در خرید پلکسی گلاس به این 3 مورد توجه کنید!

ورق‌های پلکسی گلاس جزو ورق های پلاستیک پر کاربرد هستند که هم به صورت شیت استفاده می شوند و هم برای تولید محصولات کاربردی و تزئینی به کار می روند. ورقهای پلکسی را با کمک برش لیزری می توان برش زد. در این مطلب ورق پلکسی گلاس را به شما معرفی می کنیم و 3 مورد مهم که هنگام خرید پلکسی باید به آن دقت کنید را به شما توضیح می‌دهیم.

ورق پلکسی چیست ؟

اگر می‌خواهید بدانید ورق پلکسی گلاس چیست به طور خلاصه ورق‌های اکریلیک ( یا به اختصار pmma ) که با نام تجاری پلکسی گلاس شناخته می شوند، شیت‌های پلاستیکی هستند که در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. این ورق‌ها در ضخامتهای 1 میل تا 40 میلیمتر تولید می شوند.

هر جا که لازم باشد در موارد ساختمانی یا تولید محصولات مختلف از ورق پلاستیکی استفاده شود، اولین انتخاب ورق پلکسی گلاس است. ورق‌های پلکسی به راحتی با لیزر بریده می‌شوند و به آسانی می‌توان‌ با حرارت آنها را خم کرد یا به حالت دلخواه خودمان در بیاوریم. ورق‌های پلکسی گلاس به خوبی ماشین کاری می‌شوند و به وسیله ابزارهای مختلف می‌توان آنها را برش زد و یا عملیات ابزارزنی روی آنها انجام داد.
با این توضیحات متوجه می شویم که با یک متریال تخصصی مواجه هستیم که هنگام خرید باید اطلاعات نسبتا کاملی از فروشنده دریافت کنیم. بنابراین در ادامه 4 مدل پلکسی گلاس را به شما معرفی می کنیم و سپس 3 مورد مهم در خرید پلکسی گلاس را به شما توضیح می‌دهیم


ورق‌های پلکسی گلاس انواع مختلفی دارند که در ادامه هر کدام را به شما معرفی می‌کنیم:

پلکسی گلاس آینه ای

یکی از زیباترین ورق‌های پلکسی، آینه های پلکسی گلاس هستند؛ پلکسی های آینه ای درست مثل آینه‌های شیشه ای منازل خودمان هستند با این تفاوت که بجای شیشه در ساخت آ«‌ها از پلکسی گلاس شفاف استفاده شده است. ورقهای پلکسی گلاس آینه ای در دو رنگ طلایی و نقره ای در بازار ایران موجودند. ورقهای پلکسی گلاس آینه ای مثل مدلهای دیگر پلکسی در ابعاد 122×183 سانتیمتر تولید می شوند. اما در فروشگاه لیزرکات ابعاد کوچکتر ورق پلکسی آینه ای را می توانید تهیه کنید.

پلکسی گلاس رنگی 

ورق پلکسی رنگی پر کاربردترین نوع ورقهای اکریلیک هستند. این ورق ها طیف رنگی گسترده ای دارند و تقریبا هر نوع رنگی که نیاز داشته باشید را می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. تنها نکته‌ای که باید هنگام خرید پلکسی رنگی به آن دقت کنید این است که کامل‌ترین طیف رنگی ورق پلکسی رنگی مربوط به ضخامت 2.8 میلیمتر است؛ این یعنی اگر میخواهید طیفی از تمام رنگ‌های پلکسی را داشته باشید باید از ضخامت 2.8 میلیمتر استفاده کنید.

در بین رنگهای مختلف ورق پلکسی، رنگهای اصلی بیشترین کاربرد را دارند. مهمترین رنگهای پلکسی گلاس رنگی، پلکسی قرمز ، پلکسی سفید ، پلکسی مشکی ، پلکسی سرمه ای و پلکسی زرد هستند. اغلب محصولاتی که با پلکسی گلاس رنگی ساخته می‌شوند بوسیله یکی از این رنگها تولید شده اند.

ورق‌های پلکسی گلاس رنگی نیز در ابعاد استاندارد 122×183 سانتیمتر تولید می‌شوند که مصرف کنندگان این ابعاد را با نام ورق کامل می‌شناسند

پلکسی گلاس شفاف

پلکسی گلاس شفاف جایگزین مناسبی برای شیشه هستند. اگر یک قطعه پلکسی گلاس شفاف را کنار یک شیشه قرار دهیم به سختی می‌توان آن‌ها را از هم تشخیص داد. پلکسی گلاس شفاف مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه دارد و همین عامل باعث محبوبیت پلکسی گلاس شفاف در ساختمان‌ها شده است. در مکان‌هایی که به ایمنی بیشتری نیاز دارید می توانید پلکسی گلاس شفاف را جایگزین شیشه های معمولی کنید.

پلکسی گلاس شفاف به تردی و شکنندگی شیشه نیست و به مقدار جزئی انعطاف پذیر است. همین مورد سبب ضربه پذیری و مقاومت پلکسی شفاف نسبت به شیشه شده است. ورق پلکسی شفاف را در مهدکودک‌ها ، مدارس ابتدایی و سالنهای ورزش، با شیشه جایگزین می کنند تا ایمنی ساختمان بیشتر شود.

پلکسی گلاس ترانسپارنت

چهارمین نوع پلکسی ها، ورق پلکسی گلاس ترانسپارنت است؛ ورقهای ترانسپارنت را با نام پلکسی رنگی شفاف نیز می شناسند. پلکسی های ترانسپارنت دقیقا مثل شیشه های رنگی در پنجره های قدیمی است. تمام تصاویر و محیط از پشت پلکسی گلاس ترانسپارنت بصورت رنگی دیده می شوند؛ درست مثل اینکه یک عینک شیشه رنگی زده باشید

با اینکه کاربرد پلکسی گلاس ترانسپارنت بسیار محدودتر از انواع دیگر پلکسی گلاس است، ولی در بسیاری از ساختمانها و در دکوراسیون داخلی بسیاری از منازل استفاده می شود. از دیگر کاربردهای پلکسی گلاس ترانسپارنت، تولید لوازم تزئینی خاص مثل انواع زیورآلات و بدلیجات است که اغلب مورد استفاده نسل جوان قرار می گیرد.

 

این یک معرفی کوتاه از 4 مدل مختلف پلکسی گلاس بود و ممکن است این سوال در ذهن شما شکل گرفته که پلکسی گلاس از کجا بخریم؛ حالا که با انواع ورق پلکسی گلاس آشنا شدید، 3 نکته مهم که هنگام خرید باید مدنظر قرار دهید را به شما توضیح می‌دهیم:

برند ورق پلکسی گلاس

اگر شما قصد خرید ورق پلکسی گلاس را دارید حتماً باید نام برند را از فروشنده جویا شوید. بهترین برندهای پلکسی در بازار از کشورهای تایوان، اندونزی و چین هستند. تمامی ورقهای پلکسی گلس تولید شده توسط این کشورها از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و جزو پرفروش‌ترین برندهای پلکسی گلاس ایران به شمار می روند.

البته پلکسی های تولید شده کشورهای مختلف با نام ها و برندهای مختلفی وارد بازار می شوند؛ ولی در مجموع می‌توان گفت سه کشور تایوان ، اندونزی و چین جزو برندهای موفق بازار پلکسی ایران به شمار می‌روند.

امکان خرید در سایزهای کوچکتر

ورق های پلکسی گلاس در ابعاد 122*183سانتیمتر تولید می‌شوند و در بازار به این ابعاد، ورق کامل می‌گویند. تمام فروشندگان، ورق‌های پلکسی گلاس را در ابعاد ورق کامل عرضه می‌کنند. ولی اگر شما به یک ورق بزرگ پلکسی احتیاج ندارید لازم نیست ورق کامل بخرید؛ ورق پلکسی گلاس را می‌توان در ابعاد کوچکتر از یک ورق کامل نیز خریداری کرد. این ابعاد به ترتیب یک‌ششم ورق (61×61سانت) ، یک سوم ورق (122×61سانت) و نیم ورق (122×91سانت) هستند.

اگر شما قصد تهیه ورق پلکسی گلاس را در هر سایز و ضخامتی دارید و به یک ورق کامل 122×183 سانت نیز نیاز ندارید، کافیست از فروشنده ورق پلکسی یکی از ابعادی که در بالا ذکر شده است را بخواهید. ضمنا شمادر فروشگاه لیزرکات میتوانید ورق پلکسی گلاس را در هز سایز و ضخامتی تهیه کنید.

امکان تخفیف در خریدهای عمده

نکته آخری که در خرید پلکسی گلاس از نمایندگی‌های ورق پلکسی باید بدانید این است که اگر مقدار خرید شما زیاد باشد و قصد خرید عمده پلکسی گلاس را داشته باشید می‌توانید از تخفیف‌های خرید عمده بهره مند شوید. اگر شما از ورق پلکسی گلاس به طور دائمی استفاده می‌کنید و تولید کننده برخی محصولات و یا سازنده حروف های برجسته هستید، در صورت امکان تلاش کنید که ورق پلکسی را به صورت عمده خریداری کنید.

خریدهای عمده معمولاً هزینه‌های شما را کاهش می‌دهند. از هزینه حمل و نقل گرفته تا زمان ارسال و تحویل توسط شما؛ اگر شما ورق پلکسی گلاس را به طور عمده خریداری کنید می توانید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید. 

این سه مورد مهم را هنگام خرید ورق پلکسی گلاس مدنظر داشته باشید تا خریدی راحت و بدون دردسر را تجربه کنید.