نمی‌توان نقشه فلسطین را از حافظه تاریخیِ جغرافیای جهان حذف کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین عوامل و عناصر شرافت و کرامت جامعه اسلامی و امت اسلامی را اتحاد و رفع اختلاف‌ها دانستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبرانقلاب، حضرت آیت ا... خامنه ای صبح روز جمعه، در دیدار با مسئولان نظام، جمعی از قشرهای مختلف مردم و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید سعید فطر، یکی از مهم‌ترین عوامل و عناصر شرافت و کرامت جامعه اسلامی و امت اسلامی را اتحاد و رفع اختلاف ها دانستند و با تاکید بر این‌که «رژیم صهیونیستی عامل اصلی ایجاد اختلاف در منطقه و در میان کشورهای اسلامی است»، گفتند: مشکل رژیم صهیونیستی، عدم مشروعیت است و رژیمی که بر پایه باطل تشکیل شده باشد، به توفیق الهی و با همت ملت‌های مسلمان، قطعا نابود خواهد شد و از بین خواهد رفت.
رهبر انقلاب اسلامی سیاست امروز استکبار در منطقه را ایجاد شکاف و اختلاف میان مسلمانان و در میان آحاد مردم کشورهای اسلامی، دانستند و افزودند: تنها راه مقابله با این سیاستِ امریکای جنایتکار و صهیونیست‌ها، شناخت طراحی دشمن و ایستادگی در مقابل آن است.
حضرت آیت ا... خامنه ای، مسئولیت دولت‌های اسلامی و زُبدگان سیاسی، دینی و فرهنگی امت اسلامی را برای ایستادگی ملت‌ها در مقابل سیاست‌های استکبار، خطیر برشمردند و با اشاره به اهداف ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه گفتند: یکی از اهداف اصلی تاسیس این رژیم، ایجاد اختلاف و مساله‌سازی در میان ملت‌های مسلمان است اما همه تجربه‌های تاریخی نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی که با مشکل مشروعیت مواجه است، ماندگار نخواهد بود.
عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی در دل مسلمان ها حک شده


ایشان با تاکید بر این‌که «برقراری روابط دیپلماتیک آشکار یا پنهان برخی کشورهای سست‌عنصرِ منطقه با این رژیم اشغالگر یا اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به بیت المقدس، مشکل رژیم صهیونیستی را حل نخواهد کرد»، افزودند: این رژیم بر مبنای زور و تهدید و کشتار و اخراج یک ملت از سرزمین خود شکل گرفته و به همین علت، عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی در دل ملت‌های اسلامی حک شده است و نمی‌توان نقشه فلسطین را از حافظه تاریخیِ جغرافیای جهان حذف کرد.رهبر انقلاب اسلامی با تاکید مجدد بر لزوم برگزاری همه‌پرسی در میان فلسطینیان واقعی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی و شکل‌گیری نظام حکومتی فلسطین بر مبنای این همه‌پرسی، خاطرنشان کردند: برگزاری چنین همه‌پرسی و تشکیل حکومت فلسطین براساس آراي فلسطینی، در واقع به معنای نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است که به‌طور قطعی در آینده نه چندان دور محقق خواهد شد.حضرت آیت ا... خامنه‌ای در پایان سخنان خود تاکید کردند: با نابودی رژیم صهیونیستی، امت اسلامی وحدت و عزت خود را به دست خواهد آورد.
توان قوای دیگر و مردم در کنار دولت قرار بگیرد
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حسن روحانی ريیس‌جمهور در سخنانی با بیان اینکه بیش از گذشته نیاز به تقویت فضای معنوی، وحدت، اعتماد و امید به آینده داریم، خاطرنشان کرد: آنچه باید در کنار دولت قرار گیرد، توان قوای دیگر و به‌ویژه مردم است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه و در دیدار مسئولان نظام، جمعی از قشرهای مختلف مردم و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی ، دشمن را در شرایط فعلی فاقد تجربه و عقلانیت دانست و افزود: تصمیم دشمن این است که نه تنها تعهدات خود در برابر ملت ایران بلکه همه تعهدات بین‌المللی و منطقه‌ای خود را زیر پا بگذارد.وی گفت: جای شگفتی است قدرتی که دستش به خون مردم این منطقه از افغانستان و عراق و سوریه و یمن گرفته تا سایر مناطق آلوده است، نقاب صلح‌طلبی بر چهره زده و از مذاکره و صلح دَم می‌زند و رژیم غاصبی که هر روز به کشتار مردم می‌پردازد، به دوره‌گردی روی آورده تا چهره غلط و دروغینی را از نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران ترسیم کند.
باید در برابر قلدرمآبی کاخ سفید ایستاد
وی اظهارداشت: امروز مردم و کشورهای جهان، شرکای تجاری ایران، اروپا، روسیه، چین، همسایگان، مسلمانان و همه کشورها باید در برابر قلدرمآبی حاکمان کاخ سفید بایستند.
