قیمت سئو: هزینه پروژه های سئو چگونه تعیین می شود؟

سئو و بهینه‌سازی سایت جزء دانش‌هایی است که همواره روش‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. به دلیل گسترش کسب و کارهای اینترنتی و رقابت شدید بین آن‌ها، به دست آوردن رتبه‌های برتر گوگل با استفاده از روش‌های بهینه سازی سایت با هدف افزایش بازدید و فروش محصولات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مهمترین سوالی که در این حوزه مطرح می‌شود این است که قیمت سئو در پروژه‌های مختلف چگونه تعیین می‌شود؟ هر یک از کسب و کارها در دنیای بازاریابی و اقتصاد برای ارائه قیمت خدمات و محصولات خود از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. هنوز استاندارد مشخصی برای تعیین قیمت سئو در پروژه‌های مختلف وجود ندارد. اما در این مقاله قصد داریم تعدادی از روش‌های قیمت گذاری سئو را به شما توضیح دهیم.

تعیین قیمت سئو بر اساس کلمه‌های کلیدی

 یکی از روش‌های رایج برای قیمت‌گذاری پروژه سئو استفاده از کلمات کلیدی و عبارات پرجستجو در گوگل است. در این روش کارفرما یک لیست شامل کلمات کلیدی ارائه می‌دهد و طبق آن کسب رتبه‌های برتر موتورهای جستجو مانند گوگل را درخواست می‌کند. در این روش معمولا استرس بسیار زیادی به  متخصص سئو وارد می‌شود. زیرا اگر نتواند پروژه را به موفقیت برساند، هیچ درآمدی به او تعلق نخواهد گرفت. تنها در صورتی می‌توان با اطمینان از این روش استفاده کرد که در این حوزه تجربه کافی داشته باشید و چندین پروژه را پشت سر گذاشته باشید. به طور کلی هیچ متخصصی برای کسب رتبه اول گوگل با استفاده از کلمات کلیدی به کارفرما تضمین مالی نمی‌دهد. اما افرادی که در این حوزه مبتدی هستند و هنوز تخصص کافی ندارند، قیمت سئو در پروژه‌‌های کوچک را با هزینه‌های پایین به صورت تضمینی تعیین می‌کنند، تا تجربه کافی کسب کنند. شکست در چنین پروژه‌هایی برای آن‌ها از ارزش زیادی برخوردار است زیرا به کسب تجربه و پی بردن به نقص‌ها و ایرادات کار آن‌ها کمک می‌کند.

تعیین قیمت سئو طبق آمار ورودی از گوگل

در محاسبه قیمت سئو بر اساس آمار ورودی از گوگل به جای اینکه روی جایگاه تعدادی از کلمات کلیدی تمرکز کنند، هدف مهم‌تری شامل جذب مخاطب‌های بیشتر با استفاده از گوگل با هدف تبدیل آن‌ها به مشتری دنبال می‌شود. برای انجام این کار از ابزاری به نام گوگل سرچ کنسول استفاده می‌شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که بعد از کسب رتبه برتر گوگل، حفظ جایگاه اهمیت زیادی دارد. بنابراین استفاده از این روش زیاد قابل اعتماد نیست. در بعضی از مواقع شرکت ارائه دهنده خدمات بهینه سازی سایت با وجود انجام اصولی SEO در افزایش بازدید سایت به موفقیت نمی‌رسد.

