پارلمان اروپا نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد

"پارلمان اروپا" با اکثریت آراء به پیش‌نویس قطعنامه‌ای رای داد که نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری همه زندانیان سیاسی در این کشور شد.
به گزارش شبکه خبری "الجزیره"، پارلمان اروپا روز پنجشنبه با اکثریت آراء به پیش‌نویس قطعنامه‌ای رای داد که نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری همه زندانیان سیاسی از جمله "نبیل رجب" فعال اجتماعی مشهور بحرینی است.در این قطعنامه همچنین بر ضرورت توقف همه خشونت‌ها، ایجاد رعب و وحشت و تعقیب مدافعان حقوق بشر در بحرین تاکید شده است.
طبق این گزارش، از 634 عضو پارلمان اروپا که در این رای‌گیری شرکت کردند، 479 عضو رای موافق، 97 عضو رای مخالف و 58 عضو نیز رای ممتنع دادند.
رژیم آل خلیفه از سال 90 با گسترش مخالفت و اعتراض مردمی، مخالفان خود را با اتهامات واهی همچون تلاش برای ترور مقامات این کشور و تشکیل گروههای تروریستی، به زندانهای طولانی مدت و سلب تابعیت محکوم کرده است.


نبیل رجب فعال شیعه بحرینی ریاست نهادهایی چون مرکز "حقوق بشر بحرین"، "مرکز حقوق بشر کشورهای عرب خلیج فارس" و معاون "فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر" را در کارنامه خود دارد.
وی در فوریه 2017 (3 اسفند 95) به دلیل مطالبی که در صفحه توئیتر منتشر کرد و در آن از دولت منامه به دلیل همکاری با عربستان و امارات در جنگ علیه یمن و وضعیت بد حقوق بشر در کشورش انتقاد کرده بود، به پنج سال زندان محکوم شد.
رژیم آل خلیفه از مردم بحرین انتقام می‌گیرد
رژیم آل خلیفه با استخدام اتباع خارجی و اخراج مخالفان داخلی از ادارات و نهادهای دولتی، از مردم بحرین انتقام می‌گیرد.
به گزارش پایگاه خبری "مرآه البحرین"؛ درحالی حدود 500 پرستار بحرینی بیکار هستند، رژیم آل خلیفه برای استخدام حدود 600 پرستار هندی آگهی منتشر کرد.نظام بحرین، در این اطلاعیه از پرستاران هندی خواسته است در 13 رشته تخصصی به کادر درمانی این کشور بپیوندند.
اقامت مجانی، بیمه فراگیر و بلیط مجانی از تسهیلات ارائه شده به پرستاران هندی است.
صدها نیروی بهداشت و درمان بحرین به خاطر نادیده گرفتن دستورات دولتی و اقدام به مداوای مجروحان اعتراضات مردمی از کار اخراج شده‌اند.
براساس گزارش‌های منتشر شده از نهادهای حقوقی، رژیم بحرین برای تغییر ساختار جمعیتی این کشور تاکنون به هزاران نفر از اتباع هند، بنگلادش و پاکستان تابعیت بحرینی داده است. این درحالی است که براساس گزارش سازمان دمکراسی و حقوق بشر بحرین تا پایان فروردین ماه 97 شمار شهروندان بحرینی که از سال 2012 تاکنون لغو تابعیت شدند از 600 نفر فراتر رفته است.
سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی به مردم است مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیمات قاطع بگیرند با کاسبان تحریم برخورد کنید رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان, جمعی از قشرهای مختلف مردم و سفرای کشورهای اسلامی: از مهمترین عوامل و عناصر کرامت امت اسلامی اتحاد و رفع اختلاف هاست رئیس‌جمهور در دیدار مسئولان نظام و جمعی از قشرهای مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب: بیش از گذشته نیاز به تقویت فضای معنوی، وحدت، اعتماد و امید به آینده داریم رئیس جمهور در جمع صمیمی اصحاب رسانه: دعوت رئیس جمهور برای اتحاد رسانه ای در برابر جنگ روانی دشمن نبرد شدید اطراف فرودگاه الحدیده یمن پارلمان اروپا نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد در ششمین جشن گلریزان شرکت فولاد مبارکه اصفهان رقم خورد؛ کمک 3 میلیارد تومانی فولاد مبارکه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گوترش: وضعیت اسف بار غزه هشداری برای وقوع جنگ است نتانیاهو: بادبادک‌ها و بالون‌های آتش‌زا "کابوس واقعی" هستند حمله جنگنده‌های ترکیه‌ به شمال عراق رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی به مردم است مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیمات قاطع بگیرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی به مردم است مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیمات قاطع بگیرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی به مردم است مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیمات قاطع بگیرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی به مردم است مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیمات قاطع بگیرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی به مردم است مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیمات قاطع بگیرند