مرتضی بانک: رئیس جمهوری دولت دوازدهم همان آقای روحانی دولت یازدهم است

مشاور رئیس‌جمهوری در پاسخ به کسانی که مدعی هستند روحانی مواضع خود را در حوزه سیاست‌خارجی اصلاح کرده است، گفت: افکار، اعتقادات، نظرات و برنامه‌های کسی به سادگی تغییر نمی‌کند.
طی روزهای گذشته حجت الاسلام حسن روحانی در مقابل تهدیدات دولت واشنگتن مواضع ضدآمریکایی صریح و قاطعی اتخاذ کرده و هیچ فرصتی را برای پاسخ به اظهارات ترامپ از دست نداده است. او در جلسه اخیر هیات دولت اعلام کرد: ملت ایران از ابتدا در مقابل لجاجت و بدرفتاری حاکمان آمریکا و نقض عهد آنها در همه زمینه‌ها ایستادگی و مقابله کرده و همواره راه مقاومت را انتخاب کرده است. امروز هم برخی حاکمان آمریکا حرف‌های زیادی می‌زنند که بی‌پایه و اساس است و تهدیدات پوچ از طرف برخی از این حاکمان، نیازی به پاسخ دادن و دهن به دهن شدن با آنها ندارد و انسجام و انتخاب مسیر وحدت و ایستادگی، محکم‌ترین پاسخ به سخنان سخیف آنها خواهد بود.
اما برخی شخصیت ها و رسانه های اصولگرا به نوعی تحلیل می‌کنند که گویی روحانی عوض شده و درباره تعامل با دنیا تغییر موضع داده است. از طرفی طیفی دیگر معتقدند که رئیس جمهوری همواره ضمن تاکید بر تعامل و همکاری با کشورهای مختلف، در دفاع از منافع و مصالح ملی مقابل قدرت‌های زیاده خواه صراحت لهجه داشته است.
مرتضی بانک درباره ادعای برخی منتقدین این روزهای رئیس جمهوری به خبرآنلاین گفت: مگر می شود چنین اتفاقی بیفتد؟


مشاور رئیس جمهوری اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد افکار، اعتقادات، نظرات و برنامه‌های کسی به سادگی تغییرپذیر باشند.
بانک در ادامه افزود: رئیس جمهوری دولت دوازدهم همان آقای روحانی دولت یازدهم است و تغییری نکرده است.
سایر اخبار این روزنامه
در پی واکنش فرماندهان نظامی ایران به اظهارات رئیس دولت ایالات متحده بررسی شد بازی نظامیان در معرکه دیپلماسی عربستان سعودی به بهانه حمله حوسی ها به دو کشتی نفت‌کش، عبور نفت از تنگه باب‌المندب را متوقف کرد «ابتکار» پیروزی عمران خان در انتخابات پارلمانی پاکستان را بررسی می‌کند پاکستان در مسیر تحول محمدعلی وکیلی همچنان صلح طلبیم چرا بورس محل مناسبی برای عرضه‌های مختلف نشد؟ سینما، ارز و سکه پشت درهای بورس «ابتکار» از کاهش منابع سازمان‌های مردم نهاد در بحبوحه بحران اقتصادی کشور گزارش می‏دهد «ابتکار» از دردسرهای فیلتر شدن «گپ» برای حجاج در عربستان گزارش می‌دهد «پیام نرسانی» برای حاجی‌ها «ابتکار» ضرورت اصلاح بودجه 97 در شرایط بحرانی بعد از تحولات اخیر برجام را بررسی کرد مسعود دلخواه در گفت‌وگو با «ابتکار»: شفاف‌سازی باعث جلب اعتماد بیشتر به خانه تئاتر می‌شود محمدرضا تاجیک در گفت‌وگو با «ابتکار»: امروز با پدیده‌ای به نام اصلاح‌طلبی بدون اصلاح‌طلب مواجه هستیم هرمیداس باوند: ترامپ به دنبال مذاکره‌ای با هدف پیروزی برای آمریکا است «الحیات» گزارش داد امکان افزایش نمایندگان معارضان در دولت جدید عراق القدس العربی بررسی کرد پس از تهدیدات متقابل روحانی و ترامپ، در واشنگتن چه خبر است؟ مرتضی بانک: رئیس جمهوری دولت دوازدهم همان آقای روحانی دولت یازدهم است