بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است!

ما برای ورود به دنیای کریپتوکارنسی در ابتدا نیاز به یک صرافی معتبر ارز دیجیتال داریم. بنابراین پیداکردن صرافی برای هر معامله‌گر ارز دیجیتال یک امر ضروری است. معاملات ارز دیجیتال طرف‌داران زیادی را پیدا کرده است و باتوجه‌به اینکه استفاده از صرافی خارجی برای ایرانیان چالش‌هایی به همراه دارد، کاربران ترجیح می‌دهند از صرافی ایرانی استفاده کنند. این پلتفرم‌های آنلاین در ایران پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و قابلیت‌های تازه‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهند. اما بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟ اگر انتخاب صرافی برای شما یک دغدغه است خواندن این مقاله برای شما کاربردی و جذاب خواهد بود.

10 معیار کلیدی در انتخاب صرافی ارز دیجیتال در ایران

1.     رابط کاربری جذاب: شکل ظاهری و تجربه کار با پلتفرم باید به‌گونه‌ای باشد که برای مخاطب جذاب بوده و استفاده از آن آسان باشد. برای مثال، چینش دکمه‌ها، فرآیند آسان معامله و گرافیک جذاب از عواملی است که تجربه یک معامله لذت‌بخش را برای کاربر فراهم می‌کند.

2.     دارابودن نسخه موبایلی: امروزه گوشی‌های هوشمند به جایگزین سیستم‌های کامپیوتری تبدیل شده‌اند. این مزیت سبب می‌شود تا در هرجایی که هستید بتوانید معامله خود را مدیریت کنید.

3.     مراحل احراز هویت: اکثر صرافی‌های ایرانی مراحل احراز هویت را بادقت و وسواس انجام می‌دهند و هدف اصلی آنها کاهش ریسک پول‌شویی و کلاهبرداری است. اما در این میان صرافی‌هایی هستند که بدون احراز هویت کاربران را تأیید می‌کنند، اغلب این پلتفرم‌ها کلاهبرداری هستند و موجب ازدست‌رفتن سرمایه ما می‌شوند.

4.     قابلیت تعیین حد سود و ضرر: برای مدیریت ریسک و سرمایه در معاملات خود بهتر است صرافی را انتخاب کنیم که دارای قابلیت حد سود و ضرر است.

5.     تنوع ارز دیجیتال: بهتر است صرافی ارز دیجیتالی را انتخاب کنیم که دامنه گسترده‌تری از ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد. باید مطمئن شویم که آیا امکان مبادله ارز موردنظر در پلتفرم وجود دارد یا خیر.

6.     مدت‌زمان تسویه: برخی از صرافی‌ها امکان برداشت لحظه‌ای را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند اما در مقابل برخی از صرافی‌ها مدت‌زمان مشخصی برای تسویه دارند. مدت‌زمان تسویه در اکثر صرافی‌های ایرانی معمولاً در روزهای کاری و طبق روال شاپرک انجام می‌شود.

7.     کارمزد معاملات: میزان کارمزد صرافی‌ها با یکدیگر متفاوت است اما معمولاً بین 3 الی 4 درصد از یک معامله تا یک سقف معینی مثلاً 20 هزار تومان است.

8.     سقف میزان برداشت ارز: برخی از صرافی‌ها سقف برداشت محدودی دارند و کاربر ناچار است در فواصل زمانی متعدد برداشت‌های مکرر انجام دهد. این مسائل می‌تواند برای کاربر آزاردهنده باشد.

9.     امنیت: اصلی‌ترین معیار برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، اطمینان از امنیت و پایداری پلتفرم است. هیچ فردی علاقه ندارد سرمایه خود را به خطر بیندازد. به همین جهت باید مطمئن شویم که صرافی انتخابی ما بسیار امن باشد.

10. تیم پشتیبانی: در حین انجام معاملات ممکن است با چالش‌هایی مواجه شویم که برای حل آن نیاز به یک مشاوره و راهنما داریم. صرافی‌های معتبر برای مشتریان خود ارزش قائل هستند و سعی می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان و به‌صورت 24 ساعته به سؤالات ما پاسخ دهند.

معرفی برترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی‌ها هرکدام باهدف تسهیل دسترسی کاربران ایرانی به بازار کریپتو، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. در ادامه 5 صرافی معتبر ایرانی را نقد و بررسی می‌کنیم.

