بازار مسکن، خودرو، ارز و سکه کنترل شد


رييس سازمان بازرسي کل کشور گفت: با هماهنگي بين سران سه قوه و دستورات رهبر معظم انقلاب و با تصميمات خوبي که اتخاذ شده، بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن تحت کنترل درآمده است.
به گزارش ايرنا، قاضي ناصر سراج در گفتگو با خبرنگاران، افزود: قيمت‌ها در اين بازارها با سرعت بالا مي‌رفت که اين افزايش با اقدامات صورت گرفته روند افزايش قيمت‌ها متوقف و قيمت‌ها در حال بازگشت به حالت اوليه است. وي با بيان اينکه دشمن به دنبال فرصت براي اختلال در بازار کشور است، گفت: به تازگي اختلال‌هايي در بازارهاي ارز، سکه، مسکن و خودرو صورت گرفت که بيشتر تحولات در بازارها حبابي بوده است.
رييس سازمان بازرسي کل کشور اضافه کرد: در ارتباط با خودرو، ثبت نامي‌پيش بيني شده بود و سايت 2 شرکت ايران خودرو و سايپا باز و به جز 3 محصول اين شرکت‌ها اکثر قيمت‌ها پايين آمده و به حد قابل قبولي رسيده است.
سراج گفت: با همکاري 2 خودروساز و تعامل هر چه بيشتر بين آنها، قيمت 3 محصول نيز به حد نرمال خواهد رسيد.


وي ادامه داد:در خصوص سکه نيز ثبت نامي‌از سوي دولت انجام شده بود که براي اين ثبت نام بانک مرکزي بايد سقفي قرار مي‌داد، اما سقف خريد باز بود و بر اساس قانون هر کسي هر تعدادي که مي‌توانست خريداري کند.
رييس سازمان بازرسي کل کشور در خصوص بازار ارز نيز گفت: دولت با ايجاد بازار ثانويه مي‌تواند شرايط را کنترل و تقريبا بازار را به حالت عادي باز گرداند.
سراج در ادامه به بازار مسکن اشاره کرد و گفت: بيشترين مسکن و برج ساخته شده در منطقه 22 و 5 تهران بوده، سوال من اين است که چگونه مي‌شود که 5 سال رکود داشته باشيم، اما در مدت چند روزقيمت اين املاک چندين برابر شده باشد؟ اين مساله عادي نيست و مقطعي است، خريد و فروش به اين صورت انجام نمي‌شود و به طور قطع متوقف مي‌شود‌.
رييس سازمان بازرسي کل کشور افزود: در خصوص گران فروشي‌ها نيز در مورد بخش خصوصي در صلاحيت سازمان تعزيزات حکومتي است، اما در مورد دستگاه‌هاي دولتي چون سلسله مراتب وجود دارد، احتکاري صورت نمي‌گيرد، اما هر جايي که وجود داشته باشد سازمان بازرسي ورود مي‌کند.