بررسی شرایط خرید بیمه بدنه خودرو صفر

تمام مالکین خودرو باید نسبت به حفظ سلامتی و امنیت سرنشینان، خودروی خود را بیمه کنند. اما یک خودرو شامل چه بیمه‌هایی می‌شود؟ معمولا در کشور ما هر خودرویی دو نوع بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه دارد. بیمه شخص ثالث به دلیل پرداخت خسارت جانی و مالی وارد شده به سرنشینان خودرو اجباری بوده، از این رو در زمان خرید خودرو در همان روزهای ابتدایی باید نسبت به خرید آن اقدام کنید. نداشتن این بیمه می‌تواند خودروی شما را مشمول جریمه کند.

اما بدنه که یک بیمه اختیاری بوده و فرد تنها برای پرداخت خسارت وارد شده به خودرو در تصادفات رانندگی آن را خریداری می‌کند. این نوع بیمه با وجود اینکه اجباری نیست اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که برای کاهش خسارت وارد شده آن را خریداری کنند.

پوشش های بیمه بدنه

یکی از بیمه‌های خودرو که با وجود اجباری نبودنش بسیاری از افراد آن را خریداری می‌کنند، بیمه بدنه است. بیمه بدنه تمام خسارت وارد شده به خودرو در تصادفات رانندگی را می‌پردازد و البته پرداخت خسارت وارد شده شرایط خاص خود را دارد. بیمه بدنه معمولا خسارات وارد شده را به دو دسته اصلی و تکمیلی(الحاقی) تقسیم کرده است. در ادامه با پوشش‌های اصلی و تکمیلی بیشتر آشنا خواهید شد.

اصلی

 معمولا این پوشش‌ها در زمان خرید بیمه بدنه به خودروی شما تعلق می‌گیرد. ازجمله این پوشش‌ها می‌توان به خسارت وارد شده در حین سرقت خودرو، انفجار، برخورد صاعقه، آتش‌سوزی و خسارت به چرخ و لاستیک اشاره کرد.

تکمیلی

 اما همانطور که گفتیم همه خسارات وارد شده تحت پوشش‌های اصلی بیمه بدنه قرار نمی‌گیرند. برای استفاده از پوشش تکمیلی می‌توانید با پرداخت هزینه جداگانه آن را خریداری کنید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. این پوشش‌ها عبارتنداز:

شکستن شیشه

 شکستن شیشه خودرو یکی از پوشش‌های فرعی بیمه بدنه است. البته بیمه بدنه تمام خسارت وارد شده را پرداخت نمی‌کند و تنها به منظور کمک به متضرر بخشی از آن را پرداخت خواهد کرد.

پاشیدن اسید و رنگ به بدنه خودرو

این مورد شاید برای کمتر کسی پیش بیاید. در صورتی که اسید یا مواد رنگی به بدنه خودروی شما پاشیده شود می‌توانید خسارت وارد شده را از بیمه بدنه دریافت کنید.

پوشش ترانزیت خودرو

 این پوشش مربوط به خسارات وارد شده به خودرو در دیگر کشورها است. اگر با خودروی خود در کشورهای دیگر تصادف کردید، پرداخت خسارت بیمه بدنه آن به شرکت بیمه مربوط می‌شود.

پوشش کشیده شدن میخ به بدنه خودرو

اگر هر نوع شئ تیزی با بدنه خودرو برخورد داشته باشد و باعث ایجاد خط و خش روی آن شود، پرداخت خسارت آن با بیمه بدنه خواهد بود.

از دیگر پوشش‌های فرعی می‌توان به نوسانات بازار، پوشش مربوط به حذف استهلاک و هزینه ایاب و ذهاب اشاره کرد.

تخفیفات بیمه بدنه خودرو صفر

در مقاله ارزانترین بیمه بدنه خودرو از بیمه باما می‌خوانیم: بسیاری از شرکت‌های بیمه به منظور جذب مشتری و صدور بیمه‌نامه‌های بیشتر، برای مشتری‌های خود تخفیف قائل می‌شوند. در واقع این تخفیف‌ها می‌تواند مناسبتی، تخفیف خودرو صفر، تخفیف خوش‌حسابی و… باشد

هزینه بیمه بدنه خودرو صفر

در خرید بیمه نامه خودروهای صفر و دیگر خودروها عوامل بسیاری می‌تواند تاثیرگذار باشد. برای بیمه بدنه نمی‌توان قیمت مشخصی را در نظر گرفت، چون با توجه به پوشش‌های فرعی این میزان هزینه می‌تواند تغییر کند. اما از دیگر عوامل و معیارهای سنجش هزینه بیمه بدنه خودرو صفر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:  

1.     نوع خودرو: نوع خودرو و کاربری آن هم در هزینه بیمه بدنه بی تاثیر نیست. معمولا هزینه بیمه بدنه خودروهای باربری، ون، تاکسی‌ها کمی بیشتر از دیگر خودروها می‌باشد. تنها دلیل آن هم آن است که این دسته از خودروها بیشتر در معرض تصادفات رانندگی قرار دارند.
نوع خودرو(وارداتی) هم می‌تواند هزینه بیمه بدنه را کمی تغییر دهد.

