آموزش فروش بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پر آوازه‌ترین بازارهای اقتصادی بود که در مدت زمان کمی، افراد زیادی را به سمت خود جذب کرد. افرادی که در این بازار فعالیت نداشتند با مشاهده روند صعودی این بازار و میزان سوددهی بسیار خوبی که در آن وجود داشت، به سرمایه‌گذاری در این بازار ترغیب شدند.

انتخاب درست ارز برای خریداری در زمان مناسب، باعث می‌شود افرادی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند به سود خوبی دست یابند. همچنین فروش ارز در زمان مناسب باعث افزایش سود و رونق بازار ارز دیجیتال می شود. حال به نظر شما چه عواملی در فروش بیت کوین موثر است؟ چگونه می‌توان بیت کوین را در زمان مناسب به فروش رساند؟ برای پاسخ به این سوال باید با مفاهیم ابتدایی بیت کوین و دیگر مفاهیم مرتبط با آن آشنا شویم.

 

بیت کوین چیست؟

قبل از اینکه بدانیم خرید یا فروش بیت کوین چگونه انجام می شود، ابتدا باید بفهمیم خود بیت کوین چیست. بیت کوین معروف‌ترین رمز ارز بازار ارز دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و نهاد خاصی بر آن تسلط ندارد. همچنین از این رمز ارز برای پرداخت آنلاین و انتقال پول در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده می‌کنیم. یکی از مزیت‌های بسیار خوبی که ارز بیت کوین دارد حذف واسطه ها است که باعث می‌شود تمام افراد بدون حضور هیچ واسطه یا پرداخت کارمزد اضافه، معامله‌های خود را انجام دهند.

مزیت های بیت کوین

بیت کوین یکی از بهترین ارزهای بود که نوآوری بسیار جذابی را به دنیای ارزهای دیجیتال ارائه داد. یکی از این نوآوری ها تایید همه‌جانبه معامله‌های ارزی توسط افراد حاضر در بازار ارز دیجیتال بود. به معنا ساده‌تر، تمام معامله‌های که در بازار ارزهای دیجیتال انجام می‌شد باید توسط مابقی افراد حاضر در بازار ارز دیجیتال تایید می‌شد. این کار باعث می‌شود که از تقلب در معامله ها جلوگیری شود.

یکی دیگر از مزیت‌های این رمز ارز عدم وجود تورم در رمز ارز ها است. ارز بیت کوین به صورت غیرمتمرکز فعالیت کرده و به همین دلیل هیچ نهادی بر آن سلطه ندارد، همین امر باعث می‌شود از تورم‌های که رخ می‌دهد در امان باشد.

کیف پول بیت کوین

با استناد به مقاله خارجی Is Buying Digital Cryptocurrency a GoodInvestment? شما پیش از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، ابتدا به دنبال کسب اطلاعاتی در مورد آن هستید یا اقدامات اولیه‌ایی را انجام می‌دهید که بتوانید سرمایه خود را به درستی صرف کنید. برای خرید یا فروش بیت کوین باید ابتدا در بیت کوین ثبت نام کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید. ثبت نام بیت کوین از طریق صرافی‌های معتبر صورت می‌گیرد و با ایجاد یک کیف پول به پایان می رسد.

کیف پول (wallet) امن‌ترین فضایی است که هر سرمایه‌گذاری می‌تواند ارز دیجیتال خود را در آن نگه دارد. کیف پول‌های سخت افزاری امن‌ترین کیف پول ارزهای دیجیتال هستند که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن استفاده کنند. در مقابل آن کیف پول های آنلاین امنیت بسیار کمتری برای حفظ و نگه‌داری ارز دیجیتال دارند.

خرید بیت کوین

همانطور که گفته شد بیت کوین یکی از محبوب‌ترین رمز ارز ها در بازار ارزهای دیجیتال است. همین محبوبیت باعث شده سرمایه‌گذاران بیشتر سرمایه خود را صرف خرید بیت کوین کنند. اما امن‌ترین راه برای خرید بیت کوین چیست؟

امن‌ترین روش خرید بیت کوین مراجعه به صرافی‌های معتبر است. اما اینکه کدام صرافی اعتبار کافی را داشته باشد هم نکته بسیار مهمی است. یکی از معتبرترین صرافی‌ ها که بتواند سرمایه‌گذاران را به مقصود خود برساند صرافی تبدیل است. سرمایه‌گذاران می‌توانند بیت کوین را از این صرافی خریداری کرده و از تمام اطلاعات درست درمورد بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوند. خرید بیت کوین از صرافی تبدیل علاوه بر امنیت بسیار بالایی که دارد، اطلاعات و مشاوره‌های بسیار مناسبی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد که با اطلاعات درست برای خرید انواع ارز تصمیم گیری کنند.

