القدس العربی بررسی کرد پس از تهدیدات متقابل روحانی و ترامپ، در واشنگتن چه خبر است؟

تهدید رئیس ایالات متحده آمریکا در مورد عملیات نظامی علیه ایران، شخصیت‌های برجسته سیاست خارجی در واشنگتن را به حیرت فرو برده و ایشان به دنبال دلایل تغییر سیاست خارجی آمریکا در قبال تهران هستند.
رائد صالح در القدس العربی نوشت: توئیت روز یکشنبه ترامپ خطاب به حسن روحانی نگرانی هایی را در ایالات متحده به دنبال داشت و در این میان، مسئولان دولت آمریکا نیز با تردید در این مورد توضیح می دادند.
وزارت دفاع آمریکا آرامش خود را حفظ کرد و بدون اینکه جلسه ویژه‌ای در این باره تشکیل دهد، به صدور بیانیه در مورد فعالیت‌های ارتش آمریکا در منطقه اکتفا کرد.
همانطور که سخنگوی پنتاگن تصریح کرد نیروهای آمریکا به همراه شرکا، به عملیات خود برای فراهم کردن فضای دریانوردی و تجارت آزاد، تامین امنیت و استقرار در منطقه ادامه می‌دهد. وی اما در مورد اینکه ارتش آمریکا تحرکات یا نیروهای خود در منطقه را برای تعامل با هر پیامدی تعدیل خواهد کرد، اشاره‌ای نکرد بلکه در ادامه افزود: نیروهای آمریکا در زمان نیاز قادر به دفاع از خود هستند.


وقتی از سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید در مورد علت انتشار این توئیت توسط ترامپ سوال شد، گفت: «توئیت ترامپ پاسخی به صحبت‌هایی در خارج از ایران بود». وی همچنین افزود:اطلاعی در مورد انتقال نیروهای نظامی به منطقه ندارد.
با وجود افزایش تنش لفظی بین واشنگتن و تهران، نیروی دریایی آمریکا امسال گزارش هیچ اتفاق خاص و مهمی را از سوی کشتی های جنگی آمریکایی در خلیج فارس منتشر نکرده است، در حالی که در سال گذشته تعداد این گزارش‌ها به 14 عدد رسید.
یک مسئول بلند پایه در پنتاگن نیز تصریح کرده است که تهدیدات ایران مستحق تغییری در موضع نظامی آمریکا نیست.
سایر اخبار این روزنامه
در پی واکنش فرماندهان نظامی ایران به اظهارات رئیس دولت ایالات متحده بررسی شد بازی نظامیان در معرکه دیپلماسی عربستان سعودی به بهانه حمله حوسی ها به دو کشتی نفت‌کش، عبور نفت از تنگه باب‌المندب را متوقف کرد «ابتکار» پیروزی عمران خان در انتخابات پارلمانی پاکستان را بررسی می‌کند پاکستان در مسیر تحول محمدعلی وکیلی همچنان صلح طلبیم چرا بورس محل مناسبی برای عرضه‌های مختلف نشد؟ سینما، ارز و سکه پشت درهای بورس «ابتکار» از کاهش منابع سازمان‌های مردم نهاد در بحبوحه بحران اقتصادی کشور گزارش می‏دهد «ابتکار» از دردسرهای فیلتر شدن «گپ» برای حجاج در عربستان گزارش می‌دهد «پیام نرسانی» برای حاجی‌ها «ابتکار» ضرورت اصلاح بودجه 97 در شرایط بحرانی بعد از تحولات اخیر برجام را بررسی کرد مسعود دلخواه در گفت‌وگو با «ابتکار»: شفاف‌سازی باعث جلب اعتماد بیشتر به خانه تئاتر می‌شود محمدرضا تاجیک در گفت‌وگو با «ابتکار»: امروز با پدیده‌ای به نام اصلاح‌طلبی بدون اصلاح‌طلب مواجه هستیم هرمیداس باوند: ترامپ به دنبال مذاکره‌ای با هدف پیروزی برای آمریکا است «الحیات» گزارش داد امکان افزایش نمایندگان معارضان در دولت جدید عراق القدس العربی بررسی کرد پس از تهدیدات متقابل روحانی و ترامپ، در واشنگتن چه خبر است؟ مرتضی بانک: رئیس جمهوری دولت دوازدهم همان آقای روحانی دولت یازدهم است