نقدینگی‌ها به سمت تولید هدایت شود

رهبر انقلاب وحدت آحاد مردم و وحدت ملي و اجتماعي را موضوعي مهم خواندند و با اشاره به رواج پديده ناپسندِ توهين و تهمت به يکديگر در فضاي مجازي خاطرنشان کردند: اينگونه اقدامات که گناه کبيره است، به فضاي عمومي‌کشور و وحدت ملي لطمه مي‌زند.
رهبر انقلاب وحدت آحاد مردم و وحدت ملي و اجتماعي را موضوعي مهم خواندند و با اشاره به رواج پديده ناپسندِ توهين و تهمت به يکديگر در فضاي مجازي خاطرنشان کردند: اينگونه اقدامات که گناه کبيره است، به فضاي عمومي‌کشور و وحدت ملي لطمه مي‌زند.
به گزارش ايلنا، در خجسته عيد سعيد فطر، مردم موحد و مؤمن ايران اسلامي‌به شکرانه يک ماه روزه‌داري و بندگي خداوند متعال، نماز عيد را در سراسر کشور با شکوه فراوان برگزار و از خداوند کريم، بهترين‌ها را مسئلت کردند. کانون اين حضور پرشور و مؤمنانه، مصلاي امام خميني تهران بود که نماز عيد سعيد فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي‌حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي اقامه شد.رهبر انقلاب اسلامي‌در خطبه اول نماز عيد سعيد فطر، ضمن تبريک اين عيد بزرگ به ملت ايران و امت اسلامي، عيد فطر را روز پاداش گرفتن و ماه مبارک رمضان را ميدان مسابقه ميان مؤمنين براي اطاعت خداوند و نزديکي به رضاي الهي دانستند و گفتند: به لطف خداوند متعال، ملت ايران هر سال در اين مسابقه معنوي و انجام کارهاي نيک، نسبت به سال‌هاي قبل امتيازهاي بيشتري کسب مي‌کند.
آيت‌ا... خامنه‌اي، گسترش جلسات تلاوت قرآن و افزايش شور و حضور مردم در محافل دعا، مناجات و موعظه، و پر رونق‌تر شدن سنت حسنه افطاري ساده در مساجد و معابر عمومي‌را نمونه‌هايي از پيشرفت ملت ايران در مسابقه معنوي در ماه رمضان امسال برشمردند و افزودند: اوج درخشندگي ماه مبارک رمضان در شب‌هاي قدر بود که قشرهاي مختلف مردم بويژه جوانان با اجتماع عظيم خود در سراسر کشور، دست‌ها را به دعا بلند کردند و ضمن راز و نياز با معبود، لطافت و صفاي روح خود را افزايش دادند.ايشان راه‌پيمايي روز قدس امسال را يکي ديگر از نقاط درخشنده در ماه مبارک رمضان دانستند و خاطرنشان کردند: راهپيمايي روز قدس حقيقتاً يک پديده منحصر به فرد است و مردم در زير آفتاب داغ با آن شور و نشاط به خيابانها آمدند و بر اساس گزارشها، جمعيت راهپيمايان در اغلب شهرهاي کشور نسبت به سالهاي قبل بيشتر و پر شورتر بود.


رهبر انقلاب اسلامي‌تأکيد کردند: ملت ايران بيدار و پر انگيزه است؛ اين ملتي که بعد از يک شب احياء با آن شور و هيجان به خيابانها مي‌آيد، خسته و نااميد نيست، آن کساني که به پيروي از تبليغات دشمنان، ادعاي خستگي و بي‌نشاطي مردم را دارند، در واقع حال و روز خود را به همه مردم تعميم مي‌دهند و خودشان خسته و بي‌نشاط هستند. آيت‌ا... خامنه‌اي با اشاره به افزايش هر ساله معنويت و صفاي دروني مردم در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کردند: پيام اين واقعيت اين است که ملت و جوانان ايران به‌رغم سياست‌هايي که تلاش دارد انسانها را از معنويت دور کند، بر معنويت و ضديت با فساد پافشاري دارند و اين سرمايه بي‌بديل معنوي، نگه‌دارنده هويت، استقلال، عزت و عظمت کشور است.رهبر انقلاب اسلامي‌در خطبه دوم نماز عيد، به پر شور و گسترده بودن راهپيمايي روز قدس در کشورهاي ديگر اشاره کردند و گفتند: پيام رونق و شکوفايي بيشتر راهپيمايي روز قدس در کشورهاي مختلف اين است که با وجود تبليغات بيگانگان، نزديکي و هم‌جهتي ملت‌هاي مسلمان با ملت ايران بيشتر شده است.
