همه چیز در مورد "ویتأمینه کراتینه مو" از تأثیر جنس مو تا ...

کراتین نوعی پروتئین است که مو، پوست و ناخن شما را احیا می‌کند. کراتین را می‌توان به عنوان یک ماده در لوازم آرایشی مو استفاده کرد. . در این مقاله می‌خواهیم در مورد ویتأمینه کراتینه مو صحبت کنیم. اگر در این زمینه چیزی نمی‌دانید و قصد کراتینه کردن مو‌های خود را دارید، این مقاله را حتماً بخوانید.

ویتأمین کراتینه مو

 افرادی که مو‌های خود را ویتأمینه کراتینه می‌کنند، قطعاً مو‌هایی صاف‌تر و لخت‌تر دارند. بسته به اینکه مو‌های شما در ابتدا سالم هستند، ضخامت طبیعی مو‌های شما چقدر است و از چه نوع درمان کراتینه استفاده می‌کنید، تأثیرات بسیار متفاوت است. کراتین با صاف کردن سلول‌هایی که روی هم قرار می‌گیرند، انجام می‌شود تا مو‌های شما صاف و لخت به نظر برسد.

ویتأمینه کراتینه قبل از اینکه تأثیر نهایی داشته باشد و جلوه زیبایی به مو‌هایتان ببخشد، به جنس مو و مدل مو هم بستگی زیادی دارد. در برخی از موارد ممکن است مو‌های شما به سختی کراتینه شود؛ یا اصلاً لازم نباشد که این کار را انجام بدهید. کوتیکول مو که همان لایه‌های سلولی مو هستند، نامیده می‌شوند، باعث جذب کراتین می‌شوند؛ در نتیجه شما مو‌هایی پُر و براق دارید


روش‌ها و موارد استفاده ویتأمینه کراتینه مو

معمولاً دو روش برای ویتأمینه کراتینه مو وجود دارد که ما در ادامه به معرفی این دو روش می‌پردازیم:

درمان کراتینه سالنی

گاهی اوقات درمان کراتینه در سالن‌های آرایشگاه توسط آرایشگران انجام می‌شود. در این روش، ابتدا یک کرم حاوی فرمالدئید قبل از خشک شدن و صاف کردن مو‌ها در سالن، روی مو‌های شما استفاده می‌شود. پس از اعمال درمان، لازم است که مو‌های خود را برای چند روز خشک نگه دارید. در برخی از موارد ممکن است چندین جلسه برای کراتینه مو‌ها به سالن آرایشگاه مراجعه کنید.

سرم‌ها، شامپو‌ها و نرم‌کننده‌های کراتینه

سرم‌ها، شامپو‌ها و نرم‌کننده‌های کراتینه نمی‌توانند مانند درمان کراتینه در سالن‌ها تأثیر داشته باشند اما معمولاً این دسته از سرم‌ها و مو‌هایی که در اثر حرارت و رنگ مو خشک شده‌اند را ترمیم می‌کنند.

اگر قرار است این محصولات را تهیه کنید، حتماً روی بسته‌بندی محصولات به عبارت “کراتین هیدرولیزات” در لیست مواد تشکیل‌دهنده آن دقت ویژه داشته باشید. محققان در سال 2013 به این نتیجه رسیدند که اجزای فعال کراتین یک ماده امیدوارکننده برای افرادی است که می‌خواهند مو‌های قوی‌تری داشته باشند.

مکمل‌های کراتین

تقریباً در هر فروشگاه‌های بهداشتی می‌توانید مکمل‌های کراتین را پیدا کنید. مکمل‌های کراتین به صورت پودر و کپسول عرضه می‌شوند. مکمل‌های کراتین بدون خطر نیستند. ؛ لازم است به اندازه از آن‌ها استفاده کنید و حتماً در مورد مقدار و نحوه مصرف از فروشنده سؤال کنید.


هزینه ویتأمینه کراتینه مو

هزینه کراتینه درمانی که توسط متخصص زیبایی انجام می‌شود با توجه به برند محصول مورد استفاده و گرانی سالن شما از نظر قیمت انجام می‌شود.

علاوه بر این، همان‌طور که گفته شد می‌توانید این کار را در خانه به وسیله برخی از محصولات بهداشتی انجام دهید اما ممکن است تأثیرگذاری خیلی زیادی نداشته باشد.

