برخورد توهین آمیز آخوندی با یک خبرنگار در پاستور

هادی محمدی – روز گذشته در حیاط ساختمان دولت که چهارشنبه هر هفته با حضور خبرنگاران صحنه سوال و جواب از اعضای هیئت دولت می شود اتفاقی افتاد که چندان جالب نبود و انعکاس رسانه ای نامناسبی داشت . نگارنده از نزدیک شاهد حادثه بودو در توضیح بیشتر این بحثها باید بگویم اولا طبق یک توافق نانوشته میان خبرنگاران حوزه دولت و مسئولین اطلاع رسانی نهادریاست جمهوری ، اگر وزیری از سمت راست وارد محوطه حیاط شود معنایش این است که می خواهد با رسانه ها گفتگو کرده و به سوالاتشان پاسخ گوید لذا با توجه به حضور سلایق مختلف رسانه ای در این برنامه باید آمادگی هر نوع سوال ، حتی از نوع چالشی را نیز داشته باشد. روز گذشته یکی از همکاران رسانه ای از باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما ، در مورد سومین هواپیمای ایرباس که وارد کشور شده سوالی کرد مبنی بر اینکه آیا این هواپیما مرجوعی از کلمبیاست؟ این سوال اگر چه بارها جواب داده شده و اندکی مطالعه در این حوزه می توانست پاسخ این سوال غلط را به خبرنگار دهد اما با واکنش خشن  و نادرست عباس آخوندی وزیر کهنه کار راه و شهرسازی روبه رو شد که به هیچ وجه قابل توجیه نیست. وی با عصبانیت خبرنگار را به «بی عقلی» متهم کرد و اگرچه میکروفون را پرت نکرد اما از دست خبرنگار گرفت و به تصویربردار داد.
روایت باشگاه خبرنگاران و تسنیم از اتفاق دیروز
همچنین باشگاه خبرنگاران جوان در روایت خود از این اتفاق نوشت: «وزیر راه  پس از قطع دوربین نسبت به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان واکنش دیگری نشان داد و به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!» براساس این گزارش «وزیر راه بعد از این سخنان میکروفون خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فریادگونه گفت: شما حرفه ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید برید بابا!» همچنین تسنیم نیز درباره این اتفاق نوشت: «پس از حضور عباس آخوندی، خبرنگاری نظر وی را درباره مرجوعی‌بودن هواپیمای جدید (کلمبیایی بودن هواپیمای خریداری شده) جویا شد که وزیر دولت روحانی، میکروفون خبرنگار باشگاه خبرنگاران را با عصبانیت گرفته و به‌سوی دیگری پرت می‌کند و می‌گوید: شماها خبرنگار نیستید؛ شماها بی‌... هستید».
 
نکته
دولتی ها خویشتن دار باشند


به نظر می رسد با حساس تر شدن فضای انتخابات و سوالات و انتقاداتی که از دولت مطرح می شود، دعوت اعضای کابینه به خویشتن داری   دعوتی به حق و عقلانیت باشد. در واقع انتظار از اعضای کابینه ای که شعارش تدبیر ، آرامش و امید است این بوده و هست که در برابر چالش های طبیعی و مصنوعی که در برابرشان ایجاد می شود با آرامش بیشتر و سعه صدری که نیاز اولیه یک دولتمرد ایرانی و مسلمان است عمل کنند چرا که علاوه بر متهم شدن به عدم رعایت اخلاق اسلامی و ایرانی ، این رفتار و برخورد تند با رسانه ها بیشتر به ضرر دولت و شخص رئیس جمهور در ادامه راه خود خواهد بود.