ايشان علت توطئه‌هاي مستمر قدرت‌هاي شيطاني ضد ملت ايران را نگراني آنها از ايستادگي، اقتدار، استقلال و فکر بلند و ابتکاري ملت ايران دانستند و تأکيد کردند: البته اين قدرت‌ها تلاش خود را مي‌کنند اما همواره نيز شکست مي‌خورند.رهبر انقلاب اسلامي، اذعان رئيس‌جمهور آمريکا به بي‌دستاورد بودن هفت تريليون دلار هزينه اين کشور در منطقه غرب آسيا را به معناي شکست آنها در منطقه دانستند و گفتند: اين اعتراف نشان مي‌دهد شيطان بزرگ با آن‌همه تلاش نتوانسته است به اهداف خود دست يابد و از اين پس نيز هر چه در اين منطقه پول خرج کنند باز هم به مقصود خود نخواهند رسيد.
آيت‌ا... خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه ملت ايران بايد بيدار و هوشيار باشد و توطئه‌ها را بشناسد، افزودند: امروز توطئه اصلي دشمن عبارت از «فشار اقتصادي» به توده‌هاي مردم براي خسته و نااميد کردن آنان است.ايشان همه دستگاههاي حاکميتي و مسئولان را به تلاش بي‌وقفه براي مقابله با اين توطئه توصيه و خاطرنشان کردند: يک کانون مرکزي با حضور سران سه قوه و فعالان اصلي قوا براي رسيدگي به مسائل اقتصادي تشکيل شده است که اين کانون بايد مسائل اقتصادي را قدم به قدم دنبال کند، تصميم‌هاي قاطع بگيرد و آنها را اجرا کند.
رهبر انقلاب اسلامي‌با تأکيد بر اينکه آحاد مردم نيز براي مقابله با اين توطئه وظايفي دارند، افزودند: يکي از موضوعاتي که بايد مورد توجه جدي مردم قرار بگيرد، «پرهيز از اسراف و زياده‌روي» است.آيت‌ا... خامنه‌اي با اشاره به وجود نقدينگي بالا در کشور افزودند: صاحبان اين نقدينگي، آن را به سمت توليد هدايت کنند تا چرخ‌هاي زندگي مردم به حرکت در بيايد.ايشان، دست اندرکاران تجارت و بازرگاني خارجي را نيز به پرهيز از واردات کالاهاي غيرضرور و کالاهايي که مشابه داخلي دارند، توصيه مؤکد کردند و گفتند: يکي از عادت‌هايي که ميان برخي از مردم رواج دارد و بايد کنار گذاشته شود، سفرهاي تفريحي و غيرضروري به خارج از کشور است.
رهبر انقلاب اسلامي‌با اشاره به برخي تصميم‌هاي وزارت اقتصاد براي رونق فضاي کسب و کار و برطرف کردن موانع، اين تصميم‌ها را مثبت ارزيابي و بر پيگيري جدي آن تأکيد کردند.آيت‌ا... خامنه‌اي همچنين پيگيري جدي موضوع مبارزه با فساد را خاطرنشان کردند و با اشاره به حضور جوانان در بخش‌هاي توليدي و سازندگي، لزوم تشويق آنان و حمايت از واحدهاي توليدي را مورد تأکيد قرار دادند.ايشان، وحدت آحاد مردم و وحدت ملي و اجتماعي را موضوعي مهم خواندند و با اشاره به رواج پديده ناپسندِ توهين و تهمت به يکديگر در فضاي مجازي خاطرنشان کردند: اينگونه اقدامات که گناه کبيره است، به فضاي عمومي‌کشور و وحدت ملي لطمه مي‌زند.رهبر انقلاب اسلامي‌افزودند: همه بايد نسبت به وحدت در جامعه اهتمام داشته باشند و از تهمت‌زني به يکديگر بپرهيزند.حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي با اشاره به سياست تبليغاتي دشمن براي ايجاد جنگ رواني در جامعه از برخي رسانه‌ها و افراد که سخنان دشمنان را تکرار مي‌کنند، انتقاد و آنها را به پرهيز از اين اقدام دعوت کردند.ايشان در پايان خطبه دوم نماز عيد گفتند: به لطف الهي آينده کشور با چنين ملتي و با وجود اين روحيه وحرکت و معنويت و استقلال، از امروز به مراتب بهتر خواهد بود.
