انزوای ترامپ در اجلاس گروه 7

مذاکرات رهبران گروه هفت که در کبک کانادا در جریان است، برای حل اختلافات عمیق بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و رهبران کشورهای عمده صنعتی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی بی‌بی سی فارسی، تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، اتحادیه اروپا و مکزیک به آمریکا، با واکنش خشم آلود متحدان این کشور روبرو شده و نگرانی‌ها را در مورد وقوع جنگ تجاری جهانی افزایش داده است.
مقامات اروپا گفته‌اند که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، مکانیسمی را برای رفع مناقشه تجاری پیش آمده، ارائه کرده است. اما گفته شده که رهبران اروپایی در عین حال در تلاشند تا در مورد بسیاری از مسائل دیگر به زمینه‌هایی مشترک با آمریکا دست یابند.
هنوز مشخص نیست که آیا در پایان این نشست دو روزه بیانیه مشترکی منتشر می‌شود یا خیر.


انتظار می‌رود ترامپ زودتر از بقیه رهبران، این نشست را ترک کند.
به گفته خبرنگار اعزامی بی‌بی سی به کانادا، این نشست بسیار بد آغاز شد و احتمالا بدون دستیابی به توافقی که مورد موافقت همه باشد، پایان یابد.
اختلافات بین ترامپ و شش کشور صنعتی دیگر فراتر از مسائل تجاری است. آن‌ها در مورد تغییرات اقلیمی، روابط با ایران و مناقشه اسرائیل و فلسطینیان با هم اختلاف نظر دارند.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته است بهتر است اختلافات و تفاوت‌های میان کشورها آشکارا اعلام شود تا به اشتباه، احساس وحدت از این نشست و دیدارها حاصل نشود. او گفته است صداقت بهتر از تظاهر به خوب بودن اوضاع است.
سایررهبران شرکت‌کننده در این نشست همچنان معتقدند که می‌توان به نوعی از اجماع دست یافت.
دونالد ترامپ نسب به دستیابی به پیشرفت در مذاکرات ابراز امیدواری کرده است، اما هیچ شکی درمورد انزوای رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست وجود ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
دکتر روحانی در دیدار رئیس‌جمهور روسیه: استقبال روحانی از سرمایه گذاری روس ها در ایران پیش بینی بانک جهانی از رشد 4.1 درصدی اقتصاد ایران با وجود خروج آمریکا از برجام پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیمان شانگهای و جی هفت در برابر ترامپ از هفته آینده؛ هند عملیات توسعه بندر چابهار را آغاز می‌کند روسیه:داعش فقط درمناطق تحت کنترل آمریکا درسوریه فعال است چهار شهید و 620 زخمی در تظاهرات روزجمعه فلسطینی ها رایزنی وزیران خارجه و دفاع هند با همتایان آمریکایی درباره تحریم‌های ایران کنسرسیوم نفتی بین المللی، جایگزین شرکت‌های خارجی می‌شود انزوای ترامپ در اجلاس گروه 7 ا‌نهدام یک تیم تروریستی ‌در اشنویه میزان زکات فطره ازسوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی