سه کاربرد مهم بیت کوین در دنیای مدرن

 بیت کوین اولین و رایج‌ترین ارز دیجیتال است که بر بستر شبکه بلاکچین پیاده سازی شد. این ارز دیجیتال برخلاف ارزهای فیات توسط هیچ نهادی کنترل نمی‌شود و هر کسی می‌تواند در این اکوسیستم شرکت کند.

بیت کوین را می‌توان به نوعی یک سیستم پرداخت و بانکداری دیجیتال امن دانست که کنترل پول را به دست صاحبان واقعی آن برمی‌گرداند. امروزه بیت کوین کاربردهای زیادی دارد و روز به روز هم به کاربردهای آن افزوده می‌شود. در این مقاله به معرفی سه کاربرد مهم بیت کوین می‌پردازیم. 

پرداخت امن و سریع با بیت کوین 

هرچند خرید با بیت کوین سال‌ها قبل از این بیشتر شبیه رویا بود، اما امروزه امکان خرید کالاهای متفاوت با استفاده از بیت کوین و از فروشگاه‌های مختلف فراهم شده است.  با بزرگ شدن بازار بیت کوین و استقبال مردم از آن، نه تنها شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت پرداخت با بیت کوین را می‌پذیرند؛ بلکه خرده فروشی‌های زیادی نیز در سراسر جهان بیت کوین را برای پرداخت هزینه کالا قبول می‌کنند.

چیزی که انتظار می‌رود این است که با ثبات بیشتر بازار رمزارز، بیت کوین برای پرداخت در مراکز بیشتری پذیرفته شود. اگرچه ممکن است خرید کالاهای مورد نیاز با ارز دیجیتال بیت کوین فرآیندی پیچیده به نظر برسد اما کاربران بیت کوین می‌توانند به آسانی و در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت از بیت کوین‌های خود برای پرداخت استفاده کنند.

در حال حاضر در ایران تعداد فروشنده‌هایی که بیت‌کوین را به عنوان روش پرداخت قبول می‌کنند، زیاد نیست. اما آمارها نشان می‌دهد که تعداد شرکت‌هایی که در ایران پرداخت با بیت کوین را می پذیرند نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است. شاید مهم‌ترین عدم پذیرش بیت کوین در ایران توسط بخشی از مردم، نداشتن دانش کافی درباره تکنولوژی این ارز دیجیتال است. اگرچه افرادی نیز وجود دارند که علی رغم آشنایی با بیت کوین هنوز برای خرید آن اقدام نکرده‌اند و فرصت‌های خود را برای بهره‌مند شدن از مزایای این ارز دیجیتال از دست می‌دهند.

انتقال پول برون‌مرزی و درون‌مرزی با بیت کوین

یکی دیگر از کاربردهای بیت کوین، انتقال پول برون‌مرزی و درون‌مرزی است. بیت کوین این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است تا در هر ساعت از شبانه‌روز، وجه خود را به هر حسابی که می‌خواهند انتقال دهند. امروزه کشورهایی که به اشکال مختلف تحریم شده‌اند از بیت کوین می‌توانند به عنوان یک راه ساده و کم‌هزینه برای نقل و انتقال پول استفاده کنند.

یکی از مهم‌ترین مزایای انتقال پول با بیت کوین این است که در مقایسه با سایر روش‌های انتقال پول، کارمزد کمتری دارد. از طرف دیگر امکان نقد کردن بیت کوین از طریق صرافی‌های داخلی در کمتر از یک ساعت امکان پذیر است.

اما نباید فراموش کرد هرچند کارکردن با بیت‌کوین و کیف پول‌های آن به نظر ساده می‌رسد اما شخص باید حداقل آشنایی با این فناوری را داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است که عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. هرگونه اشتباه کوچک در ارسال بیت‌کوین می‌تواند باعث ارسال به کیف پول اشتباه شود. توجه به این نکته حائز اهمیت است که پیگیری و بازپس گرفتن بیت کوین در صورت ارسال اشتباه عملاً غیر ممکن است. 

کسب سود با سرمایه‌گذاری روی بیت کوین

بیت کوین اولین و بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال معتبر است که به دلیل برخوردار بودن از امنیت، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. در حال حاضر  بیت کوین  با ارزش بازار حدود ۱.۰۳ تریلیون دلار، رتبه ۱ بازار را به خود اختصاص داده است و سهم ۳۹.۶۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

حجم معاملات این ارز دیجیتال نشان می‌دهد که مردم به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری روی بیت کوین علاقه‌مند هستند. با حمایت و سرمایه‌گذاری افراد مشهوری مانند ایلان ماسک روی بیت کوین، این ارز دیجیتال نسبت به سایر رمزارزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

امروزه  سرمایه‌گذاری روی بیت کوین به قدری گسترش یافته است که بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای انواع تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی را روی آن انجام می‌دهند تا بتوانند به سود برسند. 

تعداد کل واحدهای بیت کوین ۲۱ میلیون است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۱۴۰ استخراج شوند. قطعاً در آینده کسانی برگ برنده را در دست خواهند داشت که امروز بیت کوین را به سبد سرمایه خود اضافه کرده‌ باشند. زیرا افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین و کاهش عرضه، افزایش قیمت این رمزارز را در پی خواهد داشت. البته آن دسته از افرادی که بدون هیچ آگاهی وارد این بازار می‌شوند متحمل ضررهای هنگفتی خواهند شد. زیرا سرمایه‌گذاری در بیت کوین به یادگیری، صبر و تداوم نیاز دارد.

خرید بیت کوین از صرافی ایرانی

اگر ساکن ایران هستید، خرید مستقیم بیت کوین با ریال و کارت بانکی از طریق سایت‌های ایرانی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. فقط کافی است کلمه «خرید بیت کوین» یا «خرید ارز دیجیتال» را در گوگل جستجو کنید تا با تعداد زیادی وب‌سایت صرافی ایرانی مواجه شوید.

 

معمولاً وب‌سایت‌های صفحه اول گوگل معتبر هستند و فقط در قیمت و کیفیت خدمات می‌توانند متفاوت عمل کنند. مثلاً یک صرافی می‌تواند نسبت به سایرین نقدشوندگی بالاتری داشته یا از پشتیبانی بهتری برخوردار باشد.  برای مثال صرافی رمزارز والکس، یک صرافی معتبر در زمینه خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. که می توانید با اطمینان خاطر از این سایت اقدام به خرید رمزارز مورد نظر خود کنید. برای مثال برای خرید بیت کوین می توانید وارد این آدرس شوید(https://wallex.ir/markets/btc) و اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنید و همچنین می توانید قیمت لحظه ای بیت کوین را در این صفحه مشاهده کنید.

 

آینده بیت کوین امروز روشن است

بیت کوین به دلیل داشتن کاربردهای مختلف بیت کوین، فرصت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار داده است. اکوسیستم بیت کوین در حال رشد است و در آینده‌ای نه چندان دور در زندگی روزمره نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. بنابراین بهتر است که از همین امروز به فکر این باشید که درباره بیت کوین بیشتر بیاموزید و حتی استفاده از آن را شروع کنید.