رژيم صهيونيستي نابود مي‌شود
همچنين رهبر معظم انقلاب اسلامي‌يکي از مهمترين عوامل و عناصر شرافت و کرامت جامعه اسلامي‌و امت اسلامي‌را اتحاد و رفع اختلاف‌ها دانستند. حضرت آيت ا... خامنه‌اي در ديدار مسئولان نظام، جمعي از قشرهاي مختلف مردم و سفراي کشورهاي اسلامي‌به مناسبت عيد سعيد فطر، يکي از مهمترين عوامل و عناصر شرافت و کرامت جامعه اسلامي‌و امت اسلامي‌را اتحاد و رفع اختلاف‌ها دانستند و با تأکيد بر اين‌که «رژيم صهيونيستي عامل اصلي ايجاد اختلاف در منطقه و در ميان کشورهاي اسلامي‌است»، گفتند: مشکل رژيم صهيونيستي، عدم مشروعيت است و رژيمي‌که بر پايه باطل تشکيل شده باشد، به توفيق الهي و با همت ملتهاي مسلمان، قطعاً نابود خواهد شد و از بين خواهد رفت.رهبر انقلاب اسلامي‌سياست امروز استکبار در منطقه را ايجاد شکاف و اختلاف ميان مسلمانان و در ميان آحاد مردم کشورهاي اسلامي، دانستند و افزودند: تنها راه مقابله با اين سياستِ امريکاي جنايتکار و صهيونيستها، شناخت طراحي دشمن و ايستادگي در مقابل آن است.حضرت آيت ا... خامنه اي، مسئوليت دولت‌هاي اسلامي‌و زُبدگان سياسي، ديني و فرهنگي امت اسلامي‌را براي ايستادگي ملتها در مقابل سياست‌هاي استکبار، خطير برشمردند و با اشاره به اهداف ايجاد رژيم جعلي صهيونيستي در منطقه گفتند: يکي از اهداف اصلي تأسيس اين رژيم، ايجاد اختلاف و مسئله سازي در ميان ملت‌هاي مسلمان است اما همه تجربه‌هاي تاريخي نشان مي‌دهد رژيم صهيونيستي که با مشکل مشروعيت مواجه است، ماندگار نخواهد بود.ايشان، با تأکيد بر اين‌که «برقراري روابط ديپلماتيک آشکار يا پنهان برخي کشورهاي سست‌عنصرِ منطقه با اين رژيم اشغالگر و يا اقدام امريکا در انتقال سفارت خود به بيت المقدس، مشکل رژيم صهيونيستي را حل نخواهد کرد»، افزودند: اين رژيم بر مبناي زور و تهديد و کشتار و اخراج يک ملت از سرزمين خود شکل گرفته و به همين علت، عدم مشروعيت رژيم صهيونيستي در دل ملت‌هاي اسلامي‌حک شده است و نمي‌توان نقشه فلسطين را از حافظه تاريخي جغرافياي جهان حذف کرد.رهبر انقلاب اسلامي‌با تأکيد مجدد بر لزوم برگزاري همه‌پرسي در ميان فلسطينيان واقعي اعم از مسلمان، مسيحي و يهودي و شکل‌گيري نظام حکومتي فلسطين بر مبناي اين همه‌پرسي، خاطرنشان کردند: برگزاري چنين همه‌پرسي و تشکيل حکومت فلسطين براساس آراء فلسطيني، در واقع به معناي نابودي رژيم جعلي صهيونيستي است که به‌طور قطعي در آينده نه چندان دور محقق خواهد شد.حضرت آيت ا... خامنه‌اي در پايان سخنان خود تأکيد کردند: با نابودي رژيم صهيونيستي، امت اسلامي‌وحدت و عزت خود را به دست خواهد آورد.
دشمن بدون عقلانيت
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي روحاني رئيس‌جمهور در سخناني با بيان اينکه بيش از گذشته نياز به تقويت فضاي معنوي، وحدت، اعتماد و اميد به آينده داريم، خاطرنشان کرد: آنچه بايد در کنار دولت قرار گيرد، توان قواي ديگر و به‌ويژه مردم است.رئيس‌جمهور، دشمن را در شرايط فعلي فاقد تجربه و عقلانيت دانست و افزود: تصميم دشمن اين است که نه تنها تعهدات خود در برابر ملت ايران بلکه همه تعهدات بين‌المللي و منطقه‌اي خود را زير پا بگذارد.آقاي روحاني گفت: جاي شگفتي است قدرتي که دستش به خون مردم اين منطقه از افغانستان و عراق و سوريه و يمن گرفته تا ساير مناطق آلوده است، نقاب صلح‌طلبي بر چهره زده و از مذاکره و صلح دَم مي‌زند و رژيم غاصبي که هر روز به کشتار مردم مي‌پردازد، به دوره‌گردي روي آورده تا چهره غلط و دروغيني را از نظام جمهوري اسلامي‌و مردم ايران ترسيم کند.آقاي روحاني اظهار داشت: امروز مردم و کشورهاي جهان، شرکاي تجاري ايران، اروپا، روسيه، چين، همسايگان، مسلمانان و همه کشورها بايد در برابر قلدرمابي حاکمان کاخ سفيد بايستند