اقتصاد تو چال، روحانی توچال

مردم ایران روز شنبه را در حالی آغاز کردند که در میانه روز برای چندمین بار در هفته‌‌های گذشته قیمت سکه و دلار با جهشی باورنکردنی، مرز 3 میلیون تومان و 8 هزار تومان را در نوردید. علاوه بر گرانی سکه و دلار،  قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز رشدی فزاینده را تجربه کرده است. در چنین شرایطی «حسن روحانی» بالاترین مقام اجرایی کشور، در همان ساعاتی که سکه و دلار دست در دست یکدیگر روند صعودی را طی می‌کردند، دست در دست برخی دولتمردانش، به ارتفاعات تهران و منطقه تفریحی توچال رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، خبر حضور روحانی در این مجموعه را سایت رسمی مجموعه تفریحی توچال منتشر کرد. به‌گزارش تسنیم، این بازدید، طبق تاریخی که در سایت مجموعه تفریحی توچال منتشر شده، روز شنبه و همزمان با آغاز روزهای کاری در هفته جاری انجام شده است. در تصاویر منتشره مشخص است محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، رئیس‌جمهور را در مجموعه تله‌کابین توچال همراهی کرده‌اند.
روابط عمومی شرکت تله‌‌کابین توچال با اعلام اینکه «روحانی میهمان این مجموعه بوده است»، اعلام کرده «روحانی پس از استماع گزارش سیدمحمدرضا پرهیزکار، مدیرعامل مجموعه فرهنگی - ورزشی توچال ضمن عرض خدا قوت و قدردانی از زحمات مدیریت و همکاران مجموعه تفریحی - ورزشی توچال، از اقدامات انجام‌شده در راستای بهسازی مسیر کوهنوردی که موجب رضایتمندی شهروندان و کوهنوردان شده است، ابراز رضایت کرد».
اما انتشار خبر حضور روحانی در یک مجموعه تفریحی آن هم در شرایطی که گرانی‌‌های اخیر فشار زیادی بر طبقات متوسط و مستضعف جامعه تحمیل کرده است، واکنش‌‌های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت. آنچه در این بین بیش از همه مورد انتقاد فعالان مجازی قرار گرفت، لباس‌های حسن روحانی بود؛ وی در ارتفاعات توچال لباس‌هایی با برند خارجی که قیمت بسیار بالایی نیز دارند بر تن داشت که این مساله در سال حمایت از کالای ایرانی خود قابل تامل است. یکی از کاربران در توئیتر با اشاره به گرانی‌ها و رفتن حسن روحانی به توچال در کنایه‌ای نوشت: روحانی برای بررسی مشکلات اقتصادی مردم، حل بحران ارزی و قیمت نجومی سکه و بررسی چرایی افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو و برخی کالاهای اساسی دیگر از تله‌کابین توچال  بازدید کرد. پرویز امینی، جامعه‌شناس نیز در توئیتی نوشت: این تصویر را که به تمامه نماد انحطاط و ابتذال در مدیریت کشور است باید برای همیشه در ذهن افکار جامعه قاب گرفت و در کتاب‌‌های درسی مدرسه و دانشگاه منتشر کرد که تا کجا می‌توان در احساس مسؤولیت نسبت به درد و رنج مردم سقوط کرد!
در همین راستا جمعی از طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشتند: دولت شما هم عملا کشور را رها کرده است و به توچال گردی


رو آورده است تا به خیال خود مردم گرانی دلار و سکه و اوضاع بغرنج اقتصادی را
فراموش کنند.