تاسيس دفتر نمايندگي اروپا در تهران

«کورنليا ارنست» از اعضاي پارلمان اروپا پيشنهاد داد که دفتر اتحاديه اروپا در تهران تاسيس شود.
«کورنليا ارنست» از اعضاي پارلمان اروپا پيشنهاد داد که دفتر اتحاديه اروپا در تهران تاسيس شود. به گزارش ايرنا، «يورونيوز» در گزارشي زير عنوان «اتحاديه اروپا چگونه مي‌تواند توافق هسته‌اي با ايران را نجات دهد» به نقل از ارنست نوشت: يک ايده خوب اين است که يک دفتر رسمي‌اتحاديه اروپا در تهران داشته باشيم و يا آن را تاسيس کنيم.
اين نماينده آلماني افزود: اين يک نشانه خوب خواهد بود و مهمترين مسائل اين کشور را مي‌بينيم. ما به يک وضعيت مسالمت آميز در منطقه نياز داريم. اين براي ما و مردم اين منطقه، مهم است.
يورونيوز در گزارش خود نوشت: تهران هشدار داده است توافق قانع کننده‌اي مي‌خواهد که بتواند مزايايي داشته باشد. مقام‌هاي تجاري ايران و اروپا هفته آينده در بروکسل ديدار مي‌کنند و اين مساله در ذهن آنها خواهد بود. اتحاديه اروپا پس از خروج يک جانبه ترامپ از برجام، بشدت درحال کار در حوزه‌هاي مالي، اقتصادي و سرمايه گذاري است تا اين توافق بين المللي مصوب شوراي امنيت سازمان ملل را حفظ و اثر بازگشت تحريم‌هاي يک جانبه آمريکا به خصوص تحريم‌هاي ثانويه واشنگتن را خنثي کند.


«فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا عصر روز گذشته (سه شنبه) در جلسه پارلمان اروپا با برشمردن اقدامات صورت گرفته براي حفظ توافق هسته‌اي با ايران، گفت: هم اکنون تمرکز بر شرکت‌هاي کوچک و متوسط اروپايي است که ارتباط کمتري با بازار آمريکا دارند. وي افزود: مشغول کار روي اقداماتي عيني با هدف حفظ همکاري با ايران در حوزه‌هاي کليدي از جمله زمينه‌هاي بانکي و فاينانس، تجارت و سرمايه‌گذاري، نفت و حمل و نقل هستيم