر شد و درباره افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی اظهار کرد: نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی که در شورای شهر تهران تصویب شد، مورد اعتراض فرمانداری تهران قرار گرفت و نهایتا در جلسه دیروز نرخ کرایه اتوبوس 12‌درصد افزایش یافت. به گزارش فارس، مصطفی پورسیدآقایی درباره افتتاح خط هفت مترو نیز گفت: قول داده بودیم که تا آخر اردیبهشت این خط افتتاح شود، ولی با مشکلات تامین مالی و برخی از اجناس مواجه شدیم و امیدواریم در هفته آخر خرداد شش کیلومتر از خط خط را راه‌اندازی کنیم و مابقی خط نیز ایستگاه به ایستگاه افتتاح می‌شود.
ادامه چالش‌ سفیدبالک‌ها
روز گذشته یک عضو شورای شهر گفت: 388 نقطه برای حضور سفیدبالک‌ها شناسایی شده و بعضی نقاط نظیر مناطق 6، 11 و 12 به‌دلیل تراکم گیاهان مطلوب برای رشد و تکثیر این‌ گونه به‌عنوان کانون شیوع و تراکم سفیدبالک شناخته شده‌اند. حل این معضل شهری بی‌تردید مستلزم عزم جدی و همه‌جانبه خواهد بود. زهرا صدراعظم‌نوری با اشاره به شروع فصل گرما به موضوع مبارزه با سفیدبالک‌ها در محدوده سفارتخانه‌ها اشاره کرد و گفت: چند سال است که با نزدیک‌شدن به فصول گرم سال، شهر تهران میزبان میهمان ناخوانده‌ای است به نام سفیدبالک یا عسلک گلخانه که مشکلات زیادی را با خود به‌همراه داشته است. او افزود: سال گذشته شهرداری تهران با محوریت سازمان بوستان‌ها و فضای سبز با اتخاذ تدابیر هشت‌گانه مدیریتی در حوزه‌های قانونی، زراعی، فیزیکی، مکانیکی، اکولوژیکی، بیولوژیکی، شیمیایی و درنهایت فرهنگی در شهر تهران به‌ویژه در کانون‌های بحرانی سه منطقه صدرالذکر گام‌های موثری برای این منظور برداشته است.
پیش‌خرید اسم ایستگاه مترو


محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به‌علت نامگذاری یک ایستگاه مترو به نام اتمسفر گفت: شرکت بزرگی در حد ایران خودرو با عنوان اتمسفر در محدوده این ایستگاه قرار دارد و پیش از آنکه ایستگاه افتتاح شود در دهه 60 این شرکت به‌عنوان اتمسفر اسم ایستگاه را خریده است. در حال حاضر این ایستگاه بلاتکلیف است و شرکت دوباره درخواست تغییر نام را داده است. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: این زمین اکنون قیمت فراوانی دارد و در آن زمان کارخانه در عوض زمین فقط درخواست کرد که نام کارخانه به اتمسفر تغییر کند. محمدجواد حق‌شناس افزود: فراموش نکنید هر تغییر نامی در ایستگاه‌های مترو 300‌میلیون تومان هزینه دارد و باید در این زمینه به‌شدت با احتیاط عمل کرد. به گزارش ایلنا، او ادامه داد: شرکت اتمسفر سال 76 با شهرداری قرارداد بسته است تا به تعهد خود عمل کند و اگر رأی ندهیم به دادگاه رفته و این مساله ادامه پیدا می‌کند.