واکنش ها به اظهارات احمدی نژاد در خوزستان

سخنرانی سوم فروردین ماه محمود احمدی نژاد  در خوزستان و انتقادهای او در خصوص موضوع یارانه ها و به کار بردن عبارت های  دوپهلو در این سخنرانی، حاشیه ساز و با واکنش هایی همراه شد. از جمله محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص با اشاره به این سخنرانی ابراز امیدواری کرد که احمدی نژاد هرچه زودتر حرف هایش را تکذیب و اصلاح کند. به گزارش دولت بهار احمدی نژاد در بخشی از سخنانش که انتقادهای برخی فعالان سیاسی را برانگیخت  گفته بود:
« بسیج شدید و هجوم کردید تا یک طرفه به ملت بگویید یارانه ها بد است و انجام ندهید، 97 درصد هم می گویند نه باید انجام بشود، باز هم می گوید نه خیر! تو کی هستی و از کجا تشریف آوردی؟ تو چه اختیاری داری که آن بالا نشسته ای؟ این اختیار را چه کسی به تو داده است؟ غیر از این است که ملت داده است؟  80 میلیون نمی فهمند، تو می فهمی؟ ... 97 درصد ملت جمع می شوند و یک چیزی را می خواهند، می گوید چیز بدی است و اقتصاد را خراب کردند. می شود یک دلیل بیاوری که تو بهتر از همه ملت
می فهمی؟» این سخنان و به کار بردن عبارت های تند و دوپهلو از سوی احمدی نژاد و همچنین انتشار فیلم تقطیع شده این سخنان در شبکه های اجتماعی گمانه ها و اظهار نظر هایی را مبنی بر اینکه منظور وی از این سخنان رئیس جمهور یا مقامات عالیرتبه نظام می باشند در پی داشت حتی حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در توئیتر خود نظر خواهی را از مخاطبانش درباره مخاطب این سخنان برگزار کرد . این نظرسنجی با واکنش جوانفکر از چهره های نزدیک به رئیس دولت سابق مواجه شد. جوانفکر دراین باره گفت: بدون تردید آقای آشنا به وضوح فهمیده است خطاب این سخنان چه کسی است اما به راستی او با طرح این سوال که بلافاصله از پشتیبانی گسترده شبکه های ضد انقلاب و معاند برخوردار شد، به دنبال چه هدفی بوده است؟ وی افزود: از ایشان می خواهم به جای فرافکنی و شبهه سازی ، به روشنی بگویند که 97 درصد مردم در ابتدای دولت یازدهم چه خواسته ای را مطرح کردند و واکنش ها و مواضع دولت آقای روحانی در پاسخ به این خواست عمومی چه بود و چرا مردم به نفهمیدن متهم شدند؟
از سویی دیگر برخی رفتارهای اخیر رئیس جمهور سابق مورد انتقاد برخی اطرافیان سابق او قرار گرفت. به گزارش انتخاب کانال تلگرامی منتسب به محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت احمدی نژاد، در یادداشتی  تند درباره رفتارهای اخیر احمدی نژاد، مشایی و بقایی  از آنان با عنوان «سه دلقک بهاری» یاد کرد. همچنین به گزارش فارس عباس امیری‌فر مشاور فرهنگی و از نزدیکان احمدی‌نژاد در دولت دهم با صدور اطلاعیه‌ای از وی اعلام برائت کرد. امیری فر در گفت و گو با فارس با اشاره به اعلام برائت اخیرش از جریان احمدی‌نژاد در خصوص نامه مشایی به خاتمی و تغییر گفتمان احمدی‌نژاد و تهی شدن وی از شعارهای انقلابی، اظهار داشت: تغییر رویکرد آقای احمدی‌نژاد بعد از اینکه نهی رهبری در جلسه خصوصی به او ابلاغ شد، اتفاق افتاد و بنده اولین نفری بودم که این افشاگری را انجام دادم و بعد از ما این بحث را ادامه دادند. همچنین میرتاج‌الدینی معاون رئیس جمهور سابق هم در نامه‌ای سرگشاده خطاب به او نسبت به برخی رفتارهای سیاسی احمدی نژاد انتقاد و تاکید کرد: تا زمانی که خودتان را در حلقه خاص زاویه‌دارها محصور کرده‌اید، این روند ادامه داشته و فرصت‌های خدمت از دست خواهد رفت.