از استقبال مردم شوکه شدیم

شهروند| ویدئو کلیپ « اومدیم روسیه » برای حمایت از بچه‌های تیم ملی فوتبال ایران قبل از آغاز رقابت‌های جام جهانی رونمایی شد. این کلیپ  به شکلی ویژه مورد توجه هواداران فوتبال قرار گرفت و به سرعت در فضای اینترنت داغ شد. همین اتفاق بهانه‌ای شد تا با محمد بحرانی هنرمند شناخته شده و صدا پیشه عروسک جناب‌خان  که در موفقیت کار تاثیر داشته‌اند گفت‌وگویی ترتیب بدهیم که ماحصل حرف‌هایش در ادامه آمده است:
  ساخت کار چقدر طول کشید؟
من و امیر سلطان‌احمدی چهار سال قبل با همین فرم در نزدیکی‌های جام جهانی بدون هیچ تهیه کننده‌ای کاری مشابه منتشر کردیم. یعنی نفری 750 هزار تومان گذاشتیم و شد یک میلیون و 500 هزار تومان و این کار ساخته شد. برای موزیک جام جهانی روسیه هم تقریبا در یک سال گذشته فکر کرده بودیم که کار بیرون بدهیم یا نه!
  برای تهیه و پخش این کار بودجه‌ای به تیم شما رسید؟


صفر تا صد این کار متعلق به برنامه خندوانه است و از هیچ ارگان و شخصیت حقیقی و حقوقی بودجه صرف این کار نشد و اسپانسر نیز نداشتیم و بدون حمایت از جای خاصی کار را تولید و پخش کردیم.
  نکته جالب توجه اینجاست که از همان دقایق اولیه بعد از پخش،‌ «اومدیم روسیه» بازتاب فوق‌العاده‌ای در بین مردم داشت و همه از آن راضی بودند و در شبکه های مجازی هم مدام این کار پخش می‌شود.
از این مساله خوشحالیم. منتهی بخش عمده این کار با نام جناب خان و محمد بحرانی مورد توجه مردم قرار گرفته و مدام نام بنده بر سر زبان‌هاست. دوست دارم با تاکید بگویم که ایده و کار اولیه برای امیر سلطان احمدی است.  به همین ترتیب واقعا تمایل دارم اگر  این کار مورد توجه قرار گرفته درباره تمام سازندگان حرف زده شود و فقط به نام من تمام نشود. سعید کریمی  بخش تهران را کارگردانی کرد. احسان عبدی پور که یک کارگردان شناخته شده است هم به ما حال داد. کیوان کیارس به عنوان آهنگساز و محسن شریفیان نوازنده نی‌انبان نیز زحمات زیادی کشیدند.
  خودتان انتظار این سطح از توجه مردم به کار را داشتید؟
ما مدت ها با امیر درباره این کار گپ مفصل زده بودیم. امیر اول شعر را نوستالژی نوشته بود. ما اول برای چند نسل مختلف این را آزمایشی پخش کردیم. دیدیم دهه  50 و 60 خیلی دوست دارند اما دهه‌های 70 و 80 با بسیاری از تصاویر آن‌طور که باید ارتباط برقرار نمی‌کنند. ما با رجز خوانی با اسم بازیکنان فعلی و حضور جناب خان کار را تکمیل کردیم و دیدیم که اینجا حالا توجه دهه هفتاد و هشتادیها هم جلب می شود. ولی این میزان توجه زیاد البته یک خرده خودمان را هم شوکه کرده است.
  برنامه سفر شما و جناب‌خان به روسیه به کجا رسید؟ آیا برنامه‌ای برای اجرای این آهنگ در روسیه در دستور کار قرار دارد؟
ما پیشنهادهای خود را به مدیران محترم فدراسیون داده‌ایم اما کاره‌ای نیستیم که بخواهیم برای اجرا کردن برنامه‌ریزی داشته باشیم. هنوز هم رفتن یا نرفتن ما قطعی نیست. عروسک گردانی و کارفنی عروسکی و صدا پیشگی همزمان در یک کشور دیگر کار راحتی نیست و جداً ما نمی‌دانیم که اگر برویم درست خواهد بود یا خیر‍!
  «اومدیم روسیه» خیلی بیشتر از کارهای دیگری که برای تیم ملی اخیرا سروده شده است مورد توجه مردم قرار گرفت.
هر حوزه ای ادبیات خاص خودش را می‌طلبد. راستش را بگویم ادعای رقابت با هیچ کسی را نداشته و نداریم. به هر حال شنیده شدن و محبوب شدن کار ما ناقض شنیده شدن سایر کارها نبوده و نیست. ما بیشتر امیدوار هستیم که این کار خوب پخش بشود و حتی با عادل فردوسی‌پور هم صحبت کردم و فکر نمی‌کنم مشکلی برای پخش این موزیک در برنامه سایر شبکه‌ها و ویژه برنامه عادل هم وجود داشته باشد.