معرفی تجهیزات استخر

شرایط استخر ها در زندگی و تمدن شهری با استخرهای معمولی و عادی که در روستاها و خارج از شهر مشاهده کنید، متفاوت است؛ در واقع برای استخرهایی که در شهرها مورد استفاده قرار می گیرند از تجهیزات و لوازم استخر استفاده می شود که این تجهیزات باعث می شوند تا امکان استفاده مناسب تر از استخر فراهم شود و شرایط ایده آل تری برای استفاده از آن به وجود آید؛ به عنوان مثال: اگر استخری را مشاهده کردید که آب موجود در آن لجن بسته بود و یا گل و لای زیادی در داخل آن قرار داشت، باید دریابید که این استخر از تجهیزات مناسبی برخوردار نیست زیرا تجهیزات زیادی در این راستا وجود دارند که مانع از لجن بستن آب موجود در داخل استخر می شوند و در صورتی که از این تجهیزات استفاده نشود، آب استخر همچون آب موجود در آبگیرهای طبیعی دچار لجن و گل و لای می شود؛

از این رو برای اینکه شما هموطنان عزیز آشنایی و شناخت بیشتری از تجهیزات استخر پیدا کنید، به بررسی این موضوع می پردازیم.

تجهیزات استخر

همه ابزارها، وسایل و دستگاه هایی که برای ایجاد شرایط بهتر در استخر و آب موجود در آن مورد استفاده قرار می گیرند، تجهیزات استخر نامیده می شوند؛ با این وجود نردبان و یا پله استیل استخر می تواند از ساده ترین تجهیزات مورد نیاز برای آن نام برد و یا فیلتر شنی را به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات آن مد نظر قرار داد.

انواع تجهیزات مورد نیاز برای استخر

تجهیزاتی که برای استخر مورد نیاز هستند، انواع مختلفی دارند و از تنوع زیادی برخوردار هستند که برخی از انواع آن را می توان از قبیل زیر نام برد:

·         فیلتر شنی

·         نردبان و یا پله استیل

·         پکیج تصفیه استخر

·         تخت کنار استخر

·         مبدل حرارتی

·         پمپ تصفیه

·         کلرزن

·         جاروی استخری

·         گریل استخری

·         برگ گیر

·         اسکیمر

·         کلرزن نمکی

·         و...

 

شرح برخی از تجهیزات استخر

با توجه به اینکه وسایل مورد نیاز برای استخر انواع بسیار زیادی دارند و هر کدام از آنها در راستای اهداف مشخصی مورد استفاده قرار می گیرند، امکان شرح همه انها در این مطلب وجود ندارد، به همین دلیل برخی از انواع این تجهیزات را شرح خواهیم داد.

پکیج تصفیه استخر

پکیج تصفیه استخر یکی از مهم ترین و پیشرفته ترین تجهیزات استخری است که از آن در استخرهای عمومی و یا حتی خصوصی استفاده می شود؛ پکیج های تصفیه باعث می شوند تا آب موجود در داخل استخر به حرکت در آید و حالت رکود نداشته باشد؛ زیرا راکد ماندن آب باعث ایجاد لجن در داخل آن می شود که با حرکت دادن آب با استفاده از این پکیج ها می توان از ایجاد لجن در داخل آب جلوگیری کرد. از طرف دیگر استفاده از این پکیج باعث جداسازی آلودگی های موجود در آب می شود.

چنانچه قصد داشته باشید که از پکیج تصفیه آب استخر استفاده کنید، قادرید که این دستگاه را در انواع مختلف آن تهیه کنید که انواع آن عبارتند از: پکیج دفنی، پکیج TPAKS و پکیج سطحی.

خرید پمپ تصفیه استخر از پایا گسترش

کلرزن استخر

کلرزن به دستگاهی گفته می شود که کلر را به آب استخر در فواصل مشخص وارد می کند تا به این شکل تصفیه آب انجام شود و آب ضدعفونی شود؛ کلرزن را میتوان یکی از تجهیزات بسیار ضروری استخرها در نظر گرفت که از آلوده شدن آب، انتقال بیماری، رشد میکروب و باکتری در داخل آب و ... جلوگیری می کند و باید حتما از یکی از انواع کلرزنها استفاده کرد.

کلرزن استخر را میتوان در انواع مختلفی از قبیل: کلرزن خطی، کلرزن آفلاین، کلرزن نمکی و کلرزن شناور تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد؛ لازم به توضیح است که پایه کار تمامی این کلرزنها وارد کردن کلر به داخل آب است که فقط نحوه انجام این کار توسط هر مدل آن متفاوت است.

مبدل حرارتی

مبدل حرارتی به دستگاهی گفته می شود که حرارت را میان دو دستگاه مبادله می کند و به این شکل باعث گرم شدن آب استخر می شود. مبدل های حرارتی قادرند تا برای تبادل حرارت از گاز، آب، روغن و یا هوا استفاده کنند. به کار بردن مبدل حرارتی برای استخرهای روباز و یا استخرهایی که در زمستان از انها استفاده می شود بسیار حائز اهمیت است و باعث می شود که در طول زمستان نیز بتوان در آب استخر شنا و آب تنی کرد.

نردبان و یا پله استیل

نردبان و یا پله استیل از جمله تجهیزات استخری محسوب می شوند که به راحتی قابل مشاهده هستند و زمانی که در استخر حضور پیدا می کنید، به راحتی آن را خواهید دید، در حالی که بسیاری از تجهیزات به کار رفته برای استخرها در محیط قابل رویت نیستند. نردبان و یا پله های استیل به کسانی که قصد دارند در استخر شنا کنند و به آب تنی بپردازند، کمک می کند تا به شکل راحت تری به داخل آب بروند و یا از آن خارج شوند.

نردبان استیل را میتوانید بر اساس عمق استخر در اندازه های مختلفی تهیه کنید و برای سهولت استفاده از استخر به کار ببرید.

برگ گیر

برگ گیر یکی از ساده ترین تجهیزات مورد نیاز برای استخر ها است که معمولا از آن برای استخرهای روباز استفاده می کنند؛ استفاده از برگ گیر برای استخرهایی که در باغ قرار گرفته اند بسیار ضروری است زیرا دائما برگ درختان بر روی آب استخر می ریزید.

با استفاده از برگ گیر می توان برگ هایی که بر روی آب شناور هستند را جمع آوری کرد و در عرض چند دقیقه تمامی انها را از آب جدا نمود.

بخش پایانی

تجهیزات استخر بر اساس نوع کاربردی که از استخر داشته باشید، متفاوت خواهد بود که برای تهیه این تجهیزات باید نوع کاربرد استخر را مد نظر قرار دهید؛ به عنوان مثال: برای استخری که به منظور آب تنی ساخته شده است، استفاده از مبدل حرارتی لازم است اما برای یک استخر که به منظور آب رسانی به گیاهان باغ ساخته شده است، نیازی به مبدل حرارتی نخواهد بود. شرکت پایا گسترش خورشید تابان pumpekhoob.com وارد کننده پمپ آب و تجهیزات استخری در ایران است.

با این وجود باید هر تجهیزاتی را بر اساس نوع کاربرد استخر تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید. تجهیزات استخری را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید تا کالای با کیفیت به شما ارائه داده شود و از بروز هر گونه مشکل جلوگیری به عمل آید؛ علاوه بر آن به برند و کیفیت تجهیزاتی که خریداری می کنید نیز توجه داشته باشید.