تعیین قیمت سئو بر اساس میزان فروش

یکی از پیچیده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین روش‌های مشخص کردن قیمت سئو این است که میزان فروش محصولات یا خدمات یک سایت کسب و کار را برای این کار در نظر گرفته شود. به دست آوردن آماری دقیق از فروش‌های سایت از طریق کسب ورودی از گوگل با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیست امکان‌پذیر است. در این روش در واقع متخصص SEO مانند یک شریک در شکست یا موفقیت کسب و کار سهیم خواهد بود. فرآیند خرید در فروشگاه‌های اینترنتی به صورت آنلاین انجام می‌شود و راه دیگری برای بازاریابی وجود ندارد. به عنوان مثال اگر هدف یک آموزشگاه از راه‌اندازی سایت و بهینه سازی آن اطلاع‌رسانی برای عموم افراد برای ثبت نام حضوری در آموزشگاه از طریق ارائه شماره‌های تماس در سایت باشد، به خوبی نمی‌توان اثرات سئو در افزایش تعداد ثبت نام در آموزشگاه را مورد بررسی قرار داد.‌ به طور کلی تعیین قیمت سئو بر اساس میزان فروش در صورت دوام خواهد داشت که هر دو طرف به میزان کافی پخته باشند و به هم اعتماد کنند.

 تعیین قیمت سئو با توجه به خدمات SEO سایت

 استفاده از این روش کاملا واضح و قابل اندازه‌گیری است و هیچ هزینه اضافه‌ای در بر نخواهد داشت. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سئو سایت در مرحله اول وضعیت کلی سایت و رقیب‌های آن‌ را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد و فعالیت‌هایی که باید صورت بگیرد، بر اساس پروپوزال به صاحب کسب و کار ارائه می‌شود. فعالیت‌ها و خدمات SEO عبارتند از: SEO تکنیکال، بازاریابی محتوا، لینک سازی و غیره. در SEO تکنیکال شامل تمام اصلاحات و تغییرات ایجاد شده در ساختار صفحات سایت و نحوه کدنویسی آن‌هاست. با این کار ربات‌های گوگل به خوبی محتوای سایت را درک می‌کنند. امکان به نمایش درآمدن سایت در موبایل، استفاده از HTML و افزایش سرعت سایت در این روش مهم هستند. محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و غیره نیز همگی جزء بازاریابی محتوا می‌باشند. از رایج‌ترین روش‌ها در لینک‌سازی می‌توان به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، بک لینک، رپورتاژ آگهی و لینک سازی دستی اشاره کرد.

تعیین قیمت سئو بر اساس سئو ساعتی

در این روش کارفرما در قبال دریافت مشاوره به صورت ساعتی هزینه پرداخت می‌کند. ارائه مشاوره نیز به دو حالت انجام می‌شود. در حالت اول کارفرما یک فرد را برای اداره سایت خود در نظر گرفته تا اقداماتی مانند لینک سازی، محتوا نویسی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و غیره را انجام دهد. ولی این فرد برای بهبود عملکرد خود به مشاوره نیاز دارد. در حالت دوم کارفرما برای انجام امور مربوط به سایت خود توسط متخصص SEO به صورت ساعتی با اون به توافق می‌رسد. سئو ساعتی در شرکت‌های خدماتی کاربردی ندارد و فقط برای افرادی که به صورت تکی کار می‌کنند مناسب است.

طراحی سایت و بهینه‌سازی آن را به شرکت وب وان بسپارید

اگر قصد دارید برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کنید و در بهینه‌سازی آن موفق باشید، این کار را به شرکت وب وان با آدرس اینترنتی https://webone.co بسپارید. مجموعه وب وان افتخار دارد که تعداد زیادی پروژه‌ سئو را با مناسب‌ترین قیمت‌ سئو با موفقیت پشت سر بگذارد. سوالی که ممکن است برای بسیاری از کاربران پیش بیاید این است که چگونه می‌توان بعد ار انتخاب یکی از روش‌ های قیمت گذاری سئو به ارزیابی عملکرد شرکت وب وان پرداخت. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای ارزیابی عملکرد کارشناسان این شرکت می‌توانید به صورت مرحله‌ای و ماهانه گزارشی از نتایج به دست آمده در گوگل دریافت کنید و در صورت رضایت از عملکرد همکاری خود را با این مجموعه ادامه دهید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مهمترین عاملی که منجر به  ادامه همکاری با وب وان می‌شود، میزان اثربخشی خدمات ارائه شده توسط این شرکت در افزایش بازدید و تعداد مشتریان کسب و کار شما می‌باشد.