مراقبت‌های قبل از کراتینه مو 

قبل از اینکه برای ویتأمین کراتینه مو تصمیم بگیرید و به سالن‌های آرایشگاه بروید، بهتر است از مناسب بودن کراتینه برای مو‌های خود اطمینان حاصل کنیدجنس مو موضوع مهمی است که نباید در این مسأله نادیده گرفته شود؛ اگر جنس مو‌های شما فر یا وز باشد، کاندیدای خوبی برای ویتأمین کراتینه هستید. کراتینه برای مو‌های صاف و نرم نه تنها توصیه نمی‌شود چرا که اصلاً دلیلی برای این کار وجود ندارد و مهمتر از همه این که به مو‌های شما آسیب زیادی می‌رسد.

پیدا کردن یک سالن آرایشگاه و متخصص قابل اعتماد و حرفه‌ای است یکی از مهمترین اقدام شما برای ویتأمینه کراتینه کردن مو‌هایتان است. مواد کراتینه برای مو‌هایی با جنس‌های مختلف، متفاوت است؛ پس بهتر است حتماً به یک سالن معتبر که تخصص لازم را دارد مراجعه کنید.

خطرات و عوارض جانبی احتمالی ویتأمین کراتینه مو

 برخی از افراد در آرایشگاه‌ها حتی خونریزی بینی و مشکلات تنفسی ناشی از کار با محصولات کراتینه درمانی و استنشاق مکرر دود آن‌ها را در طول زمان گزارش کردند. به همین دلیل، زنان باردار باید از انجام این درمان خودداری کنند؛ چرا که هم به خودشان و هم فرزندشان آسیب می‌رسانند. افرادی که به فرمالدئید( موادی که در حین کراتینه آزاد می‌شود) یا مشکلات تنفسی حساسیت دارند، نیز باید از درمان کراتینه خودداری کنند.

خیلی از افراد اعتقاد دارند که کراتین طبیعی است و هیچگونه عوارضی برای فرد ندارد؛ اما توجه داشته باشید که کراتینی که برای صاف کردن مو‌های شما استفاده می‌شود، از مواد مصنوعی ایجاد شده است و حتی ممکن است باعث واکنش آلرژیک در چشم و پوست شما شود. در برخی از موارد، حتی ممکن است به دلیل فشاری که به ریشه‌های مو وارد شده است؛ فرد بعد از اولین جلسه دچار ریزش مو شود.

 در برخی از موارد ممکن است بعد از کراتین مو، تا 48 ساعت اجازه شستشوی مو‌هایتان را نداشته باشید و بعد از آن هم از شامپو‌های مخصوص استفاده کنید.

اگر در حین کار، از مواد بی‌کیفیت و نامرغوب استفاده شود، قطعاً عوارض بیشتری خواهد داشت. سعی کنید حتماً پیش فردی این کار را انجام دهید که در این زمینه تخصص دارند؛ چرا که اگر آرایشگر مو‌های شما، در معرض حرارت بالا و یا مقادیر زیاد ترکیبات شیمیایی قرار دهد و آسیب‌های جبران ناپذیری به موهای‌تان وارد کند.

سخن پایانی

با استفاده از کراتین روی کوتیکول مو و محکم کردن آن با حرارت، مو‌های شما ظاهری براق‌تر به خود می‌گیرد. اما قبل از انجام چنین درمانی، درک مواد شیمیایی استفاده شده در آن بسیار مهم است. برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که پس از یک بار درمان کراتینه، باید این درمان را ادامه دهند تا آسیب حرارتی ناشی از پردازش مو‌هایشان به این روش نشان داده نشود. درمان‌های کراتینه باعث می‌شود که افراد مشغول در سالن‌های آرایشگاه در معرض سطوح بالایی از مواد شیمیایی قرار داشته باشند. قبل از انجام کراتینه درمانی، سعی کنید یک محصول مو حاوی کراتین را امتحان کنید تا ببینید آیا می‌توانید به مو‌های براقی که به دنبال آن هستید برسید یا خیر؟ سپس برای این کار می‌توانید به سالن‌های آرایشگاه مراجعه کنید.