معرفی ارزانترین دانشگاه های کانادا


کشور کانادا کشوری است که در شمال قاره آمریکا قرار گرفته و دارای 13 استان است. این کشور همواره به دلیل داشتن استانداردهای بالای زندگی و همسایگی که با کشور آمریکا دارد، به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی از لحاظ تحصیلی و زندگی معرفی می‌شود. با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت canapply در رابطه با تحصیل در دانشگاه های کانادا : کانادا جزو هشت کشور برتر جهان از نظر اقتصادی و صنعتی است.همچنین اختصاص بودجه بالا برای سیستم آموزشی باعث شده تا سطح کیفی تحصیلات در این کشور بالا باشد. به همین دلیل کانادا بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی است.


تحصیل در کانادا می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد اما در صورت نداشتن اطلاعات کافی، می‌تواند دانشجو را از لحظه ورود به خاک کانادا با چالش‌های مختلفی روبه‌رو کند.
اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید و به دنبال ارزانترین دانشگاه های کانادا هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

ارزانترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل

دانشگاه‌های کشور کانادا از لحاظ سطح علمی و تحصیلی رتبه بسیار بالایی دارند، در حال حاضر با دانشگاه‌های کشورهای مطرحی چون استرالیا، آمریکا، انگلیس و.. در حال رقابت هستند. در این کشور همانند دیگر کشورهای جهان دانشگاه‌ها از لحاظ شهریه آموزش، سطح آموزشی، کادر آموزشی، نوع رشته و.. دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. در ادامه با ارزانترین دانشگاه‌های کانادا بیشتر آشنا می‌شوید:


دانشگاه برندون
یکی از ارزانترین دانشگاه های کانادا که در شهر منیتوبا قرار گرفته، دانشگاه برندون است. سال ساخت این دانشگاه به سال 1889 بازمی‌گردد، دانشگاه برندون یکی از بزرگترین دانشگاه‌های شهر منیتوبا است. با وجود ظرفیت پایین کلاس‌های این دانشگاه، پذیرش از دانشجویان بومی و بین‌المللی به یک اندازه است.
رشته‌های مختلفی در این دانشگاه به دانشجویان ارائه شده که از پرطرفدارترین آن‌ها می‌توان به رشته موسیقی این دانشگاه اشاره کرد. این رشته صورت کاملا تخصصی و با بهترین اساتید به دانشجویان ارائه می‌شود. از دانشکده‌های این دانشگاه می‌توان به دانشکده بهداشت، دانشکده موسیقی، دانشکده علوم، دانشکده هنر، دانشکده آموزش و دانشکده تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.

دانشگاه مموریال
یکی دیگر از ارزانترین دانشگاه های کانادا دانشگاه مموریال است، این دانشگاه در شهر سنت جانز استان نیوفاند لند و لابرادوار قرار دارد. این دانشگاه دولتی که سال تاسیس آن به سال 1952 بازمی‌گردد، دارای دانشکده‌ها و مدارس بسیاری است. چهار پردیس این دانشگاه در نقاط مختلف جهان قرار دارند.
در این دانشگاه حدود 100 رشته تحصیلی به دانشجویان ارائه شده است. در حال حاضر هم نزدیک به 18500 نفر در حال تحصیل هستند، از طرفی تعداد دانشجویان بین‌المللی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند هم حدود 85 هزار نفر است. حدود 11 درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند.

دانشگاه سنت بونیفیس

یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی که در شهر وینیپگ استان منیتوبا قرار گرفته دانشگاه سنت بونیفیس است. این دانشگاه دوزبانه بوده و به دو  زبان انگلیسی و فرانسوی در آن تدریس می‌شود. در حال حاضر هم نزدیک به دو هزار دانشجو دارد. ازجمله رشته‌های ارائه شده توسط این دانشگاه می‌توان به پرستاری، مدیریت، آموزش، بیوشیمی و.. اشاره کرد. این دانشگاه برای اینکه بتواند تعداد دانشجویان پذیرش شده را افزایش دهد هر ساله تعدادی بورس تحصیلی برای دانشجویان سال اولی در نظر می‌گیرند. اگر به دنبال اخذ بورسیه از این دانشگاه هستید بهتر است تا قبل از ماه مارس درخواست پذیرش خود را به همراه مدارکتان ارسال کنید.