صرافی ارز دیجیتال تبدیل؛ آشنایی با متنوع ترین بازار معاملاتی

صرافی تبدیل یکی از پلتفرم‌های ایرانی است که خرید ارز دیجیتال را برای کاربران ساکن در ایران آسان کرده است. این پلتفرم در ارائه ابزارهای حرفه‌ای معامله، در میان صرافی‌های داخلی پیشرو بوده است. برای مثال، ابزار مدیریت ریسک حد ضرر (استاپ لاس) و OCO برای اولین‌بار در ایران، توسط صرافی تبدیل ارائه شده‌است. در این صرافی می‌توانیم رمزارز موردنظر خود را با چند کلیک ساده، با تتر یا تومان خریداری کنیم و همچنین می‌توانیم ارزهای دیجیتال را به‌صورت مستقیم به یکدیگر تبدیل کنیم. ثبت‌نام و مراحل احراز هویت در مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌شود. مهم‌ترین مزیت تبدیل، تنوع بازار معاملاتی آن است. تبدیل با پشتیبانی بیش از 70 ارز دیجیتال و بازار معاملاتی تتری و تومانی، به بسیاری از نیازهای کاربران پاسخ می‌دهد.

پلتفرم نوبیتکس؛ اولین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

نوبیتکس یکی از صرافی‌های معتبر ایرانی است که توانسته به‌عنوان اولین پلتفرم با مجوز رسمی در این حوزه فعالیت کند. این صرافی از 25 ارز دیجیتال برتر بازار پشتیبانی می‌کند و در کوتاه‌ترین زمان می‌توانیم خریدوفروش کنیم. نوبیتکس به‌خوبی توانسته است از پلتفرم‌های اجتماعی استفاده کند و هر روز با برگزاری جشنواره‌ها و یا اتفاق تازه‌ای در آن مواجه هستیم. کارمزد این صرافی به‌صورت درصدی از حجم کل معاملات انجام شده محاسبه می‌شود و به طور متغیر بین0.15 تا 0.3درصد است. یک بازار آزمایشی یا تست نت در این صرافی وجود دارد که برای افراد مبتدی انتخاب بسیار خوبی است.

صرافی آبان تتر؛ پاسخی به تمام ضعف ها

آبان تتر از سال 1397 توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف تأسیس شد و یکی از پلتفرم‌های باسابقه در ایران محسوب می‌شود. در ابتدا این صرافی فقط از چند ارز پشتیبانی می‌کرد و کیف پول اختصاصی خود را نداشت. اما کم‌کم با گسترش بازار، این صرافی نیز گسترده‌تر شد و امروزه بیش از 40 هزار کاربر فعال  و بیش از 100 رمزارز دارد. آبان تتر کارمزد کمتری نسبت به سایر صرافی‌های داخلی دریافت می‌کند، به همین جهت انتخاب اول فعالان حوزه کریپتو است.

صرافی والکس؛ ترید با 3 واحد پولی

یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی بسیار محبوب، والکس است. این پلتفرم بیش از 86 هزار کاربر فعال دارد و به افرادی که مراحل احراز هویت را با موفقیت پشت سر بگذارند، اجازه می‌دهد دو معامله اول خود را بدون کارمزد انجام دهند. والکس باهمت جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه تهران و شریف، طراحی و اجرا شده‌است. بزرگ‌ترین ویژگی این صرافی پشتیبانی از 3 مارکت تتر، بیت‌کوین و ریال است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد والکس را بهترین صرافی ارز دیجیتال بدانند.

صرافی اکسیر؛ مدعی امن ترین پلتفرم ایرانی

اکسیر فعالیت خود را به‌صورت رسمی از سال 2018 آغاز کرد و تمام تلاش خود را می‌کند تا در رده صرافی‌های جهانی و منطقه‌ای قرار بگیرد. این مسئله را می‌توان از ظاهر نسبتاً پیچیده و سخت آن متوجه شد. اکسیر امکانات ویژه‌ای را برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته و آنها می‌توانند دسترسی راحت‌تری برای انجام کارهای خودشان داشته باشند. به همین جهت اکسیر تمام تلاش خود را کرده تا یک صرافی کاملاً حرفه‌ای باشد. اکسیر ادعا می‌کند امن‌ترین صرافی ایرانی است زیرا رمزارزها را در کیف پول‌های سرد و آفلاین نگهداری می‌کند و تنها بخشی از آنها در فضای آنلاین وجود دارند.

جمع بندی نهایی 

در پایان باید گفت که رابطه مستقیمی بین انتخاب صرافی و افزایش سود و همچنین کاهش ریسک معاملات وجود دارد. ما در این مقاله، اصلی‌ترین روش‌ها برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را بررسی کردیم. همچنین، معتبرترین صرافی‌های ایرانی را معرفی کردیم. هرکدام از این پلتفرم سیاست کاری و خدمت مخصوص خودشان را ارائه می‌دهند که ما بر اساس نیازهای خود می‌توانیم یکی را انتخاب کنیم.

صرافی‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم از لحاظ سابقه و نظرات کاربرانشان از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران هستند. اما هر لحظه ممکن است سیاست خود را تغییر دهند و عملکرد دیگری را داشته باشند. بنابراین قبل از اینکه بخواهیم در این پلتفرم‌ها ثبت‌نام کنیم و شروع به خریدوفروش ارز دیجیتال کنیم، می‌بایست درباره آنها تحقیق و بررسی انجام دهیم.