نکاتی که هنگام ریمل زدن باید بدانید | انتخاب بهترین ریمل برای انواع فرم چشم

ریمل به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای آرایشی مربوط به میکاپ مژه ها و چشم است که در هنگام خرید لوازم آرایشی اصل باید به اورجینال بودن آن از لحاظ حساسیت چشم به مواد آرایشی دقت کنید. نحوه ریمل زدن چشم به صورت صحیح، موضوع مهم تری است که در قالب بررسی بهترین روش ها نیز به آن پرداخته می شود.

طرز صحیح ریمل زدن، جزیی از آموزش های آرایش چشم می باشد که با انجام دادن اصولی آن می توانید مژه هایی بلند، مشکی و حجیم داشته باشید و زیبایی خارق العاده ای در چشم ها نیز ایجاد کنید. در آموزش استفاده از ریمل های چشمی به مسائلی مانند جهت حرکت دست، نوع برس ریمل و خیلی از فوت و فن ها اشاره می شود.


نکات طلایی در نحوه ریمل زدن چشم به صورت اصولی

تازه بودن ریمل

یکی از نکات کلیدی در نحوه ریمل زدن چشم به صورت صحیح این است که از تازه بودن ریمل اطمینان داشته باشید زیرا نمونه های قدیمی باعث چسبندگی مژه ها می شوند. هر دو یا سه ماه یکبار باید آنها را تعویض کنید.

چرخش صحیح برس در ریمل

در آموزش استفاده از ریمل های چشمی توجه به چرخش برس بسیار کلیدی است به گونه ای که برای آغشته کردن برس به مواد آن را به حالت بالا و پایین در ریمل تکان ندهید زیرا باعث خشک شدن آن می شود و تنها به صورت چرخشی و آهسته این کار را انجام دهید.

جلوگیری از لکه شدن پشت پلک

جلوگیری از لکه شدن پلک می تواند یکی از نکات برتر در نحوه ریمل زدن چشم به شکل حرفه ای باشد بنابراین می توانید پشت پلک را با یک چسب کاغذی بپوشانید.

استفاده از فرمژه

قبل از ریمل زدن مژه ها باید از یک فرمژه گرم شده با سشوار استفاده کنید. در نحوه ریمل زدن چشم به صورت درست این نکته بسیار مورد توجه است زیرا به بلندتر شدن مژه ها کمک می کند.

آغشته کردن مژه ها با پودر بچه

نحوه ریمل زدن چشم به صورت حرفه ای با آغشته کردن مژه ها با پودر بچه صورت می گیرد زیرا سفید شدن مژه ها باعث می شود که بهتر دیده شوند و با چند بار ریمل زدن به صورت پر حجم و ضخیم جلوه دهند.

استفاده از دو برس

در ابتدا باید از یک ریمل با برس نازک برای جداسازی و بلند کردن مژه ها استفاده کنید و سپس با کمک یک برس ضخیم می توانید مژه ها را کاملا حجیم کنید.

پرایمر مخصوص مژه ها

اگر در استفاده از پودر بچه برای مژه ها دودل هستید می توانید از پرایمرهای جادویی قبل از ریمل زدن نیز استفاده کنید. در نحوه ریمل زدن چشم به صورت صحیح به استفاده از پرایمر های مخصوص برای سه بعدی شدن مژه ها توصیه می شود.

آموزش ریمل زدن حرفه ای

در نحوه ریمل زدن چشم به صورت حرفه ای باید به نوع مژه ها و ریمل دقت کنید. در آموزش ریمل زدن به صورت حرفه ای یاد می گیرید که مژه های درهم برهم و سنگین نداشته باشید. آموزش ریمل زدن حرفه ای با استفاده از یک سری مراحل انجام می شود. مراحل آموزش ریمل زدن حرفه ای عبارتند از:


مرحله اول

 آماده کردن دو ابزار مهم ریمل مناسب و فرمژه

مرحله دوم

با چشم و مژه های تمیز به ریمل زدن بپردازید زیرا آرایشی بودن این دو ناحیه در هنگام ریمل زدن باعث جمع شدن مژه ها می شود.

