۱۰ دلیل برای اینکه امسال به کیش سفر کنید

کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران است که به‌لطف تفریحات آبی و غیرآبی متنوع، جاذبه‌های دیدنی، مراکز خرید و سواحل زیبا، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

جزیره کیش مقصد گردشگری پرطرفداری در ایران است که گزینه‌ای ایدئال برای سفری متفاوت و فوق‌العاده با تور کیش به حساب می‌آید. وجود امکانات متنوع و مناسب در سطوح مختلف برای گردشگران، تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز آبی و سواحل زیبای خلیج فارس، دلایل خوبی برای سفر به این جزیره هستند. همچنین در کنار تفریح می‌توانید وقت خود را به خرید و رستوران‌گردی بگذرانید. با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری از امکانات و تفریحات این جزیره زیبا به شما ارائه کنیم.

سواحل زیبا

یکی از دلایلی که گردشگران بازدید از جزیره کیش را در برنامه خود می‌گنجانند، سواحل زیبای آن است که با سواحل سایر نقاط دنیا رقابت می‌کنند. سواحل کیش به حدی وسیع هستند که به‌راحتی می‌توانید گوشه دنجی برای خود پیدا کنید و از آرامش دریا و آب زلال آن نهایت استفاده را ببرید.

آرامش در جزیره

شهرسازی در کیش به شکلی است که آن را از نظر گردشگری از سایر نقاط کشور متمایز می‌کند. در واقع خیابان‌های جزیره به‌لطف فروشگاه‌های شیک و درختان گل کاغذی و نخل به‌حدی زیبا هستند که در فصل مناسب انتخاب بسیار از افراد برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هستند. ضمن اینکه وجود قوانین سختگیرانه برای رانندگان باعث شده است تا آرامش بیشتری در جزیره حاکم باشد.

یکی از نقاط قوت جزیره کیش، هوای بسیار تمیز و فاقد آلودگی است که برای پایتخت‌نشینان و شهرهای آلوده، پناهگاهی معرکه محسوب می‌شود تا برای چند روز هوای پاک استشمام کنند. در واقع، وجود اکسیژن بالا در این منطقه به شما کمک می‌کند تا از گشت‌وگذار در کیش خسته نشوید و انرژی زیادی داشته باشید.

هتل های لوکس

جزیره کیش باوجود وسعت کمی که دارد، هتل‌های لوکس و بی‌نظیری را در خود جای داده است که با امکانات بسیار عالی و قیمت مناسب پذیرای گردشگران هستند. تعداد و تنوع هتل های کیش به‌اندازه‌ای است که با توجه به بودجه خود، می‌توانید دست به انتخاب بزنید.

اجاره خودرو های لوکس

یکی از جاذبه‌هایی که بسیاری گردشگران در سفر به کیش به سراغ آن می‌روند، اجاره خودروهای لوکس است که فقط در کیش ارائه می‌شود. بی‌شک رانندگی با این خودروها در خیابان‌های زیبای کیش تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم خواهد زد. جالب اینکه امکان اجاره خودروی موردنظرتان برای یک یا چند روز وجود دارد.

جاهای دیدنی کیش

جذابیت‌های جزیره کیش فقط به مراکز خرید، سواحل و تفریحات آن ختم نمی‌شود و جاذبه‌های تاریخی و دیدنی متعددی در گوشه‌وکنار آن وجود دارد که اغلب بخش اعظم سفر گردشگران را به خود اختصاص می‌دهند.

از میان جاذبه‌های تاریخی باید به شهر زیرزمینی کاریز اشاره کنیم که حدود ۱۶ متر زیرزمین قرار گرفته است و سقف مرجانی آن نزدیک به ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارد و از این نظر، هوش از سر هر گردشگری می‌برد.

کشتی یونانی نامی آشنا در میان جاهای دیدنی کیش است که در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی به گل نشست و هنگام طلوع و غروب خوشید مملو از جمعیت می‌شود تا از این مناظر ناب عکاسی کنند.

از دیگر جاذبه‌های کیش باید از شهر باستانی حریره، درخت سبز و خانه مردم‌شناسی بومیان کیش نام برد که هر ساله گردشگران زیادی از آن‌ها دیدن می‌کند. پارک شهر کیش، پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر، پارک ساحلی سیمرغ، اسکله و پارک تفریحی میرمهنا و پارک ساحلی مرجان از دیگر انتخاب‌های گردشگران برای گشت‌وگذار و پیاده‌روی به حساب می‌آیند.

