آبروداری ایران برای آسیا

گروه ورزش: ملی پوشان ایران موفق شدند با شکست طلسم 20 ساله، سه امتیاز شیرین را در آخرین دقیقه بازی به حساب خود واریز کنند.
گروه ورزش: ملی پوشان ایران موفق شدند با شکست طلسم 20 ساله، سه امتیاز شیرین را در آخرین دقیقه بازی به حساب خود واریز کنند.
ملی پوشان فوتبال ایران در اولین دیدار خود، به میدان رفتند و پس از نود دقیقه پرحرارت و پر از التهاب موفق شدند از روی گل به خودی مدافع حریف در دقیقه 5+90 به سه امتیاز مهم و البته شیرین دست پیدا کنند تا با شکست مراکشی ها اولین بازی خود را با موفقیت به اتمام برسانند.
شرح گل:


ایران 1 مراکش 0(دقیقه 5+90): ارسال احسان حاج صفی در بهترین زمان ممکن موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کرد اما مدافع حریف عزیز بوهدوز نتوانست از پس دور کردن این توپ بربیاد و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.
بهترین بازیکن:
پیروزی شیرین ملی پوشان ایران با تلاش همه بازیکنان تیم ملی اتفاق افتاد اما در این میان می توان چند بازیکن را بهتر از سایرین دانست. علیرضا بیرانوند در این دیدار به خوبی توانست دروازه خود را بسته نگه دارد او برای این کار دو سیو دیدنی به نمایش گذاشت. امید ابراهیمی هم یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی محسوب می شود. هافبک دفاعی تیم ملی که در دقایق پایانی به دلیل مصدومیت جای خود را به بازیکن دیگری داد هم در جنگندگی و هم در راه انداختن برنامه های هجومی تیم ملی موفق ظاهر شد.
وحید امیری نیز یکی از دونده ترین بازیکنان تیم ملی در این دیدار بود. او بارها با حرکات خود توانست حملات تیم ملی را برنامه ریزی کند و بارها با ممانعت از حملات مراکشی ها مدافعان را از شر حملات حریف برهاند.
مرتضی پورعلی گنجی نیز به عنوان یکی از دو مدافع میانی تیم ملی به خوبی توانست از عهده وظایف خود بربیاید. او که در زمان ارسال ضربات ایستگاهی جلو می رفت هم در حملات و هم در دفاع موفق شد بازی موثری از خود به نمایش بگذارد.
اتفاق ویژه:
پیروزی تیم ملی در دیدار امروز اتفاقات ویژه فراوانی در خود داشت که کسب پیروزی پس از 20 سال را می توان مهم ترین آن دانست. این برد بعد از پیروزی مقابل تیم ملی آمریکا دومین برد تیم ملی در تمامی ادوار جام جهانی است.
گل به خودی مراکشی ها دیرترین گل به خودی است که در تاریخ جام های جهانی به دست آمد و بدین ترتیب دیرترین گلی که در تاریخ جام های جهانی به ثمر رسید سه امتیاز شیرین برای تیم ملی ایران به دنبال داشت.
سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) :
پس از پیروزی ایران نوشت: «ایران کمپین جام جهانی را با پیروزی مقابل مراکش با نُت بالا آغاز کرد».
کی‌روش: سوپرمن فقط در کارتون‌هاست
سرمربی پرتغالی تیم‌ملی ایران می‌گوید که کسب پیروزی بهترین دارو برای تغییر نگرش بازیکنان تیمش است. تیم ‌ملی ایران به رهبری کارلوس کی‌روش موفق شد پس از 20 سال به یک پیروزی دیگر که دومین پیروزی ایران در ادوار جام‌های جهانی بشمار می رود دست یابد. سرمربی پرتغالی تیم‌ملی در کنفرانس خبری پس از بازی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد که در ادامه می‌خوانید:
بازیکنان شجاعانه جنگیدند
مراکش تیم خوبی بود و شاید ما شانسی بردیم اما مهم پیروزی ایران بود که به ان دست پیدا کردیم. فقط این را بگویم که زنده باد ایران چون مطمئن هستم بازیکنان ما جنگیدند. بازیکنان ما شجاعانه بازی کردند و خودشان را خوب نشان دادند. 4 سال پیش همین اتفاق مقابل آرژانتین رخ داد و من حالا به آنها افتخار می‌کنم.