چگونگی فروش بیت کوین

خرید و فروش ارز بیت کوین عملی بسیار رایج در بازار ارزهای دیجیتال است که سود زیادی دارد و بسیاری از سرمایه‌گذاران پس از گذشت مدتی از خرید بیت کوین، آن را می‌فروشند که بتوانند سود بیشتری به دست بیاورند و بیشتر با پولشان کار کنند. اما به نظر شما چگونه می‌توان بیت کوین را فروخت؟ در قسمت زیر به انواع روش‌های فروش بیت کوین اشاره خواهیم کرد.

فروش از طریق صرافی

فروش بیت کوین از طریق صرافی معتبر‌ترین روش فروش بیت کوین یا هر ارز دیگری است. سرمایه‌گذاران با مراجعه به یک صرافی معتبر(که از قبل آن را می‌شناختند یا با یک جست‌و‌جو در گوگول آن را یافته‌اند) اقدام به فروش بیت کوین می‌کنند. صرافی نیز با مشاهده نمودار ها و نوسان‌های بازار ارز دیجیتال و باتوجه به قیمت فروش بیت کوین یا هر ارز دیگری، قیمتی را به افراد ارائه می‌دهند، پس از آن افراد می‌توانند در صورت تمایل از قیمت گفته شده بیت کوین را بفروشند.

البته نکته بسیار مهمی که وجود دارد ثبت نام در صرافی است، اگر شما در صرافی ثبت نام نکرده باشید باید ابتدا مراحلی مثل احراز هویت و غیره را طی کرده و پس از آن با اطلاع از نرخ فروش بیت کوین، در صورت تمایل ارز خود را به فروش برسانید.

فروش از طریق شخص

این روش از اطمینان کمتری برخوردار است. در این روش شما قیمتی را برای ارز خود مشخص کرده و افراد دیگر برای خرید آن اقدام می‌کنند و پس از واریز پول به حساب شما، بیت کوین را از شما دریافت می‌کنند. همچنین این کار در سایت‌های معاملاتی و با پرداخت کارمزد امکان پذیر است.

البته فروش بیت کوین به شخص و بدون مراجعه به صرافی اصلا پیشنهاد جالبی نیست، چون ممکن است فرد ابتدا بیت کوین را دریافت کرده و حتی هزینه برای شما پرداخت نکند، یا حتی یک کلاهبردار بوده و با اطلاعات جعلی اقدام به خریداری سرمایه شما کند، به همین دلیل این روش پیشنهاد نمی‌شود و ترجیحا روش اول بهتر است.

فروش از طریق واسطه‌های تلگرامی یا واتس‌آپی

ممکن است در بسیاری از تبلیغ‌های مختلفی که می‌بینید، بسیاری از افراد به شما پیشنهاد فروش بیت کوین یا هر ارز دیگری را با قیمت بسیار بالا بدهند و خود را واسطه معرفی کنند. در این روش هیچ امنیتی وجود ندارد و ممکن است آن افراد با استفاده از اطلاعات بانکی دیگران و اقدام به ایجاد یک فیش واریز جعلی، سرمایه شما را بدزدند. این روش هم از جمله روش‌های است که هیچگونه امنیتی ندارد و اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

تفاوت روش های فروش

تفاوت بسیار چشمگیری که در اول با روش‌های دوم و سوم ذکر شده دارد در نرخ ارز بیت کوین است. در روش اول(فروش از طریق صرافی) شما نرخی را برای فروش بیت کوین مشخص نمی‌کنید، اما کاملا از امنیت معامله خود اطمینان دارید و هر صورت بروز هرگونه مشکلی، صرافی نیز باید پاسخگو باشد یا شما را راهنمایی کند.

اما در روش دوم و سوم که فروش از طریق شخص یا واسطه‌های تلگرامی بود، شاید شما بتوانید نرخ باب میلتان یا بسیار خوبی را بیان کنید، اما هیچگونه اطمینانی از شخصی که با او معامله می‌کنید ندارید، همچنین از آنجایی که تراکنش‌های بیت کوین برگشت ناپذیر هستند، درصورت بروز مشکل شما باید فرایند بسیار سختی را طی کنید که به پول خود برسید. پس با ساده‌ترین تفکر می‌توان فهمید که بهترین روش برای فروش بیت کوین اقدام از طریق صرافی است.