اعتراض در مکان ورزشی، کجا ورزش کنیم!

محمدرضا ستوده- مصوبه «تعیین مکان‌های خاص برای تجمعات» به تصویب دولت رسید. بوستان‌ها، اماکن ورزشی و میادین برای این کار در نظر گرفته شده. وزارت کشور گفته: تلاش شد تا هم صدای اعتراضات شنیده شود، هم امنیت معترضان تامین شود و هم مزاحم کسب‌و‌کار مردم نباشد.
طرح بسیار خوبی است. مثلا فرض کنید کامیون داران برای اعتراض در پارک ملت یا پارک نیاوران جمع شوند و لا‌به‌لای سرسره بازی بچه‌ها شعار دهند. یا مثلا معلم‌ها بروند در پارک ارم جمع شوند و شعار دهند. جیغ و داد مردم سوار بر وسایل بازی را هم بگذارند به حساب حمایت مردم از خودشان!
یا مثلا روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه به استادیوم آزادی بروند و در اعتراض به کمبودها تجمع کنند. استادیوم آزادی هم که بیرون از شهر است. وزارت کشور هم می‌گوید: کسی صدای شما را نمی‌شنود. مزاحم کسب‌و‌کار مردم هم نشده‌اید. آنقدر شعار بدهید تا شعاردانتان اذیت شود!
پشت این مصوبه یک ایده اقتصادی هم خوابیده است که با اجرایی شدن آن بیدار خواهد شد. زیرا ورزشگاه‌ها بدون بلیت کسی را راه نمی‌دهند. لذا معترضین مجبورند برای اعتراض به وضعیت بد اقتصادی، دست کنند توی جیب‌شان و بلیت بخرند تا بتوانند بروند داخل استادیوم و اعتراض کنند و این چرخ‌های اقتصادی کشور را به حرکت در خواهد آورد و مشکلات معترضان به مشکلات اقتصادی را حل خواهد کرد. درود به وزارت کشور. درود به وزیر کشوری که بار وزیر اقتصاد را هم به دوش می‌کشد و با یک حقوق دو وزارتخانه را می‌چرخاند. خوشحالیم که رونق به اقتصاد کشورمان باز خواهد گشت.