مرحله سوم

فر کردن مژه ها به این صورت که ابتدا یک دید صاف و مستقیم داشته باشید و سپس با قرار دادن یک فرمژه که از قبل با سشوار آن را گرم کرده اید تا نرم و روان شود، به سمت پایین نگاه کنید و سه بار مژه ها را تا نوک آن ها فر کنید.

مرحله چهارم

از وسط مژه ها شروع کنید. مستقیم به آینه نگاه کنید و برس را در وسط مژه های خود قرار دهید. برس یا اپلیکاتور را به سمت بالا حرکت دهید تا مژه ها را از پایه تا نوک بپوشانید. می‌توانید اپلیکاتور را تکان دهید تا مطمئن شوید که مژه‌ها را به‌طور یکنواخت می‌پوشاند.

مرحله پنجم

نحوه ریمل زدن چشم به صورت حرفه ای در این مرحله توصیه می کند که بعد از ریمل کردن ناحیه وسط مژه ها به گوشه آن ها بروید. از نوک برس برای پوشاندن مژه های گوشه استفاده کنید. آن ها را از پایه تا نوک به طور یکنواخت بپوشانید با این روش می توانید از لک شدن یا انتقال ریمل به پلک جلوگیری کنید.

مرحله ششم

با استفاده از یک شانه مژه قبل از خشک شدن ریمل لایه اول، مژه ها را به سمت پایین و سپس بالا شانه کنید تا از جمع شدن آن ها جلوگیری کنید. نحوه ریمل زدن چشم در این مرحله بسیار کاربردی است.

مرحله آخر

دراین مرحله از نحوه ریمل زدن چشم به صورت حرفه ای باید پس از خشک شدن لایه اول ریمل، لایه دوم و نهایی را بزنید و در انتها شاهد مژه های بلند و حجیم با یک نمای حرفه ایی و زیبا باشید. با رعایت این مراحل در نحوه ریمل زدن چشم می توانیدمانند میکاپ آرتیست های حرفه ای مژه ها را ریمل بزنید.

نحوه انتخاب بهترین ریمل مناسب چشم

فروشگاه اینترنتی نیروان با بررسی روش های کاربردی و تخصصی در انتخاب محصولات آرایشی ویژه میکاپ از جمله ریمل را با توجه به نوع مژه ها و فرم چشم به مشتریان ارائه می دهد تا بهترین و کاربردی ترین ریمل برای بلندتر و حجیم تر شدن مژه ها در اختیار خریداران قرار گیرد. در اصول کلیدی نحوه ریمل زدن چشم ها به صورت مناسب توصیه می شود که بهترین ریمل علاوه بر مناسب بودن برای نوع مژه ها باید با فرم طبیعی چشم ها نیز همخوانی داشته باشد.

بهترین ریمل برای انواع فرم چشم عبارتند از:

بهترین ریمل برای چشم بادامی

چشم بادامی بهترین فرم چشم در آرایش محسوب می شود که باید از یک ریمل با برس پلاستیکی استفاده کنند. ریمل زدن مژه های کوتاه در بعضی از این فرم چشم ها با استفاده از یک ریمل بلند کننده انجام می شود.

بهترین ریمل مناسب چشم های رو به پایین

در نحوه ریمل زدن چشم در این فرم ها از ریملی استفاده کنید که برس آن دارای یک مرکز ضخیم نسبت به سایر  قسمت ها باشد.

ریمل مناسب چشم های ریز و کوچک

در این فرم باید از ریمل های ترکیبی شامل نوع بلند کننده و نوع خرده مژه دار استفاده کنید. به گونه ای که در نحوه استفاده از ریمل های خرده مژه دار برای مژه های کم پشت در چشم های ریز باید از ریمل های بلند کننده مژه قبل از نوع خرده مژه دار نیز استفاده کنید تا با این ترکیب اصولی یک حالت چشمگیری در مژه ها ایجاد شود.

نحوه ریمل زدن روی مژه های نازک

در هنگام ریمل زدن مژه های نازک باید از ریمل های حجم دهنده و پرکننده با چند لایه برای مژه ها نیز استفاده کنید نکته مهم این است که در هر لایه باید از خشک شدن لایه قبلی اطمینان حاصل کنید. نحوه ریمل زدن چشم به صورت صحیح باید با حوصله و مرحله به مرحله انجام شود تا حالتی زیبا در مژه ها شکل بگیرد.