روحانی گفت: مطمئنا ملت ایران نمی‌گذارد که رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و ارتجاع منطقه یعنی جنایتکاران، غاصبان و جاهلان در برابر ما بایستند و بخواهند راه تجارت ملت را بسته و بر ملت فشارهای سیاسی و اقتصادی وارد کنند. ريیس جمهور با تبریک عید فطر به عنوان یک عید بزرگ به ملت ایران و همه مسلمانان جهان گفت: عید فطر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است که مسلمانان با روحی صیقل‌یافته، دلی پاک و با اعتماد به نفس بیشتر به پیشگاه خداوند بزرگ می‌روند. عید فطر، عیدی است که در آن دستاوردهای بزرگ معنوی و معرفتی که در یک ماه به دست آمده، آینده بهتری را برای ما ترسیم می‌کند.
وی با بیان این‌که «امروز در شرایط سیاسی بین‌المللی و منطقه‌ای بیش از هر زمان دیگر به دستاوردهای ماه رمضان نیازمند هستیم»، گفت: بالاترین روزه پس از امساک از خوردن و آشامیدن، حفظ زبان، پاک شدن دل‌ها و تفکر در فضای مناسب برای مصالح کشور است.
نیازمند وحدت و امید به آینده هستیم
وی با اشاره به این‌که «امروز نیازهای مادی جامعه را مردم، تولیدکنندگان و دولت تامین می‌کند»، خاطر نشان کرد: امروز بیش از گذشته نیاز به تقویت فضای معنوی کشور، وحدت، اعتماد و امید به آینده داریم.روحانی با بیان این‌که «خوشبختانه در کشور کمبودی که باعث شود جامعه را در رنج قرار دهد، نداریم و نیاز به اعتماد آینده داریم»، گفت: نه کمبود ریال در کشور است و نه کمبود ارز و بیش از هر زمان دیگر مواد غذایی و نیازمندی‌های مردم موجود است.ريیس جمهور افزود: در سال جاری 17 میلیارد دلار برای تامین نیازهای همه تولیدکنندگان و واردکنندگان، تخصیص داده شده است.وی با بیان این‌که «برای ایجاد ثبات در بازار سکه، 7 میلیون و 600 هزار قطعه سکه به مردم فروخته شده»، افزود: اکنون در شرایطی هستیم که در طول این چند ماه بودجه عمرانی کشور از همه سال‌ها بیشتر پرداخت شده است به گونه‌ای که در سه ماهه اول امسال 28 هزار میلیارد تومان در این راستا تخصیص داده شده و تا پایان این ماه 24 هزار میلیارد تومان آن تامین خواهد شد. وی اظهار داشت: از نظر مواد غذایی، گندم، شکر و سایر نیازمندی‌های کشور تامین است اما آنچه باید تامین شود، ‌اتحاد بیشتر مردم است.
هرگاه مردم به صحنه آمدند از مشکلات فاصله گرفتیم
روحانی با بیان این‌که «آنچه باید در کنار توان دولت برای پیشبرد امور باشد، توان قوای دیگر و حضور مردم است»، خاطر نشان کرد: هرگاه مردم به صحنه آمدند، از مشکلات فاصله گرفته و در برابر بدخواهان به خوبی ایستاده‌ایم.وی با اشاره به این‌که «امروز دشمن ما فاقد تجربه و عقلانیت بوده و تصمیم او بر آن است که همه تعهدات را زیر پا بگذارد»، گفت: او نه تنها تعهد خود در برابر ملت ایران را زیر پا گذاشته بلکه قصد دارد تا همه تعهدات بین‌المللی و منطقه‌ای را زیر پا بگذارد، اما مقاومت و ایستادگی ملت ایران، مانع از آن شده است.وی ادامه داد: ثمره ماه رمضان ایستادگی، صبر و سست نشدن و سر فرود نیاوردن در برابر دشمن است و در حقیقت صبر زمانی است که سستی در آن راه نیابد و تسلیم و سرفرود آوردن در برابر دشمن صورت نگیرد و آنگاه این صبر دستاورد رمضان خواهد بود.
دشمن به دنبال ترویج ایران هراسی
ريیس جمهور با تاکید بر این‌که «امروز دشمن از دستاوردهای ملت ایران در سال‌های گذشته عصبانی است»، اظهار داشت: دشمن به دنبال ترویج ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و نشان‌دادن چهره خشن و ضدعقلانی از ملت ایران بود که در این مسیر با شکست مواجه شد. وی افزود: عصبانیتی که امروز از کاخ سفید و رژیم صهیونیستی می‌بینیم برای این است که آن‌ها همه تلاش خود را انجام دادند که با ایران‌هراسی، چهره ایران را خشن معرفی کرده و با اسلام‌هراسی، دین اسلام را به جامعه بد معرفی کنند.
وی با بیان این‌که «ملت ایران همواره در برابر فشارهای دشمنان ایستادگی کرده است»، تصریح کرد: جای شگفتی است که امروز قدرتی که دستش به خون مردم منطقه آلوده است، نقاب صلح‌طلبی بر چهره زده و دم از مذاکره و صلح در جهان می‌زند و رژیم غاصبی که هر روز به کشتار مردم می‌پردازد به دوره‌گردی روی آورده تا چهره غلطی از مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران ترسیم کند.
ريیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز روزی است که همه دوستان، همسایگان و شرکای ایران از جمله روسیه و چین باید در برابر قلدرمآبی حاکمیت کاخ سفید بایستند تا منطق و قانون در برابر ظلم و زیاده‌خواهی پیروز شود.وی اظهار داشت: بی‌تردید ملت ایران مانند گذشته با هدایت‌های رهبر فرهیخته انقلاب و هماهنگی و اتحاد بیشتر قوا در برابر فشارهای دشمنان ایستادگی کرده و نمی‌گذارد راه تجارت کشور، بسته شود و با تدبیر و عقلانیت راه‌های جدید را یافته و اجازه نمی‌دهد دیگرانی که برای عدم رشد و توسعه کشور طراحی‌ کرده‌اند، موفق شوند.
رهبر انقلاب در نماز عيد فطر
امروز توطئه «فشار اقتصادی» برای ناامیدکردن مردم است
روز جمعه همچنین رهبر انقلاب در خطبه دوم نماز عید فطر، به پرشور و گسترده بودن راهپیمایی روز قدس در کشورهای دیگر اشاره کردند و گفتند: پیام رونق و شکوفایی بیشتر راهپیمایی روز قدس در کشورهای مختلف این است که با وجود تبلیغات بیگانگان، نزدیکی و هم‌جهتی ملت‌های مسلمان با ملت ایران بیشتر شده است.ایشان علت توطئه‌های مستمر قدرت‌های شیطانی ضد ملت ایران را نگرانی آن‌ها از ایستادگی، اقتدار، استقلال و فکر بلند و ابتکاری ملت ایران دانستند و تاکید کردند: البته این قدرت‌ها تلاش خود را می‌کنند اما همواره نیز شکست می‌خورند.رهبر انقلاب اسلامی، اذعان ريیس‌جمهور آمریکا به بی‌دستاورد بودن هفت تریلیون دلار هزینه‌ی این کشور در منطقه‌ی غرب آسیا را به معنای شکست آن‌ها در منطقه دانستند و گفتند: این اعتراف نشان می‌دهد شیطان بزرگ با آن‌همه تلاش نتوانسته است به اهداف خود دست یابد و از این پس نیز هرچه در این منطقه پول خرج کنند باز هم به مقصود خود نخواهند رسید.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تاکید بر اینکه ملت ایران باید بیدار و هوشیار باشد و توطئه‌ها را بشناسد، افزودند: امروز توطئه‌ اصلی دشمن «فشار اقتصادی» به توده‌های مردم برای خسته و ناامید کردن آنان است.ایشان همه‌ دستگاه‌های حاکمیتی و مسئولان را به تلاش بی‌وقفه برای مقابله با این توطئه توصیه و خاطرنشان کردند: یک کانون مرکزی با حضور سران سه قوه و فعالان اصلی قوا برای رسیدگی به مسائل اقتصادی تشکیل شده است که این کانون باید مسائل اقتصادی را قدم به قدم دنبال کند، تصمیم‌های قاطع بگیرد و آن‌ها را اجرا کند. رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آحاد مردم نیز برای مقابله با این توطئه وظایفی دارند، افزودند: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه جدی مردم قرار بگیرد، «پرهیز از اسراف و زیاده‌روی» است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به وجود نقدینگی بالا در کشور افزودند: صاحبان این نقدینگی، آن را به سمت تولید هدایت کنند تا چرخ‌های زندگی مردم به حرکت در بیاید.ایشان، دست‌اندرکاران تجارت و بازرگانی خارجی را نیز به پرهیز از واردات کالاهای غیرضروري و کالاهایی که مشابه داخلی دارند، توصیه‌ مؤکد کردند و گفتند:
یکی از عادت‌هایی که میان برخی از مردم رواج دارد و باید کنار گذاشته شود، سفرهای تفریحی و غیرضروری به خارج از کشور است.رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی تصمیم‌های وزارت اقتصاد برای رونق فضای کسب‌وکار و برطرف کردن موانع، این تصمیم‌ها را مثبت ارزیابی و بر پیگیری جدی آن تاکید کردند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین پیگیری جدی موضوع مبارزه با فساد را خاطرنشان کردند و با اشاره به حضور جوانان در بخش‌های تولیدی و سازندگی، لزوم تشویق آنان و حمایت از واحدهای تولیدی را مورد تاکید قرار دادند.ایشان، وحدت آحاد مردم و وحدت ملی و اجتماعی را موضوعی مهم خواندند و با اشاره به رواج پدیده‌ ناپسندِ توهین و تهمت به یکدیگر در فضای مجازی خاطرنشان کردند: این‌گونه اقدامات که گناه کبیره است، به فضای عمومی کشور و وحدت ملی لطمه می‌زند. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: همه باید نسبت به وحدت در جامعه اهتمام داشته باشند و از تهمت‌زنی به یکدیگر بپرهیزند.