مساله مبارزه با فساد به‌طور جدی دنبال شود

در عید سعید فطر مردم ایران به شکرانه یک ماه روزه‌داری‌، نماز عید را در سراسر کشور باشکوه برگزار و از خداوند کریم، بهترین‌ها را مسالت کردند‌. کانون این حضور‌، مصلای امام خمینی تهران بود که نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد‌. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، ضمن تبریک این عید بزرگ به ملت ایران و امت اسلامی، عید فطر را روز پاداش گرفتن و ماه مبارک رمضان را میدان مسابقه میان مومنین برای اطاعت خداوند و نزدیکی به رضای الهی دانستند و گفتند‌: به لطف خداوند متعال، ملت ایران هر سال در این مسابقه معنوی و انجام کارهای نیک، نسبت به سال‌های قبل امتیازهای بیشتری کسب می‌کند‌. ایشان در سخنان خود به پرشور و گسترده بودن راهپیمایی روز قدس در کشورهای دیگر اشاره کردند و گفتند‌: پیام رونق و شکوفایی بیشتر راهپیمایی روز قدس در کشورهای مختلف این است که با وجود تبلیغات بیگانگان، نزدیکی و هم‌جهتی ملت‌های مسلمان با ملت ایران بیشتر شده است‌. ایشان علت توطئه‌های مستمر قدرت‌های شیطانی ضد ملت ایران را نگرانی آنها از ایستادگی، اقتدار، استقلال و فکر بلند و ابتکاری ملت ایران دانستند و تاکید کردند‌: البته این قدرت‌ها تلاش خود را می‌کنند اما همواره نیز شکست می‌خورند‌. رهبر انقلاب اسلامی اذعان رییس‌جمهور آمریکا به بی‌دستاورد بودن هفت تریلیون دلار هزینه این کشور در منطقه غرب آسیا را به معنای شکست آنها در منطقه دانستند و گفتند‌: این اعتراف نشان می‌دهد شیطان بزرگ با آن‌ همه تلاش نتوانسته است به اهداف خود دست یابد و از این پس نیز هر چه در این منطقه پول خرج کنند باز هم به مقصود خود نخواهند رسید‌. آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه ملت ایران باید بیدار و هوشیار باشد و توطئه‌ها را بشناسد، افزودند‌: امروز توطئه اصلی دشمن عبارت از «فشار اقتصادی» به توده‌های مردم برای خسته و ناامید کردن آنان است‌. ایشان همه دستگاه‌های حاکمیتی و مسوولان را به تلاش بی‌وقفه برای مقابله با این توطئه توصیه و خاطرنشان کردند‌: یک کانون مرکزی با حضور سران سه قوه و فعالان اصلی قوا برای رسیدگی به مسایل اقتصادی تشکیل شده است که این کانون باید مسایل اقتصادی را قدم به قدم دنبال کند، تصمیم‌های قاطع بگیرد و آنها را اجرا کند‌. آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وجود نقدینگی بالا در کشور افزودند‌: صاحبان این نقدینگی، آن را به سمت تولید هدایت کنند تا چرخ‌های زندگی مردم به حرکت دربیاید‌. ایشان دست‌اندرکاران تجارت و بازرگانی خارجی را نیز به پرهیز از واردات کالاهای غیرضرور و کالاهایی که مشابه داخلی دارند، توصیه موکد کردند و گفتند‌: یکی از عادت‌هایی که میان برخی از مردم رواج دارد و باید کنار گذاشته شود، سفرهای تفریحی و غیرضروری به خارج از کشور است‌.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی تصمیم‌های وزارت اقتصاد برای رونق فضای کسب و کار و برطرف کردن موانع، این تصمیم‌ها را مثبت ارزیابی و بر پیگیری جدی آن تاکید کردند‌. ایشان وحدت آحاد مردم و وحدت ملی و اجتماعی را موضوعی مهم خواندند و با اشاره به رواج پدیده ناپسند توهین و تهمت به یکدیگر در فضای مجازی خاطرنشان کردند‌: این‌گونه اقدامات که گناه کبیره است، به فضای عمومی کشور و وحدت ملی لطمه می‌زند‌. رهبر انقلاب اسلامی افزودند‌: همه باید نسبت به وحدت در جامعه اهتمام داشته باشند و از تهمت‌زنی به یکدیگر بپرهیزند‌. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سیاست تبلیغاتی دشمن برای ایجاد جنگ روانی در جامعه از برخی رسانه‌ها و افراد که سخنان دشمنان را تکرار می‌کنند، انتقاد و آنها را به پرهیز از این اقدام دعوت کردند‌. ایستادگی، تنها راه مقابله با آمریکا
اما به‌مناسبت عید سعید فطر جمعی از مسوولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند‌. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار سیاست امروز استکبار در منطقه را ایجاد شکاف و اختلاف میان مسلمانان و در میان آحاد مردم کشورهای اسلامی، دانستند و افزودند‌: تنها راه مقابله با این سیاست آمریکای جنایت‌کار و صهیونیست‌ها، شناخت طراحی دشمن و ایستادگی در مقابل آن است‌. ایشان مسوولیت دولت‌های اسلامی و زبدگان سیاسی، دینی و فرهنگی امت اسلامی را برای ایستادگی ملت‌ها در مقابل سیاست‌های استکبار، خطیر برشمردند و با اشاره به اهداف ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه گفتند‌: یکی از اهداف اصلی تاسیس این رژیم، ایجاد اختلاف و مساله‌سازی در میان ملت‌های مسلمان است اما همه تجربه‌های تاریخی نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی که با مشکل مشروعیت مواجه است، ماندگار نخواهد بود‌.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با تاکید بر اینکه برقراری روابط دیپلماتیک آشکار یا پنهان برخی کشورهای سست‌عنصر منطقه با این رژیم اشغالگر و یا اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس، مشکل رژیم صهیونیستی را حل نخواهد کرد، افزودند‌: این رژیم بر مبنای زور و تهدید و کشتار و اخراج یک ملت از سرزمین خود شکل گرفته و به همین علت، عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی در دل ملت‌های اسلامی حک شده است و نمی‌توان نقشه فلسطین را از حافظه‌ تاریخی جغرافیای جهان حذف کرد‌.