سرلشگر فیروزآبادی به ادعای جنبش عدالت‌خواه دانشجویی واکنش نشان داد ماجرای دفتر سری مخروبه در باغ 10هزار متری

امید عبدالوهابی
ماجرا از ویلای یکی از چهره‌های سرشناس نظام شروع شد کسی که همیشه با لباس نظامی در سمت رئیس کل ستاد مشترک نیروهای مسلح در انظار عمومی حاضر می‌شد و حالا مشاور نظامی دفتر فرماندهی کل قوا است. سرلشگر حسن فیروزآبادی عضو ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به دلیل داشتن ویلایی در باغی که گفته می‌شود زمین آن 10000 متر است مدتی است صدر اخبار را به خود اختصاص داده است.
دراین میان یکی از اتحادیه های دانشجویی نزدیک به طیف اصولگرا در نامه ای خطاب به رهبری خواستار پس دادن این زمین شده است. این تشکل در نامه‌ای سرگشاده به دادستان تهران، گفته است که این ویلای مصادره‏ای در منطقه لواسان در شمال شرقی تهران ۲۵ سال است که در اختیار سرلشکر فیروزآبادی است و علیرغم اینکه رهبر انقلاب هم دو بار دستور تخلیه آن را داده، آقای فیروزآبادی حاضر به تخلیه ویلا نیست.
این نامه و خودداری سرلشکر فیروزآبادی از تخلیه این ویلا، بازتاب وسیعی نیز در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی داشته است.


علیرضا زاکانی، از چهره های اصولگرا و نماینده پیشین مجلس ایران نیز در توییتر خود نوشته که برای آقای فیروزآبادی متاسفم و تاسف بیشتری نیز بر مماشات قوه قضائیه، ستاد اجرایی فرمان امام و نیروی انتظامی در عدم برخورد قاطع با اجحاف بیت‌المال و بر زمین ماندن دستور رهبری در احقاق حق مردم دارم.
جزئیات ماجرای ویلا
محمدجواد معتمدی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی درباره جزئیات روند مطالبه بازپس گیری ویلای لواسان از سرلشکر فیروزآبادی به فارس گفته بود: جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در نامه‌ای به دادستان تهران در خصوص ویلای مصادره‌ای که سرلشکر فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح به مدت ۲۵ سال در آن زندگی می‌کند، خواستار بازپس‌گیری آن شد.
وی افزود: هشتم آذرماه سال ۹۶، جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، پیگیری ویلای لواسان که در اختیار سرلشکر فیروزآبادی است، را در دستور کار قرار داد. این اتحادیه، در تاریخ مذکور نامه‌ای چند بندی را به ریاست ستاد اجرایی ارسال کرد و در این نامه خواستار پاسخگویی به ابهامات شد.
معتمدی تاکید کرد: پس از ارسال نامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای پاسخ به سوالات جلسه‌ای را با اعضای شورای مرکزی جنبش عدالتخواه برگزار کرد. در این جلسه جناب آقای مخبر، ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، با پاسخگویی به سوالات نامه مذکور، بیان کرد که موضوع تخلیه ویلای مزبور از گذشته پیگیری می‌شده است تا آنجا که رهبری سال ۹۲ حکم به تخلیه آن داده‌اند.
این فعال دانشجویی گفت: همچنین ایشان در ادامه بیان کردند که بعد از نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به ستاد اجرایی، نامه جنبش را همراه با نامه‌ای از ستاد به مقام معظم رهبری ارسال کردند و دوباره رهبر معظم انقلاب بر روی نامه ستاد پارافی مبنی بر تخلیه ویلای مزبور می‌نویسند. بعد از آن آقای فیروزآبادی اعلام می‌دارند که تا آخر اردیبهشت‌ماه ۹۷ ملک مذکور را تخلیه خواهند کرد.
معتمدی می‏گو‌ید که اگر ایشان تکذیب می‏کنند پس چگونه بعد از پاراف نامه توسط رهبری درخواست مهلت جهت تخلیه را دارند؟
دبیراین اتحادیه اصولگرا اما سند مکتوبی دال بر تصدیق اظهاراتش ندارد و تاکید می‌کند که :متن نامه توسط حضار در جلسه با ستاد اجرایی فرمان امام(ره)رویت شده و اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران نیز گفته که دادخواستی از سوی نهادهای ذیربط درباره پرونده این ویلا اعلام وصول شده است.
وی تصریح کرد: در همان جلسه با رئیس ستاد، جنبش عدالتخواه دانشجویی این مهلت را به مسئولان ستاد داد که تا پایان اردیبهشت‌ماه در صورت به نتیجه نرسیدن موضوع، آن را با مردم مطرح و از این طریق موضوع را پیگیری می‌کند.
بنابه اظهارات اعتمادی فیروزآبادی باید هرچه سریع تر در مورد دستور رهبری اقدامات لازم را انجام دهد و هرچه سریع‌تر محل را تخلیه کند اما فیروزآبادی ادعای دیگری دارد.
