۰ تا ۱۰۰ نصب iOS 15 تا برگشت به iOS 14

جدیدترین نسخه سیستم‌عامل iOS عرضه شده و کاربران در تکاپوی نصب آن هستند. بسیاری دیگر هم به دلیل باگ‌های مشاهده‌شده، از این سیستم‌عامل نوظهور ناراضی هستند. نصب نسخه بتای عمومی iOS 15 چگونه است؟ در ادامه به شرح این موضوع و آموزش برگشت به iOS 14 می‌پردازیم.

عرضه یک سیستم‌عامل جدید همواره با ذوق و شوق کاربران همراه است و این هیجان در کاربران اپل همواره بیشتر می‌باشد. نصب iOS 15 آغاز شده و کاربران زیادی در تلاش برای دریافت آن هستند. بسیاری دیگر نیز از نصب زودهنگام نسخه آزمایشی ناراضی‌اند و وجود باگ‌های مختلفی را گزارش داده‌اند. در این مطلب کارو تک نحوه نصب نسخه بتای عمومی iOS 15 را شرح می‌دهیم. در صورتی که از این سیستم‌عامل ناراضی هستید، نگران نباشید؛ این مطلب آموزش بازگشت به iOS 15 را نیز دربرمی‌گیرد.

پیش از آغاز مراحل، این موضوع را به خاطر داشته باشید که نصب نسخه بتای عمومی iOS 15 آن‌چنان هم آسان نیست و ممکن است با از دست دادن اطلاعات‌تان همراه باشد. پس پیش از انجام هر کاری، از آيفون یا آیپد خود بکاپ بگیرید تا در صورت پشیمان شدن، بتوانید آن را مجددا بازیابی کرده و اطلاعات خود را به این ترتیب از دست ندهید.

همچنین توصیه می‌کنیم تا روی آيکلاد برای بکاپ گرفتن حساب باز نکرده و این کار را از طریق نرم‌افزار آیتونز روی مک یا ویندوز انجام دهید. با تمام این تفاسیر در صورتی که همچنان تمایل به نصب 15 iOS  دارید، مراحل زیر را طی کنید.

نصب نسخه بتای عمومی iOS 15

برای نصب iOS 15 از طریق آیفون یا آیپد خود به به وبسایت Beta profiles مراجعه کرده و پروفایل مربوط به توسعه دهندگان برای نصب این سیستم‌عامل را روی دستگاه خود نصب کنید. سپس پیامی با این مضمون روی صفحه ظاهر می‌شود که باید گزینه Allow را انتخاب کنید.

سپس وارد اپلیکیشن Settings شده، از بالای صفحه روی منوی Profile Downloaded ضربه بزنید و در نهایت در صفحه جدید Install را انتخاب کنید.


حالا رمز آیفون یا آیپد از شما پرسیده می‌شود که پس از وارد کردن آن، گزینه Install را انتخاب کنید. پس از اتمام مراحل نصب پروفایل روی دستگاه‌تان، پنجره پاپ آپی ظاهر می‌شود که باید Restart را انتخاب کنید.


پس از ریستارت شدن دستگاه با مراجعه به Settings> General> Software Update، می‌بینید که نصب iOS 15 برای دستگاه شما آماده است. با زدن روی Download and Install، عملیات نصب نسخه بتای عمومی iOS 15 آغاز می‌شود.


آموزش برگشت به iOS 14

اگر نصب iOS 15 را انجام دادید و پس از استفاده، از آن ناراضی و خواهان برگشت به iOS 14 بودید، باید این کار را از طریق Restore انجام دهید که به این ترتیب کلیه اطلاعات شما حذف شده و آیفون شما تبدیل به گوشی هوشمندی که روز اول آن را تحویل گرفتید ،می‌شود. شایان ذکر است که بکاپ گرفته شده از سیستم عامل iOS 15 روی نسخه‌های پیشین قابلیت Restore را نخواهد داشت؛ اما اگر پیش از مهاجرت به iOS 15 از آیفون خود بکاپ گرفته باشید، می‌توانید آن را بازگردانی کنید. در ادامه به آموزش برگشت به  14 iOS  می‌پردازیم:

       پیش از این‌که به آموزش برگشت به 14 iOS  بپردازیم، مطمئن شوید که از آخرین نسخه سیستم عامل مک استفاده می‌کنید. این گزینه را با رفتن به اپلیکیشن System Preferences و ورود به بخش Software Update چک کنید.

       حالا آیفون یا آيپد خود را با کابل به دستگاه وصل کنید.

       از دستورالعمل زیر برای بردن آیفون یا آيپد خود به حالت ریکاوری استفاده کنید. زمانی که عملیات را به درستی انجام دهید، یک آیکون کامپیوتر به همراه کابل لایتنینگ روی صفحه نمایش آیفون یا آیپد ظاهر می‌شود.

       آیپد پرو با تکنولوژی تشخیص چهره: دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید، دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید، حالا دکمه پاور را فشار داده و تا زمانی که دستگاه ریستارت شود نگه دارید. همچنان این دکمه را نگه دارید تا دستگاه شما وارد حالت ریکاوری شود.

       آیفون 8 و مدل‌های بالاتر: دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید، دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید، حالا دکمه پاور را فشار داده و تا زمانی که دستگاه ریستارت شود نگه دارید. همچنان این دکمه را نگه دارید تا دستگاه شما وارد حالت ریکاوری شود.

       آیفون 7، آیفون 7 پلاس و آیپاد تاچ نسل 7: دکمه پاور به همراه دکمه کاهش صدا را همزمان فشار داده و نگه دارید تا آیفون شما ریستارت شده و لوگوی اپل را مشاهده کنید. همچنان این دو دکمه را نگه دارید تا آیفون وارد حالت ریکاوری شود.

       آیفون 6S و مدل‌های پایین‌تر، کلیه آیپدها با دکمه هوم و آیپاد تاچ نسل 6 و مدل‌های پایین‌تر: دکمه پاور و هوم را همزمان فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه نمایش ظاهر شود. همچنان این دو دکمه را نگه دارید تا دستگاه شما وارد حالت ریکاوری شود.


       زمانی که آپشن Restore/Update روی صفحه نمایش مک بوک، آی مک یا کامپیوتر شما ظاهر شد، گزینه Restore را انتخاب کنید. به این ترتیب کلیه اطلاعات از روی آیفون یا آیپد شما حذف شده و دستگاه از iOS 15 به iOS 14 بازمی‌گردد.


       در نهایت زمانی که پیامی مبنی بر وجود آپدیت جدید برای دیوایس شما روی صفحه به نمایش درآمد، روی Install ضربه بزنید تا مراحل دانلود و نصب سیستم عامل روی آیفون یا آیپد آغاز شود.