شکایت رئیس کل بانک مرکزی از دو نماینده مجلس

آرمان- حمید شجاعی: دلواپسان در مجلس نشان دادند که در راستای رسیدن به اهدافشان حاضرند حتی شأن نمایندگی را زیر پا گذارند و از هر قانونی عبور کنند. موید این امر نیز تحرکات آنها در مقاطع مختلفی مثل بررسی برجام، FATF و ماجرای حضور رئیس کل بانک مرکزی در خانه ملت بوده است. در این راستا پس از اتفاقاتی که در زمان حضور ولی‌ا... سیف رئیس کل بانک مرکزی و حمله و تهاجم برخی نمایندگان به وی رخ داد هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر از شکایت رئیس کل بانک مرکزی از دو نماینده مجلس داد. محمدجواد جمالی عضو این هیأت می‌گوید: «رئیس کل بانک مرکزی در خصوص یکی از جلسات غیرعلنی مجلس که با حضور وی برگزار شده، از دو نماینده مجلس شکایت کرد که این امر با حضور افراد در جلسه هیأت نظارت مورد بررسی قرار گرفت.» باید دید این هیأت چه تصمیمی خواهد گرفت که دیگر شاهد چنین رفتارهایی در خانه ملت نباشیم.
شأن نمایندگی
سه شنبه 21 فروردین بود که ولی‌ا... سیف رئیس کل بانک مرکزی به خانه ملت رفت تا پاسخگوی سوالات نمایندگان در خصوص افزایش نرخ ارز باشد، اما گویا نمایندگان درصدد پاسخگویی سیف به سوالاتشان نبودند .چند نفر از نمایندگان از صندلی‌های خود برخاسته و مقابل تریبون مجلس تجمع کردند. گرچه درخواست رئیس مجلس از آن نمایندگان برای ترک محل نیز موجب نشد تا این مساله تمام شود. سیف از ثبات بازار ارز، کنترل تورم و تورم تکرقمی و رشد اقتصادی در دو سال اخیر گفت که از دستاوردهای دولت بوده، اما نمایندگان بی‌توجه به سخنان سیف به سمت رئیس بانک مرکزی هجوم بردند. نمایندگان معترض به چنین رفتاری اذعان دارند که نمی‌خواستیم اجازه صحبت به سیف بدهیم. حال این پرسش پیش می‌آید که اساسا چنین رفتاری در شأن نمایندگان ملت است؟ گرچه قانون پیش‌بینی این مساله را کرده و هیأتی جهت نظارت بر رفتار نمایندگان تدارک دیده که از بین خود نمایندگان انتخاب می‌شوند. کما اینکه پیش از این نیز این هیأت عملکرد رفتاری برخی نمایندگان در مجلس را بررسی کرده است.
شکایت سیف


یک عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با اشاره به جلسه این هیأت اظهار داشت: ولی‌ا... سیف، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص یکی از جلسات غیرعلنی مجلس که با حضور وی برگزار شده، از دو نماینده مجلس شکایت کرد که این امر با حضور افراد در جلسه هیأت نظارت مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خانه ملت، محمدجواد جمالی نوبندگانی گفت: بر این اساس مقرر شد هیأت نظارت فیلم جلسه را مجددا بازبینی و پس از آن رای خود را صادر کند. وی افزود: همچنین شکایت دو نماینده‌ای که نسبت به نطق میان دستور و سخنرانی‌های یکدیگر اعتراض داشتند، مورد رسیدگی قرار گرفت و با صحبت‌های انجام شده این موضوع برطرف شد. نماینده فسا در مجلس تاکید کرد: این هیات، هفته جاری جلسه‌ای نخواهد داشت، اما موارد مختلفی وجود دارد که طی روزهای آینده باید بررسی شود.