9 نکته چیدمان اتاق خواب: از تخت خواب تا کمد لباس...

نگران هستید که با چیدمان اتاق خواب نامناسب از فضای خود استفاده کافی را نکنید؟ یا به این فکر می‌کنید که چیدمان فعلی کیفیت و زیبایی که مد نظر شما است را ندارد؟ اگر دغدغه‌های این‌چنینی دارید، توجه به 9 نکته چیدمان اتاق خواب که در ادامه این مطلب به آن اشاره می‌کنیم، به شما کمک خواهد که بهترین چیدمان را برای اتاق خواب خود پیاده سازی کنید.

-1     تخت در چیدمان اتاق خواب  

مهم نیست که تختخواب یک نفره داشته باشید یا دونفره سعی کنید تخت خود را به دیواری که روبه‌روی در است تکیه دهید. عموماً این دیوار جلو چشم‌ترین دیوار برای انتخاب است. همچنین بهترین انتخاب قرار دادن تخت خواب دقیقاً در وسط دیوار است.


با چنین جایگذاری حتی برای تختخواب دو طبقه فضای بیشتری برای قرار دادن وسایلی چون پاتختی خواهید داشت.

-2      پاتختی را چه کار کنیم؟

 بودن یا نبودن این وسیله کاملاً بستگی به فضای شما دارد. اگر فضای اتاق کوچک است، از یک پاتختی استفاده کنید. چنین کاری به شما امکان این را می‌دهد که تخت خود را به سمت یکی از دیوارها مایل کنید و فضای بیشتری داشته باشید. 

البته شاید کمی تقارن با این‌کار بهم بخورد، اما برای استفاده حداکثری از فضا گاهی نیاز است که این کار را انجام دهید که فضای بیشتری داشته باشید.

-3    کمد لباس مهم‌ترین بخش در اتاق

کمد لباس انواع متفاوتی دارد که به شما امکان انتخاب چیدمان لباس در کمد را به‌صورت متنوع می‌دهد. به همین جهت باید در انتخاب جای کمد لباس دقت کنید. بهتر است کمد را رو‌به‌روی در قرار ندهید که فضای شخصی شما حتی زمانی که در باز است، حفظ شود.


-4   فرش را در جای مناسب خود قرار دهید

اگر فضای اتاق شما کوچک است از فرش‌های سه‌بعدی استفاد کنید. این فرش‌ها سبب بزرگتر دیده شدن فضا می‌شود. همچنین استفاده از فرش‌های روشن با بافت نرم به بزرگتر شدن فضا کمک می‌کنند. اگر فرش شما برای فضا بزرگ است، کمی از آن را زیر تحت قرار دهید. 

5-نور طبیعی را فراموش نکنید

نورپردازی یکی از مهم‌ترین مکمل‌های دکوراسیون است که فضای شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هر اندازه که نورپردازی بهتر باشد، فضای شما بزرگتر به نظر می‌رسید. با استفاده از نورهای روشن می‌توانید فضایی مطلوب ایجاد کنید.

همچنین اگر اتاق شما پنجره دارد، حتماً از پتانسیل نور طبیعی استفاده کنید. برای نور طبیعی مسیری ایجاد کنید که روی اتاق تأثیر خود را بگذارد. همچنین می‌توانید از آینه برای انعکاس نور در بخش‌هایی که نور کافی ندارند، استفاده کنید. 

-6    هماهنگی رنگ‌ها را جدی بگیرید

هر فضایی که داشته باشید، کوچک یا بزرگ اهمیت تناسب رنگ بسیار زیاد است. به یاد داشته باشید که ست کردن رنگ‌های تیره سبب کوچک‌تر به نظر رسیدن اتاق خواب می‌شود. در مقابل استفاده از رنگ‌های روشن باعث می‌شود که چیدمان اتاق خواب شما دلباز‌تر به نظر برسد.


  7-دکوری‌ها به اتاق خواب روح می‌بخشند

اتاق خواب اولین فضایی است که شما هر روز آن را می‌بینید و برای روحیه‌تان اهمیت بسیاری دارد. به همین جهت باید از هنر در این فضا استفاده کنید. سعی کنید تابلو و المان‌هایی را به کار ببرید که مورد پسند و سلیقه خودتان است و همچنین با دکوراسیون هم‌خوانی دارند. 

-8   پیش از هرچیز چیدمان اتاق را ترسیم کنید

با راهنمایی‌هایی که تا به اینجا کردیم شما می‌توانید تصور کنید که بهترین چیدمان اتاق خواب برای شما چگونه است. حالا سعی کنید این چیدمان را با اشکال ساده روی کاغذ بیاورید. نیاز نیست که طراحی حرفه‌ای بلد باشید، تنها کافیست طرح را پیاده کنید که مطمئن شوید ارزش اجرا کردن دارد یا خیر.

-9    از وسائل زیادی استفاده نکنید

یکی از بهترین راه‌کارها برای ایجاد چیدمانی زیبا رعایت سادگی و تناسب تعداد وسائل نسبت به‌اندازه فضا است. به همین جهت سعی کنید تعداد وسائل مناسبی را برای اتاق انتخاب کنید. استفاده از قطعات ریز سبب می‌شود که احساس سردرگمی کنید. 

در مقابل استفاده از قطعات بزرگ سبب می‌شود که چند نقطه کانونی داشته باشید و این نقاط احساس سردرگمی را از شما می‌گیرند. 

در آخر....

این شما هستید که تصمیم می‌گیرید احساسی که صبح با حضور در اتاق خواب خود دارید چگونه باشد. انتخاب وسایل پیش از چیدمان اهمیت دارد و اگر در این زمینه مشکل دارید ایران دکور شما را کمک می‌کند. اما پس از خرید شما باید به‌گونه‌ای از وسائل برای چیدمان اتاق خواب استفاده کنید که بهترین نمایش فضای موجود را شاهد شوید.