اشراف و سعه صدر «آقا» وصف‌ناپذیر است

دقایقی پس از انتشار سروده جدید افشین علا، شاعر آیینی تحت عنوان «حرمت ملک اویس»، پیامی از طـریق دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به این شاعر آیینی اعلام شد.
روز گذشته دقایقی پس از انتشار سروده جدید افشین علا، شاعر آیینی تحت عنوان «حرمت ملک اویس»، پیامی از طـریق دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) به این شاعر آیینی اعلام شد. رهبری عظیم‌الشأن انقلاب در تأیید این شعر فرموده‌اند: «شعری بجا بود، هم مضمون خوبی داشت و هم زبانی استوار». از همین رو بر آن شدیم تا با این شاعر آیینی کشورمان گفت و گویی کوتاه داشته باشیم.
افشین علا، شاعر آیینی در گفت و گو با «جوان‌آنلاین» در خصوص پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از سروده جدید وی تحت عنوان «حرمت ملک اویس» می‌گوید: این اولین بار نیست که حضرت آقا از شعر‌های بنده تقدیر می‌کنند. چندین بار شعر‌های بنده مورد تقدیر و تمجید رهبری عظیم‌الشأن قرار گرفته است، اما من واقعاً معتقدم بیشتر از اینکه بخواهیم این تمجید را منعکس کنیم باید کارشناسان فرهنگی اشعار را بیش از پیش مورد تحلیل قرار دهند.
اشراف و سعه صدر آقا وصف‌ناپذیر است


علا در ادامه می‌گوید: معتقدم بیش از حد و اندازه پرداختن به این بحث و تنها صحبت کردن از این اشعار که بنده سروده و منتشر کرده‌ام، به نوعی خود‌شیرینی است و اگر من بار‌ها روی این اشعار مانور دهم و با تعریف کردن به صورت مکرر از شعر خودم، خدایی ناکرده شأن حرکت سنجیده رهبری را پایین آورده و این حرکت را لوث کرده‌ام. من نمی‌خواهم فکر کنند که دارم از این نمد برای خود کلاهی می‌دوزم. نه اصلاً نمی‌خواهم این اتفاق بیفتد، اما چیزی که واقعاً برای خودم جالب است، تا این حد عجین بودن رهبر انقلاب با هنر است. ایشان تا حد بالایی با شعر و شاعر جماعت ایاغ هستند و برای شاعران ارزش زیادی قائلند. ایشان همه سلیقه‌ها را می‌پذیرند حتی شاعران منتقد را. به نظر من اشراف و سعه صدر آقا وصف‌ناپذیر است و ایشان به خوبی و با دقت تمام مراقب همه جوانب کار هستند.
مسئولان فرهنگی ما این کار‌ها را بلد نیستند!
وی می‌افزاید: بنده شاعری هستم که منتسب به اصلاحات هم بوده‌ام، اما رهبری معظم هر زمان احساس کنند شعری از نظر فنی، محتوا و... درست است، آن را انتخاب می‌کنند و از آن تقدیر به عمل می‌آورند. از این کار هم هیچ ابایی ندارند. متأسفانه مسئولان فرهنگی ما این کار‌ها را بلد نیستند و باید از رهبری یاد بگیرند.
لزوم دغدغه‌مندی برای خدمت فرهنگی
افشین علا، شاعر آیینی در خاتمه با اشاره به موهبت‌های رهبری به فعالان فرهنگی تأکید می‌کند: مسئولان فرهنگی ما باید بیش از پیش همچون رهبری عظیم‌الشأن به شعر و شاعر جماعت ارزش بدهند و آن‌ها را ببینند. حضرت آقا در راستای امور ارزشی که به شعر مربوط هم می‌شود، خودشان پیشقدم می‌شوند و خودشان منتقد ادبی خبره و شاعر و شعرشناس ماهری هم هستند.
چندی پیش به دنبال اعلام خبر شهادت شهید محسن حججی به دست نیرو‌های داعش، اقدام به سرایش قطعه شعری در رثای این شهید بزرگوار کردم و پس از تقدیر رهبری از این شعر، بنده مکتوب پاسخ دادم و در آنجا نوشتم که‌ای کاش مسئولان و متولیان فرهنگی کشور این جور کار‌های فرهنگی را بیشتر ببینند و این‌ها را برای خود دغدغه کنند، اما متأسفانه بنده به عنوان یک شاعر آیینی هنوز هیچ‌گونه حرکتی انقلابی و شایسته در راستای خدمت به فرهنگ کشور از سوی مسئولان ندیده‌ام. به جز رهبری فرزانه انقلاب که دعا می‌کنم واقعا خداوند متعال ایشان را برای این ملت و مملکت حفظ‌شان کند.