آشنایی با مراکز تفریحی، تجاری، اداری منطقه جردن

جردن از جمله محله‌های محبوب در میان ساکنان پایتخت به شمار می‌آید. جردن در میان منطقه ۱، ۳ و ۶ واقع شده است. در زمان‏‌های قدیم کم و بیش در این محله خانه‏‌های ویلایی وجود داشت که متعلق به خاندان امان‏پور بود. به مرور زمان اکثر خانه‌‏های ویلایی و قدیمی این خیابان جای خود را به آپارتمان‌‏ها و برج‏‌های لوکس و مدرن دادند. در نهایت محله جردن به یکی از محله‏‌های مرفه شمال شهر تهران تبدیل شد. در محلهٔ جردن تعداد زیادی سفارتخانه و فروشگاه‌های متنوع وجود دارد. به نوعی این محدوده دارای بافت مسکونی، اداری و تجاری است. برای اطلاع از مظنه رهن و اجاره آپارتمان در محله جردن تهران به سایت‏‌های چون دیوار، دو نبش، کیلید، ۷ ملک مراجعه کرده و از قیمت‌‏ها مطلع شوید.

 مراکز تفریحی جردن

محله جردن بافتی مسکونی اداری دارد، اما با این حال خانه‌های ویلایی در آن تک و توک به چشم می‌خورند. خانه‌های ویلایی که ظاهر خود را حفظ کرده و به مکان تاریخی تبدیل شده‌اند. یکی از دیدنی‏‌ترین این خانه‏‌های قدیمی، «کاخ جردن» نام دارد. در محلهٔ جردن بوستان‏‌ها و مراکز تفریحی زیادی برای گذران اوقات فراغت وجود دارد. از بین این بوستان‌ها می‌توان به؛ بوستان رعنا، بوستان نوروز، بوستان خشایار، بوستان سیمرغ و... اشاره کرد. همچنین پارک‌های معروفی چون پارک آب و آتش، پارک طالقانی، بوستان بهشت مادر و پارک ملت در محدوده جردن قرار گرفته‌اند.

 پل طبیعت

پل طبیعت یکی از جذابیت‌های گردشگری منطقه ۳ است. این پل دو پارک طالقانی و آب و آتش را به هم متصل می‌کند. طول این پل حدود ۳۰۰ متر بوده و ارتفاع آن به ۴۰ متر از سطح زمین می‌رسد. این پل ۳ طبقه دارد و در طبقات آن رستوران‌ها و مکان‌های دیدنی چون گنبد مینا قرار گرفته است. زیبایی پل در هنگام شب همراه با نورپردازی‌های آن، دو چندان می‌شود.

 موزه هنرهای امام علی (ع)

موزه هنرهای دیدنی امام علی (ع) در محدوده جردن، خیابان ولیعصر، روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار قرار دارد. این موزه دارای ۴ طبقه است. در طبقه زیرین آن تاسیسات، نمازخانه، مخازن موزه و انبار قرار دارد. کافه گالری و واحد اداری موزه نیز در طبقه همکف قرار گرفته و بیشتر آثار نمایشگاهی این موزه، محتوای دینی و مذهبی دارد. همچنین موزه هنرهای امام علی(ع) دارای سالن اجتماعات است که حدود ۱۰۰ نفر ظرفیت داشته و پذیرای همایش‌های هنری، نشست‌ها تخصصی و مراسم افتتاحیه است.

 پارک ملت

پارک ملت یکی از ۱۰ پارک برتر پایتخت است که در منطقه ۳ قرار دارد. اگر از شهروندان تهرانی آدرس یک پارک جذاب و باصفا را بپرسید، مطمئنا در اولین گزینه، پارک ملت را به شما پیشنهاد می‌‏دهند. پارکی چهار فصل که با قدم زدن در آن می‌‏توان درختان پرشاخ و برگ و رنگارنگ و مجسمه‌‏های فراوانی را تماشا کرد و از آن‌ها لذت برد. از امکانات پارک ملت می‏‌توان سینما ملت، سینمای چهاربعدی، باغ وحش کوچک، قطاردودی، فضای بازی کودکان، دریاچه مصنوعی پارک ملت و آبنمای پله‌‏ای و... را نام برد.

 مراکز اداری و تجاری جردن

منطقهٔ جردن بافت مسکونی، اداری و تجاری دارد. شروع روند برج‌‏سازی در این منطقه موجب شده، هر نوع امکانات رفاهی برای سکونت شهروندان از جمله، امکانات تفریحی و مراکز اداری، تجاری مهیا شود. ساختمان‌‏ها‏ و برج‌‏های لوکس این محدوده از مواردی است که موجب توسعه رشد اقتصادی و تجاری پایتخت شده است. همچنین از دیگر ویژگی این محدوده وجود سفارتخانه‌های‏ بسیار است. سفارتخانه‌‏های ایتالیا، قطر، مکزیک، کنیا و بنگلادش در جردن فعالیت می‌‏کنند.

 مرکز خرید موبایل پایتخت

مجتمع کامپیوتر پایتخت یکی از قدیمی‏‌ترین مراکز خرید و فروش موبایل و لوازم کامپیوتر محسوب می‌‏شود. این مجتمع از جاهای دیدنی و پر رفت‏ و آمد استان تهران به شمار می‌‏آید. نشانی دقیق مرکز خرید پایتخت خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، ابتدای خیابان میرداماد است. در مجتمع موبایل پایتخت محصولاتی چون؛ لپ تاپ، تلفن همراه، دوربین، لوازم جانبی، کنسول بازی، بازی‏های کامپیوتری، و لوازم جانبی آن عرضه می‌‏شود. همچنین در این فروشگاه نمایندگی‏‌های برندهای مختلف دنیای فناوری حضور دارند.


مرکز خرید اسکان

مرکز خرید اسکان ترکیبی از مراکز خرید، رستوران، کافی شاپ، فضاهای اداری و تجاری است. ساختمان سه گانه‌ای که در ضلع شمال شرقی چهارراه میرداماد و خیابان ولیعصر قرار گرفته و۴ طبقه تجاری در زیر و ۲۳ طبقه مسکونی بالای ساختمان دارد که طبقه اول آن مشترک است. مجتمع پایتخت قبل از ساخت برج سپهر یکی از بلندترین برج‌های تهران به شمار می‌آمد که به فعالیت‌های تجاری می‌پرداخت. در این مجموعه برندهای مختلفی از جمله لگو، نایک، زانوس، لی‌وایز، ریبوک و استوواک عرضه می‌شود.

 دسترسی

وجود ایستگاه‏‌های مترو حقانی و میرداماد و اتوبوس‌‏های تندرو،  دسترسی به خیابان جردن را راحت و آسان کرده است. با این حال خیابان جردن هنوز به دلیل وجود طرح ترافیک و تجمع سفارت‏خانه‌ها و مراکز اداری، تجاری و بانک‌‏ها، یکی از خیابان‌‏های شلوغ و پرتردد شهر تهران محسوب می‌‏شود. خیابان جردن تقریبا بافتی ادراری تجاری دارد که باعث می‌‏شود تراکم تردد در شب، در این خیابان کمتر شود. بزرگراه مدرس، میرداماد، حقانی، همت و رسالت با عبور از منطقه ۱ از جمله راه‌‏های دسترسی به محله جردن است.