2.     ارزش روز خودرو: در زمان خرید خودرو باید ارزش روز خودرو را در نظر بگیرید. حتما بیمه نامه خود را با توجه به ارزش روز خودرو ثبت کنید. اگر این مورد را در بیمه نامه لحاظ نکنید، در زمان بروز تصادف میزان خسارت کمتری به شما پرداخت می‌شود.

3.     از دیگر موارد می‌توان به ویژگی‌های خودرو، پوشش‌های اضافی و... اشاره کرد.

مراحل خرید بیمه بدنه خودرو صفر

اگر برای اولین بار است که خودروی خود را بیمه می‌کنید تنها به کارت ماشین نیاز دارید. در بسیاری از مواقع که هنوز کارت ماشین صادر نشده است، می‌توان با برگ سبز هم خرید بیمه بدنه خودرو صفر را انجام دهید. البته اگر در حین خرید بیمه بدنه کارت ماشین نداشته باشید شرکت بیمه تا زمان ارائه کارت ماشین، پوشش سرقت کلی را برای شما فعال نمی‌کند.

شرکت بیمه برای خرید بیمه بدنه خودروی شما باید خودروی مورد نظر شما را کارشناسی کند. شرکت‌ها معمولا این کار را به دو صورت انجام می‌دهند:

اگر قیمت خودرو از یک میزان مشخصی پایین‌تر باشد، شرکت بیمه از مالک خودرو می‌خواهد که از زوایای مختلفی از خودرو عکس بگیرد و ارسال کند. در اینصورت شرکت بیمه از سالم بودن بدنه خودرو اطمینان حاصل می‌کند.
در بسیاری از مواقع هم که ارزش خودرو از ارزش تعیین شده بیشتر است، کارشناس به صورت حضوری خودرو را بررسی کرده و از زوایای مختلف آن عکس می‌گیرد.
بعد از اتمام کارشناسی خودرو و تایید سلامت بدنه خودرو، مدارک خودرو بررسی می‌شود. در صورت نداشتن کم و کاستی در مدارک، بیمه نامه صادر خواهد شد. بعد از خرید بیمه بدنه، تنها 24 ساعت بعد بیمه‌نامه خودروی شما فعال می‌شود.

برای خودرو صفر کارت طلایی بهتر است یا بیمه بدنه؟

کارت طلایی در مقایسه با بیمه بدنه مزایا و معایب بسیاری دارد. برای درک بهتر این موضوع و تفاوت بین این دو مورد بهتر است با خدمات کارت طلایی و بیمه بدنه بیشتر آشنا شوید.


امکانات و خدمات کارت طلایی

·         مشاوره و امداد تلفنی، امداد درون شهری و برون شهری

·         حمل و نقل رایگان خودروی خراب

·         خسارت ناشی از ریختن اسید

·         سرقت کامپیوتر خودرو

·         امداد جاده‌ای رایگان

·         جبران هرگونه خسارت، تصادف و سرقت

·         تضمین تعمیر قطعات خودرو

امکانات و خدمات بیمه بدنه

·         اگر خودروی شما در طی سال تصادفی نداشته باشد، در زمان تمدید بیمه بدنه شامل خسارت خواهد شد.

·         بیمه بدنه هزینه خسارت را به صورت کلی پرداخت می‌کند.

·         هزینه خرید بیمه بدنه بسیار کمتر از کارت طلایی است.

·         بیمه بدنه را می‌توانید به خودروی دیگری منتقل کنید.

کلام آخر

خرید اینترنتی بیمه خودرو می‌تواند یکی از راحت‌ترین و بهترین راه‌های خرید آنلاین بیمه نامه برای خودروی شما باشد. کافیست به وب‌سایت بیمه با ما سری بزنید تا با امکانات و خدمات آن آَشنا شوید. در این وب‌سایت شما می‌توانید قیمت بیمه در شرکت‌های مختلف را بررسی کرده و سپس نسبت به خرید بهترین بیمه بدنه 1400 اقدام کنید.