جنگ های شبانه کیش

با تاریکی هوا و پس از تعطیلی مراکز خرید کیش، بهترین گزینه برای سرگرمی گردشگران، جنگ‌های شبانه کیش هستند. این جنگ‌ها برنامه‌های شاد و مفرحی را برای علاقه‌مندان تدارک می‌بینند که شامل استندآپ، موسیقی، تقلید صدا، اجرای آکروبات و حرکات نمایشی و... می‌شود.

جشنواره تابستانی کیش

با وجودی که در طول تابستان، دمای هوا در کیش به اوج خود می‌رسد و طبیعتا فصل مناسبی برای سفر به آن محسوب نمی‌شود، برپایی جشنواره تابستانی کیش باعث شده است که از تعداد گردشگران فراوان جزیره کاسته نشود. جشنواره تابستانی به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا از تخفیف‌های خرید بهره‌مند شوند و در قرعه‌کشی‌های شبانه با جوایز ویژه شرکت کنند. علاوه بر این، کنسرت‌های موسیقی با خوانندگان مطرح، استندآپ کمدی و برنامه‌های هنری متعدد، جذابیتی دوچندان به جشنواره می‌بخشند.

کارناوال‌های شادی یکی دیگر از رویدادهای شاد در این جشنواره هستند که در سراسر جزیره برپا می‌شوند و گردشگران نباید آن را از دست بدهند.

تفریحات آبی کیش

تفریحات آبی کیش یکی از بهترین تفریحاتی محسوب می‌شوند که گردشگران در طول تابستان به‌سراغ آن می‌روند. این تفریحات شامل اسکوتر زیردریایی، فلای بورد، بنانا، پدل بورد، پاراسل، شاتل، غواصی، جت اسکی کیش و... می‌شوند.

کشتی‌های تفریحی نیز می‌تواند انتخاب دیگر شما در سفر به کیش باشد که با برنامه‌های متنوع، لحظاتی به‌یادماندنی را برایتان خلق می‌کنند.

تفریحات غیرآبی کیش

اگر به تفریحات آبی علاقه‌ای ندارید یا زمان سفرتان در ماه‌های سرد سال است، می‌توانید از تفریحات غیرآبی لذت ببرید. از جمله این تفریحات می‌توان به بانجی جامپینگ، جایروکوپتر، پارک دلفین، شهربازی فان کلاب، قلعه وحشت، پرش آزاد روی تشک و... اشاره کرد.

در میان این سرگرمی‌های متنوع شاید بتوان سافاری کیش را جزو جذاب‌ترین تفریحات دانست. این تفریح جذاب فقط به سواری با خودروهای آفرود خلاصه نمی‌شود و امکان استفاده از تفریحات دیگری مانند کارتینگ، بانجی شوتینگ، فوتبال حبابی، زورب بال، عینک واقعیت مجازی و غیره نیز برایتان مهیا است.

نمی‌توان از تفریحات کیش گفت و سخنی از اسکله تفریحی نزد که جزو جذاب‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین بخش‌های جزیره است. گردشگران زیادی هنگام غروب آفتاب به این اسکله سر می‌زنند تا علاوه بر چشم‌انداز فوق‌العاده آن، در کنار ساحل قدم بزنند. همچنین انواع تفریحات آبی و ساحلی در اطراف این اسکله وجود دارد.

مسیر دوچرخه‌سواری کیش نیز که از حاشیه خلیج فارس می‌گذرد، بهترین فرصت را برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری فراهم می‌کند تا در هوایی عالی از چشم‌انداز زیبای اطراف لذت ببرند.

مراکز خرید کیش

مراکز خرید کیش به یکی جاذبه‌های اصلی جزیره تبدیل شده‌اند و به همین دلیل اکثر گردشگران با هدف خرید راهی این مقصد توریستی می‌شوند و بدون بازدید آن‌ها، کیش را ترک نمی‌کنند.

علاوه بر بازارهای سنتی که تجربه متفاوتی را برایتان می‌سازند، مراکز خرید مدرن نیز جذابیت خاص خود را دارند؛ به‌خصوص که اکثرا آن‌ها انواع محصولات خارجی را به فروش می‌رسانند. در این مراکز از محصولات آرایشی و بهداشتی تا پوشاک و لباس، اسباب‌بازی، لوازم‌خانگی و... عرضه می‌شود و هر گردشگری با هر میزان بودجه‌ای امکان خرید کالای موردنظر خود را دارد.

از لوکس‌ترین مراکز خرید کیش می‌توان به مرکز خرید دامون، مرکز خرید کوروش و مرکز خرید سارینا ۱ اشاره کرد. مراکز خرید ارزان نیز جزو برنامه گردش بسیاری از مسافران هستند که شامل مرکز خرید پانیذ، مرکز خرید مروارید کیش، بازار زیتون و بازار مرجان کیش می‌شوند.