پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی

بخش خبری: در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی،عضو گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و رئیس سازمان «سمت»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و جمعی از شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی در پیامهای جداگانه‌ای فقدان این روحانی عالیقدر و دانشمند را تسلیت گفتند.
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با تاسف و تاثر خبر درگذشت روحانی عالیقدر و دانشمند جناب حجه‌الاسلام آقای دکتر احمد احمدی رحمهالله‌علیه را دریافت کردم. عمر با برکت این دانش آموخته فاضل حوزه و دانشگاه یکسره در خدمت علم و تحقیق و تربیت جوانان جویای علم بوده است. مسئولیت‌های مهم این عنصر خدوم و پر کار در مسائل دانشگاهی در دوران انقلاب و جمهوری اسلامی فصل درخشانی از زندگی ایشان است. عضویت دهها ساله در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد و اداره موسسه سمت، مدیریت بخش‌های مهم و حساسی از مجموعه دانشگاهی کشور، بخشهای برجسته‌ئی از این دوران است. اینجانب درگذشت این مرد انقلابی و وفادار را به خاندان و فرزندان محترم و همکاران و شاگردان و دوستان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسالت میکنم.


سیدعلی خامنه‌ای
19 خرداد ماه 1397
پیام تسلیت رئیس مجلس
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت دکتر احمد احمدی را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است.
بسم‌الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم جلیل القدر، استاد برجسته و دانشمند حق طلب، جناب آقای دکتر احمد احمدی باعث تاثر شدید گردید. ایشان سال‌ها در محضر علامه طباطبایی (قدس سره) و امام خمینی (رحمه‌الله علیه) تلمذ نمودند و در دانشگاه تهران به تدریس فلسفه اشتغال داشتند.
در همه این دوران در کنار وجهه علمی، سجایای اخلاقی و تواضع و پارسایی ایشان در تربیت شاگردان بسیار موثر بود. خدمات ایشان در سال‌های طولانی عضویت در شورای انقلاب فرهنگی و سازمان سمت و پایه‌گذاری دانشگاه تربیت مدرس و دلسوزی در حل مشکلات کشور بر کسی پوشیده نیست.
برای آن سفر کرده عروج به عالم ملکوت و کسب مقام رضا از مقام احدیت خواستارم و به خانواده محترم ایشان و حوزه‌های علمیه و اساتید دانشگاه و شاگردان استاد عرض تسلیت و تعزیت دارم.
رئیس قوه قضاییه درگذشت حجت‌الاسلام احمدی را تسلیت گفت
رئیس قوه قضاییه نیز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سَمت) را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: خبر ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، موجب تاسف اینجانب شد.
در این پیام آمده است: این ضایعه مولمه را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت محترم ایشان و شاگردان آن عالم وارسته تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی عضو گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان «سمت» روز گذشته -جمعه- به دلیل عارضه قلبی در 85 سالگی‌دار فانی را وداع گفت.
وی از سال 1360 به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت. او بنیان‌گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بود و حدود 33 سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت. وی همچنین از موسسان دانشگاه تربیت مدرس و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران بود. از جمله آثار او، می‌توان به کتاب‌های «بن‌لایه‌های شناخت»، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه»، «نقد تفکر فلسفی غرب»، «تاملات در فلسفه اولی» و «تاسیس مابعدالطبیعه اخلاق» اشاره کرد.
پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت تاسف انگیز روحانی دانشمند و محقق ارجمند حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر احمد احمدی عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی موجب تاثر و تالم گردید.
ضایعه فقدان این روحانی گرانقدر و استاد فلسفه دانشگاه که عمر بابرکت خویش را صرف توسعه علم و دانش، گسترش آموزه‌های اخلاقی و اسلامی و ترویج فرهنگ این مرز و بوم و نیز تعلیم و تربیت دانشجویان و دانش پژوهان مختلف نمود را به جامعه علمی کشور، شاگردان، علاقه مندان و خانواده محترم ایشان به ویژه جناب آقای دکتر وحید احمدی صمیمانه تسلیت می‌گویم و برای آن عالم وارسته، رحمت واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسالت دارم.
پیام تسلیت سیدحسن خمینی
سیدحسن خمینی در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
درگذشت اندیشمند برجسته و معلم وارسته حضرت حجه‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد احمدی موجب تاثر شدید شد.
آن مرحوم که از سالهای قبل از انقلاب از زمره یاران نهضت به شمار می‌رفت، بعد از انقلاب با تلاش در عرصه دانش خدمات بزرگی به علوم انسانی کشور داشت.
این مرحوم مغفور از زمره پاک دستان و ثابت قدم‌هایی بود که در روزهای سخت همواره در کنار امام و بیت امام ایستاد. روحش همواره با اولیاء الهی هم نشین باد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت به بیت مکرم ایشان، از خدای متعال برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت دارم.
وزیر علوم درگذشت «احمد احمدی» را تسلیت گفت
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و موسس و مدیر سازمان سمت را تسلیت گفت در این پیام تسلیت آمده است:
درگذشت اندوهبار روحانی برجسته و استاد گرانقدر حجت‌الاسلام والمسلمین شادروان دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) و عضو اسبق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی موجب تاثر و تاسف گردید.
این ضایعه را به همه سوگواران، خانواده محترم و معزا و بویژه فرزندان آن مرحوم و نیز جامعه علمی، دانشگاهی و حوزوی کشور تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،دکترمحمدرضا عارف عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی، قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، معاون فرهنگی قوه قضاییه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و جمعی دیگر از شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی در پیام‌های خود در گذشت این عالم فقید را تسلیت گفتند.
سایر اخبار این روزنامه
دکتر روحانی در دیدار رئیس‌جمهور روسیه: استقبال روحانی از سرمایه گذاری روس ها در ایران پیش بینی بانک جهانی از رشد 4.1 درصدی اقتصاد ایران با وجود خروج آمریکا از برجام پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیمان شانگهای و جی هفت در برابر ترامپ از هفته آینده؛ هند عملیات توسعه بندر چابهار را آغاز می‌کند روسیه:داعش فقط درمناطق تحت کنترل آمریکا درسوریه فعال است چهار شهید و 620 زخمی در تظاهرات روزجمعه فلسطینی ها رایزنی وزیران خارجه و دفاع هند با همتایان آمریکایی درباره تحریم‌های ایران کنسرسیوم نفتی بین المللی، جایگزین شرکت‌های خارجی می‌شود انزوای ترامپ در اجلاس گروه 7 ا‌نهدام یک تیم تروریستی ‌در اشنویه میزان زکات فطره ازسوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی