تاریخ سازی تیم ملی فوتبال پس از 20 سال ایران صدرنشین گروه دوم جام جهانی شد

سرویس ورزشی-تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی 2018 روسیه ، پنجشنبه 24 خردادماه مقابل مراکش به میدان رفت و صاحب برتری یک بر صفر شد. تک گل این بازی در دقیقه 95 و روی‌اشتباه مسلم مدافع مراکش به ثمر رسید.
ایران در این بازی با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، مسعود شجاعی(68 مهدی طارمی)، امید ابراهیمی(80- سید مجید حسینی)، وحید امیری، کریم انصاری فر، علیرضا جهانبخش(84 سامان قدوس و سردار آزمون) به میدان رفت.
در شرح بازی ایران و مراکش باید عنوان داشت که ما نیمه اول را با کمی استرس شروع کردیم و دراین فاصله مراکشی ها بهتر بودند حتی یکی دو موقعیت خطرناک به دست آوردند که خط دفاع و بیرانوند  و کمی هم چاشنی بخت خوش ان را بی ثمر گذاشت.
 البته رفته رفته بچه ها خود را پیدا کردند و ضمن عقب نشاندن حریف و به تعادل کشاندن  بازی چند حضور خوب و هماهنگ  و روحیه بخش  هم در زمین و جریمه حریف داشتند. تاکتیک کی روش همان تاکتیک همیشگی بود. دفاع خوب و کشاندن حریف به زمین ما و بعد ضد حمله های بی امان و خرد کننده. تاکتیگی که  کار ساز واقع شد تا انجا که در دقیقه ۴۲ بعد از توپگیری خوب ابراهیمی در میانه میدان آزمون خود را با دروازه‌بان حریف تک به تک دید که تنها هنرنمایی گلر مراکش این تیم را نجات داد.گلر حریف در برگشت ضربه جهانبخش را هم به خوبی مهار کرد تا در نیمه اول همه چیز مساوی تمام شود.  نیمه دوم را تیم ایران  بهتر آغاز کرد، هر چند مراکش بیشتر مالک تیم بود و برتری نسبی داشت. با این حال این تیم مغرور آفریقایی با گذشت  زمان و بازی خونسرد بچه ها عصبی‌تر می‌شد.


 در حالی که با تعویض شجاعی و آمدن طارمی، کی روش در پی نقشه بود آسیب دیدگی ابراهیمی که بی شک یکی از بهترین های تیم ما بود موجی از نگرانی را به تیم و تماشاگران ایرانی منتقل کرد. این درست در دقایقی بود که مربی حریف دو تعویض پیاپی کرده بود و درست در همین موقع شلیک سر ضرب و سنگین و البته  دقیق هافبک مراکشی هواداران مراکشی به هوای گل از جا نیم خیز کرد، غافل از اینکه شاهکار سنگربان تیم ملی ایران یعنی بیرانوند در راه است و مهمتر از آن لحظه طلایی در راه است.  
و این لحظه در آخرین دقیقه وقت های اضافی در جناح چپ محوطه جریمه جریمه رقم خورد. خطای مدافع راست حریف پایه گذار این لحظه بود. ضربه خطا را به شکل خطرناک حاج صفی فرستاد و مدافع حریف توپ را به تور دروازه خودی کوبید. و این روز به یاد ماندنی در تاریخ فوتبال ثبت شد واین نتیجه شیرین : ایران یک – مراکش صفر.
دومین پیروزی پس از 20 سال
پیروزی تیم ملی ایران مقابل مراکش اتفاقات ویژه فراوانی در خود داشت که کسب پیروزی پس از 20 سال را می‌توان مهم‌ترین آن دانست. این برد بعد از پیروزی مقابل تیم ملی آمریکا دومین برد تیم ملی در تمامی ادوار جام جهانی است.
گل به خودی مراکشی‌ها دیرترین گل به خودی است که در تاریخ جام‌های جهانی به دست آمد و بدین ترتیب دیرترین گلی که در تاریخ جام‌های جهانی به ثمر رسید سه امتیاز شیرین برای تیم ملی ایران به دنبال داشت.
صدرنشینی در گروه دوم
در دیگر دیدار گروه B پنجشنبه شب تیم‌های اسپانیا و پرتغال به مصاف هم رفتند که در این دیدار تماشایی و پرگل دو تیم به تساوی 3 بر 3 رسیدند.
این تساوی باعث شد تیم ملی کشورمان با کسب سه امتیاز بازی با مراکش به صدر جدول گروه B برود. دو تیم اسپانیا و پرتغال نیز هرکدام با یک امتیاز در رده‌های بعدی ایستادند و مراکش هم در پایان روز اول قعرنشین این گروه شد.  اتفاق بی‌سابقه و هیجان انگیزی که برای فوتبال ما رخ داد و حالا تا چهارشنبه هفته آینده همه از ما به عنوان صدرنشین گروه B یاد می‌کنند. قطعاً برای حفظ این مهم کار بسیار دشواری خواهیم داشت. باید مقابل اسپانیا امتیاز بگیریم و مراکش و پرتغال هم به تساوی برسند. آیا این رویا به حقیقت خواهد پیوست؟