من دروازه بان اول تیم ملی در سال ۲۰۲۲ خواهم بود

می گویند او عقاب جدید آسیا خواهد بود؛ قدیمی‌ترهای مطبوعات او را «جوجه عقاب» می‌نامند و البته همه هوداران و خبرنگاران می‌دانند برای رسیدن به سطحی که در آن قرار دارد چه زمانی را صرف كرده؛ امیر عابدزاده، گلر سوم تیم‌ملی در جام جهانی 2018 روسیه است هرچند که بسیاری از مردم و کارشناسان به واسطه نام احمدرضا عابدزاده دوست داشتند او در چارچوبی قرار بگیرد که روزی پدرش در آن بود. امیر عابدزاده پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد و حال به جایی رسیده که می تواند مسابقات مهمی مثل جام‌جهانی را تجربه کند. پیش از آغاز این رقابت‌ها، رسانه‌های خارجی درباره امیر عابدزاده به نکته مهمی اشاره کردند. او به همراه کسپر اشمایکل (فرزند پیتر اشمایکل، گلر افسانه‌ای دانمارک)، تنها بازیکنانی هستند که 20 سال پیش پدرشان در جام جهانی حضور داشت و حال خودشان در این رقابت ها هستند. با امیر عابدزاده همکلام شدیم تا از او درباره این اتفاقات، فشار روانی بازی ها و البته دیدار حساس مقابل پرتغال بپرسیم. گفت و گوی امیر عابدزاده را با «قانون» می‌خوانید.
به همراه کسپر اشمایکل یک اتفاق جالب را رقم زدید؛ جای پدر هر دوی شما در جام جهانی خالی است. اینکه بخواهی جای پدرت را بگیری باعث نمی شود فشار روانی بالایی را تحمل کنی؟
حس خوبی است ؛ بحث فشار نیست. اینکه بتوانم باعث افتخار خانواده و مردمم بشوم حس خوبی است. تمام تلاشم را می کنم که خاطرات خوبی که پدرم برای مردم رقم زده را تکرار کنم.
پیش از بازی‌ها با پدرت صحبت می کنی که خودت را برای مسابقه آماده کنی؟ هواداران فوتبال می‌دانند احمدرضا عابدزاده بهترین روان‌شناس تجربی است و خوب می داند چگونه به بازیکنان روحیه بدهد.


همیشه با یکدیگر صحبت می کنیم اما در حال حاضر اجازه می‌دهد که تمرکز کنم و در این مدت صحبت زیادی با او نداشتم. وقتی گل های بدی می‌خورم سعی می کنم از نظر کارشناسی پدرم استفاده کنم تا اشتباهاتم تکرار نشود.
در دیدار مقابل اسپانیا بازی خوبی را به نمایش گذاشتید، شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد بتوانید این چنین منافذ خط دفاعی را مسدود کنید اما گل بدی خوردیم و باختیم.
خودتان دیدید که ما بازی خوبی را انجام دادیم، فکر نمی‌کردیم بتوانیم این چنین دفاع کنیم و حتی گل به ثمر برسانیم اما موفق شدیم. سیستم کمک داور ویدیویی باعث خراب شدن بازی ها شده و همین موضوع باعث شد گل ما را نپذیرند. مردم دیدند که ما از جان و دل مایه گذاشتیم تا دل آن ها شاد شود.
شاید اگر همین تکنولوژی در سال 2014 وجود داشت، داور بازی پنالتی روی اشکان دژاگه را در دیدار مقابل آرژانتین تشخیص می داد و می توانستیم این تیم را شکست بدهیم.
بله همین‌طور است، تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند و باید با آن همراه شد. شاید اگر این سیستم زودتر به کمک مان آمده بود، می توانستیم سه امتیاز از آرژانتین بگیریم.
در دیدار مقابل پرتغال وظیفه سنگینی را بر دوش دارید، تیم ملی فوتبال با پتانسیل موجود، توانایی شکست یاران کریس رونالدو را دارند؟
حقیقتش را بخواهید باید بگویم من و همه بازیکنان تیم ملی نگاه مثبتی به این بازی داریم و همه تلاش مان را می کنیم که بتوانیم شگفتی سازی کنیم.
بسیاری از هواداران دوست داشتند در جام جهانی فیکس تیم ملی باشی و بتوانی جای پدرت را بگیری. قول می دهی در جام جهانی 2022 این اتفاق را رقم بزنی؟
امیدوارم و مطمئن باشید تمام تلاشم را برای تحقق این کار انجام خواهم داد.