دانشگاه گوئلف
یکی از دانشگاه‌های دولتی که بیشتر به خاطر رشته کشاورزی شهرت پیدا کرده است، دانشگاه گوئلف است. این دانشگاه فعالیت خود را در شهر گوئلف استان انتاریو آغاز کرده و تا به امروز به دلیل کادر آموزشی و کادر مدیریتی که دارد، توانسته توجه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی را به سمت خود جلب کند. البته شهریه پایین این دانشگاه هم در پذیرش دانشجویان بی تاثیر نیست. این دانشگاه اکنون در رتبه‌بندی جهانی بین رتبه‌های 571 تا 580 قرار گرفته است. از طرفی حدود 22 هزار دانشجو را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی تا به حال پذیرش کرده است.

دانشگاه منونایت
دانشگاه منونایت یکی از دانشگاه‌های تازه تاسیس کشور کاناداست که با تلفیق سه دانشگاه برای رسیدن به یک هدف بزرگتر در سال 1999 در شهر وینیپگ استان مانیتوبا تاسیس شد. بیش از 70 درصد اعضای هیئت علمی و کادر مدیریت آن دارای مدرک دکتری هستند. ازجمله دانشکده‌های این دانشگاه می‌توان به دانشکده بازرگانی ردکوپ، دانشکده تثبیت صلح و توسعه همکاری و دانشکده Menno Simons اشاره کرد. البته این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های کارشناسی ارشد الهیات و کارشناسی ارشد هنر هم دانشجو می‌پذیرد. ددلاین‌های این دانشگاه برای ثبت نام ماه‌های می، ژانویه و سپتامبر است.

بریتیش کلمبیای شمالی
این دانشگاه که در شهر بریتیش کلمبیا قرار گرفته در سال 1990 تاسیس شده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای پردیس‌های مختلفی است که در حال حاضر پردیس اصلی آن در شهر پرنس جرج و دیگر پردیس‌ها در شهرهای پرنس روپرت، فورت سنت جان، کسنل و ترس قرار دارد. بیشتر برنامه‌های مربوط به این دانشگاه در پردیس اصلی آن در شهر پرنس جرج تهیه و تدوین می‌شود.

سایمون فریزر

دانشگاه فریزر در سال 1965 در شهر ونکوور تاسیس شد، به دلیل داشتن سیستم آموزشی سطح بالا توانسته رتبه 13 را در دانشگاه‌های کانادا به خود اختصاص دهد. این دانشگاه که در لیست ارزانترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته دارای سه پردیس در شهرهای ونکوور، بورنابی و سوری است. اگر قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارید می‌توانید در ماه‌های ژانویه، می و سپتامبر ثبت نام خود را انجام دهید.

ساسکاچوان
یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا که به عنوان ارزانترین دانشگاه‌های کانادا هم معرفی شده است، دانشگاه ساسکاچوان است. این دانشگاه در سال 1907 در استان ساسکاچوان تاسیس شده و مساحت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. در دانشگاه ساسکاچوان رشته‌های بسیاری به دانشجویان ارائه شده است اما در این میان رشته‌های ژنوم دامی، پزشکی، بیوتکنولوژی کشاورزی از درجه بالاتری برخوردار هستند. پذیرش دانشجویان این دانشگاه در سال‌های اخیر حدود 70 درصد افزایش پیدا کرده است که می‌تواند به دلایل مختلفی چون شهریه پایین، کادر آموزشی مجرب و.. اشاره کرد.

کلام آخر

اکنون بیشتر دانشجویان به دنبال آن هستند تا بتوانند در دانشگاه‌هایی ادامه تحصیل دهند که علاوه بر داشتن شهریه مناسب، از سیستم آموزشی و سطح علمی بالایی هم برخوردار باشند. خوشبختانه دانشگاه‌های کشور کانادا طوری مدیریت شده‌اند که حتی ارزان‌ترین این دانشگاه‌ها هم از کیفیت آموزش بالایی برخوردار هستند. در این مطلب تمام تلاش خود را کردیم تا ارزانترین دانشگاه های کشور کانادا را به شما معرفی کنیم. اکنون اگر قصد مهاجرت به کانادا و تحصیل رایگان در کانادا را دارید به راحتی می‌توانید تصمیم‌گیری کنید.