واکنش رسانه‌های عربی به پیروزی ایران در جام جهانی
رسانه‌های عربی به پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران برابر مراکش واکنش نشان دادند و از دلیل اصلی این پیروزی سخن به میان آوردند.
تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران توانست در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با یک گل مراکش را از پیش‌رو بردارد تا در صدر جدول رده‌بندی گروه مرگ قرار گیرد.
پیروزی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برابر مراکش بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی داشت و بیش‌تر آنها تاکید کردند که تیم‌ ‌ملی ایران به خاطر فرصت سوزی بازیکنان مراکش تن به شکست داد.
روزنامه کازا ۲۴ مراکش نوشت: گل به خودی عزیز بوحدوز باعث شد تا رویاهای مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بر باد رود و این تیم در دیداری که بهتر از حریف خود ظاهر شد تن به شکست دهد.
روزنامه الرای قطر نوشت: گل به خودی باعث شد تا نماینده آسیا سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد. بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بعد از ۲۰ سال موفق شدند که در جام جهانی به پیروزی برسند و بعد از بازی طوری خوشحالی کردند که انگار قهرمان جام جهانی شده‌اند. این سه امتیاز باعث می‌شود تا تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در گروهی که تیم‌های فوتبال اسپانیا و پرتغال هم در آن قرار دارند امیدوار به صعود باشد. این‌ در حالی است که رویای مراکشی‌ها بر باد رفت.
الرای در ادامه نوشت: مراکش در این دیدار عملکرد بهتری از خود نشان داد به ویژه در سمت راست که بارها با حرکت‌های امرابت دروازه ایران را تهدید کرد. غیبت سعید عزت اللهی روی عملکرد تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تاثیر گذاشت و باعث شد تا مراکشی‌ها میانه میدان را به کنترل خود درآورند. در نیمه دوم مراکش افت کرد و نتوانست بازی خوب خود را در نیمه نخست به نمایش گذارد و در نهایت با گل به خودی عزیز بوحدوز بازنده شد.
روزنامه عیون الخلیج نوشت: گل به خودی بازیکن مراکش پیروزی دقایق پایانی و ارزشمندی را به ایران داد. در این دیدار مراکش بازی بهتری را به نمایش گذاشت و سرتر از حریف خود بازی کرد اما در نهایت این تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بود که توانست روی اشتباه مدافع مراکش در دقایق پایانی پیروز این دیدار شود. و اما سایت الدولجیا نیوز مصر تیتر جالبی را انتخاب کرد و نوشت: مالکیت توپ برابر دفاع ایران جواب نداد. این سایت مصری در ادامه نوشت: در دیداری که مالکیت توپ مراکش ۶۴ به ۳۶ بود این تیم‌ ‌ملی ایران بود که در دقایق پایانی با گل به خودی بازیکن مراکش توانست به پیروزی برسد. بازیکنان مراکش در این دیدار در بیش‌تر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشتند. نماینده آفریقا ۴۳۵ پاس داد این درحالی بود که ایران تنها ۱۹۴ پاس داد. مالکیت توپ برابر دفاع چند لایه ایران جواب نداد و گل به خودی بازیکن مراکش در دقایق پایانی باعث شد تا ایران برنده این دیدار باشد. روزنامه الوطن هم تاکید کرد که مراکش قدر فرصت‌های خود را ندانست و با وجود این که بهتر از ایران بازی کرد اما در نهایت با بدشانسی در دقایق پایانی توسط بازیکن خودی دروازه‌اش باز شد تا در بازی که بیش‌ترین شانس را برای پیروزی داشت بازنده شود. بیش‌تر روزنامه‌های عربی واکنشی مشابه شکست مراکش برابر ایران داشتند و همگی به اتفاق نوشتند که ایران در دیداری که مراکش بهتر بازی کرد و مالکیت توپ را در اختیار داشت با اشتباه بازیکن حریف توانست به پیروزی برسد و سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد.
هشدار کي‌روش به اسپانيا
کارلوس کي‌روش به اسپانيا، رقيب دوم تيم ملي کشورمان در جام‌جهاني2018 هشدار داد تيم او را دستکم نگيرد.