حکمی برای تخلیه ویلا دریافت نکرده‌ام
سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا طی اطلاعیه‌ای توضیحاتی پیرامون خبر ویلای لواسان منتشر کرد. در متن این اطلاعیه آمده است: «‌بدین‌ وسیله سند تحویل محلی در لواسان ابتدای جاده کُند را که به دستور مقام معظم رهبری به اینجانب تحویل شده است برای اطلاع ملت شریف ایران منتشر می‌کنم.
محل تحویلی یک ساختمان مخروبه با حدود ۴ اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات زیر سقف شیروانی مربوط به حدود ۷۰ تا ۱۰۰ سال پیش می‌باشد.
جزئیات آن در متن سند آمده است.
ضمناً اینجانب از هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی و یا قضایی برای تخلیه دریافت نکرده‌ام.
این محل ۲۲ سال به عنوان دفتر فوق سری رئیس ستادکل استفاده می‌شد.
در مورد مصاحبه با خبرنگاران محترم درخواست مجوز کرده‌ام که در صورت اجازه انشااللّه اقدام خواهد شد.»
واکنش ناجا به ماجرای ویلای سرلشگر فیروزآبادی: هیچ حکمی برای تخلیه ویلا دریافت نکرده‌ایم
بلافاصله بعد از واکنش فیروزآبادی ناجا نیز در تائید حرف او اعلام کرد که دستوری برای تخلیه ابلاغ نشده است.
سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح رعد ۱۲ درخصوص موضوع ویلای یکی از مسئولان ارشد نظام در منطقه لواسان گفت: تا این لحظه هیچ حکمی درخصوص ویلای لواسان به پلیس داده نشده است.
این درحالیست که دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی مدعی‌است: پس از پایان مهلت تخلیه با پیگیری‌های انجام‌شده، مسئولان ستاد بیان کردند که حکم قضایی تخلیه ویلا نیز صادر شده است، اما نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قضایی و مسئول اجرای حکم از اجرای آن استنکاف کرده اند؛ بنابراین جنبش عدالتخواه دانشجویی این بار در نامه‌ای که در رسانه‌ها نیز انتشار یافت، با درخواست از دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم پیگیری اجرای حکم فوق را از ایشان تقاضا کرد و خواستار بازپس‌گیری بیت‌المال از شخص مذکور شد.
معتمدی یادآور شد: روند تقاضای بازپس‌گیری بیت‌المال از مسئولان سابق همچنان نیز ادامه خواهد داشت. لکن در وهله اول جنبش عدالتخواه دانشجویی بنای رسانه‌ای شدن این کار‌ها را ندارد و در صورت عدم همکاری اشخاص و دستگاه‌های مربوطه این اقدامات در آینده رسانه‌ای خواهد شد.
جنبش عدالتخواه دانشجویی از اتحادیه های اصولگرا چندی است که خود را پیشگام عدالت قضایی معرفی می‌کند. هرچند نقد عده‌ای در قبال این اتحادیه خط قرمزی باشد تحت عنوان اصولگرایی و همین امر آنها را از تشکل جناح رقیب یعنی انجمن های اسلامی متمایز می‌کند اما داستان سوء استفاده از بیت المال یا عدالت قضایی نیز تازگی ندارد و اینگونه می‌نماید که آنها دقیقا روی فرکانس رقیب دیرینه‌‌شان حرکت می‌کنند و البته بابت نزدیکی به راس حاکمیت از حاشیه امن بالاتری نیز برخوردارند. هردو طرف این ماجرا مدعیات خود را مطرح می‌کنند و بهترین مرجع ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است که تاکنون از پاسخگویی به رسانه‌ها امتناع کرده ‌است.
سایر اخبار این روزنامه
در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مطرح شد: هماهنگی و اهتمام سه قوه برای حل مشکلات مردم «ابتکار» از رد کلیات طرح شفافیت حقوق و دستمزد مقامات کشوری در صحن مجلس گزارش می دهد «ابتکار» از هیاهوی پیش‌بینی مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور گزارش می‌دهد شرط‌بندی 3 - پیش‌بینی 0 علیرضا صدقی سخنی با تازه واردان عرصه سیاست سران اقتصادی کشور در سالن اجلاس سران به ارائه توصیفی پرحاشیه از اقتصاد ایران پرداختند پایان پرونده جنجالی قتل‌های محفلی کرمان پس از 16 سال دلیل پافشاری کاخ سفید بر اجرای سیاست مهاجرت صفر چیست؟ به نام مهاجران، به کام ترامپ سرنوشت صنعت توریسم در جهان با فناوری‌های نوین زنجیره‌ای گره خورده است آینده گردشگری در دستان «بلاک‌چین» گفت‌وگو با «بِرَد بِرد» کارگردان انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» که صدرنشین سینماهای جهان است سرلشگر فیروزآبادی به ادعای جنبش عدالت‌خواه دانشجویی واکنش نشان داد ماجرای دفتر سری مخروبه در باغ 10هزار متری