توقف چرخ شایعه درباره فغانی

چه افرادی پروژه تخریب داور موفق را اجرا کردند؟
توقف چرخ شایعه درباره فغانی
آرمان:‌ «علیرضا فغانی عصبانی از انتشار تصاویر دست دادن اش با داور بززیلی اعلام کرد اگر در این باره او را آزار بدهند از ایران می‌رود و گفته می‌شود وی از سوئد به عنوان مقصد آینده‌اش در صورت آزار در ایران نام برده است.» هر آنکه محبوب باشد و هر آنچه مورد توجه قرار گیرد را تحمل نمی‌کنند. این ویژگی افرادی است که به دلیل فکر کوتاه و توانایی محدود خود توان مشاهده موفقیت و محبوبیت دیگران را ندارند که این افراد در تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی ورزشی حضور دارند و بیشترین چالش‌ها هم از سوی آنها رقم می‌خورد. زمانی که نام علیرضا فغانی داور ایرانی برای قضاوت در مستطیل سبز جام جهانی مطرح شد بیشتر ایرانیان از این افتخار و پیشرفت ایران به خود بالیدند اما بودند معدود افرادی که موفقیت فغانی و افتخار ایران برای آنها ضربه و تحقیر بود بنابراین کوشیدند روزنه‌ای بیایند تا از آن طریق به تخریب فغانی بپردازند. در ابتدا انتشار عکس‌های علیرضا فغانی داور بین‌المللی موفق فوتبال ایران در رسانه‌ها و فضای مجازی هنگام دست دادن و خوش‌وبش با یک داور زن جنجال به راه انداخته است، آن هم در حالی که موفق‌ترین داور تاریخ فوتبال ایران در جایگاه مخصوص داوران ورزشگاه با همکاران خود سلام و احوالپرسی این‌چنینی داشته است. تصاویر شکارشده از ورزشگاه و در حاشیه برگزاری بازی انگلیس- کرواسی نشان می‌دهد که فرناندا کلمبو تنها داور زن برزیلی حاضر در جام جهانی به سمت علیرضا فغانی رفت و با او که در سالیان اخیر همواره یکی از بهترین داوران فوتبال جهان بوده سلام و احوالپرسی می‌کند و حتی با فغانی عکسی به یادگار می‌گیرد. بد نیست بدانید که فراناندو کلمبو از سال 2016 و در حاشیه‌ برگزاری مسابقات فوتبال المپیک برزیل که فینال آن را فغانی قضاوت کرد با این داور ایرانی آشنا شده است. فرناندو همسر ساندرو ریچی داور مشهور برزیلی است که از سال 2012 دوستی بسیار نزدیکی با علیرضا فغانی دارد. علیرضا فغانی در واکنش به جنجال ایجادشده در خصوص انتشار عکس‌های خوش‌وبش او با داور زن برزیلی گفت: «این موضوع و صحبت‌هایی که درباره آن می‌شود کوچک‌ترین اهمیتی برای من ندارد. به همین خاطر نیازی هم نمی‌بینم که بخواهم توضیحی درباره‌اش بدهم. هر کسی هم هر چیزی که بگوید با تمام احترام مهم نیست».
دست رد صداوسیما


پس از آن شایعه کردند که فغانی ممنوع‌التصویر شده است اما این حربه قدیمی دیگر پاسخگوی دلواپسان نبود چرا که مدیر شبکه ورزش سیما تاکید کرد هیچ مشکلی برای پخش تصویر علیرضا فغانی داور فوتبال وجود ندارد و به زودی او را به برنامه ای در شبکه ورزش دعوت می کنیم. احسان شیعه عنوان کرد: شائبه ای وجود ندارد و او ممنوع التصویر نیست. فغانی افتخار کشور ماست و ما هم حضور وی در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را به خوبی پوشش دادیم.
فغانی از ایران می‌رود؟
دلواپسان که ناکام پروژه تخریب فغانی هستند شایعه ترک ایران از سوی او را مطرح می‌کنند و دلیلش را آنچه عنوان می‌کنند که فغانی در جام جهانی انجام داد. برخی هم شایعه کردند که او پناهنده خواهد شد اما فغانی این شایعات را تبدیل به خواب آشفته مخالفان کرد و گفت: «اکنون مسابقه‌های جام جهانی به اتمام رسیده است. من نیز پس از استراحت و گذراندن وقتم با خانواده آماده بازی‌های لیگ و لیگ قهرمانان آسیا می‌شوم. همچنین امیدوارم برای جام ملت‌های آسیا نیز انتخاب شوم و عملکرد خوبی در این بازی‌ها داشته باشم».