سرمربي تيم ملي ايران در گفت و گويي کوتاه که در خبرگزاري «افه» اسپانيا بازتاب شد، گفت: پيغام من به تيم ملي اسپانيا واضح است؛ هيچ تيمي‌به خاطر سابقه قبلي و قهرماني در هيچ رقابتي از پيش برنده نيست. ماتادورها تيم خوبي هستند و بازيکناني دارند که به سختي قابل کنترل هستند.کي‌روش عنوان کرد: مي‌دانيم چگونه مقابل تيم قدرتمند اسپانيا صف‌آرايي کنيم. اسپانيا تيمي‌بزرگ و بازيکناني تکنيکي دارد اما مقابل ما از پيش برنده نيست. هر تيم تنها با تکيه بر توانايي‌هاي خودش پيروز مي‌شود، نه صرفا به خاطر سابقه‌اش.
لغو پخش زنده بازي در آزادي
پخش مستقيم بازي ايران و مراکش که قرار بود در ورزشگاه آزادي و با حضور خانواده‌ها انجام شود، لغو شد.به‌ گزارش تابناک، قرار بود که نخستين بازي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران در جام جهاني 2018 برابر مراکش از طريق اسکوربرد 1200 متر مربعي در ورزشگاه آزادي و با حضور خانواده‌‌ها پخش شود اما به دلايلي، پخش اين بازي در استاديوم آزادي لغو شد. مسئولان ورزشگاه آزادي به دنبال کسب مجوز براي پخش بازيهاي ديگر از جمله دو بازي ديگر تيم‌ ‌ملي در جام جهاني مقابل تيم‌هاي ‌اسپانيا و پرتغال هستند که البته هنوز وضعيت براي بازيهاي بعدي نيز مشخص نيست.پيش از اين اعلام شده بود يک نمايشگر بزرگ به مساحت 1200 متر مربع در قسمت روبروي جايگاه ورزشگاه آزادي کار گذاشته خواهد شد تا خانواده‌ها با حضور در ورزشگاه آزادي از طبقه اول و دوم ضلع غربي ورزشگاه، تماشاگر بازيهاي جام جهاني از جمله ديدارهاي تيم ملي فوتبال ايران باشند. همچنين گفته مي‌شد در مرحله نخست 10 هزار بليت فروخته شود اما تاکنون شرايط براي انجام اين کار مهيا نشده است.
بازار سياه بليت‌هاي سينما
پخش بازي‌هاي فوتبال در سينما علاوه بر سود هنگفتي که براي سينمادارها دارد، دلالان اين عرصه را هم به تکاپو انداخت، تا جايي که بليت بازي ايران و مراکش را تا سه برابر قيمت به فروش ‌رساندند!به گزارش فارس، همزمان با بالاگرفتن تب بازي‌هاي جام جهاني فوتبال، سينماداران کشور به منظور پرکردن سالن‌هاي خود در ساعات پخش بازي‌ها از تلويزيون ـ که ساعت مرده اکران محسوب مي‌شود ـ طرح نمايش بازي‌هاي فوتبال را در سينماهاي کشور پيشنهاد کردند که اين طرح به تأييد نيروي انتظامي‌و شوراي عالي اکران رسيد و وارد مرحله عملياتي شد.در اين طرح مقرر شد تمامي‌بازي‌هاي تيم ملي ايران به علاوه‌ بازي‌هاي نيمه نهايي و فينال جام جهاني در سينماهاي کشور به نمايش درآيد. همچنين قيمت بليت‌هاي سينماي کشور براي نمايش بازي‌هاي جام جهاني از 15 تا 20 هزار تومان اعلام شد که البته همه سينماهاي پايتخت با نرخ 20 هزار تومان بليت‌فروشي کردند و بعضي از آن‌ها نيز سانس‌هاي ويژه 30 هزار توماني را تدارک ديدند.در حالي که نخستين بازي تيم فوتبال کشورمان با تيم ملي مراکش برگزار مي‌شد، تا بيش از 15 هزار قطعه بليت اين بازي به ارزش 300 ميليون تومان در سينماها فروخته شد. اين بازار پرسود، دلالان را هم به تکاپو انداخت، تا جايي که بليت بازي را تا سه برابر قيمت (60 هزار تومان) به فروش ‌رساندند.
شادی مردم پس از برد
تیم ملی فوتبال ایران شامگاه جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ مقابل تیم ملی فوتبال مراکش در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. مردم تهران پس از این پیروزی با حضور پرشور در خیابان‌ها با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران به جشن و شادمانی پرداختند