مهم ترین زبان های دنیا برای یادگیری

اگر قصد دارید که در زمینه یادگیری زبان فعالیت کنید و یکی از زبان های دنیا را بعد از زبان فارسی بیاموزید باید با مهم ترین زبان های دنیا برای یادگیری آشنا باشید تا یکی از بهترین انها را برای یادگیری انتخاب کنید و به آموزش آن بپردازید؛ البته این موضوع زمانی صادق است که بدون هیچ هدف خاصی قصد یادگیری زبان را داشته باشید؛ در غیر این صورت باید زبانی را برای یادگیری انتخاب کنید که در راستای آموزش آن بخواهید فعالیت خاصی را انجام دهید.

یادگیری زبان در موسسه تهران زبان

همان طور که می دانید در سراسر جهان کشورهای مختلفی وجود دارند  که مردم هر یک از آنها با زبان بومی و مخصوص به خود صحبت می کنند و مردم سایر کشورهای جهان با زبان انها آشنایی ندارند؛ در نتیجه برای برقراری ارتباط با مردم آن کشور لازم است تا زبان انها را آموخت تا امکان برقراری ارتباط اجتماعی با انها وجود داشته باشد. آموزش همه زبان های دنیا کاری بسیار سخت و غیر ممکن است که تا کنون هیچ کسی قادر به کسب اطلاع از تمامی زبان های دنیا نبوده است؛ از این جهت از سوی کشورهای مختلف جهان و بر اساس یک رده بندی جهانی، برخی از زبان ها به عنوان مهم ترین زبان های دنیا برای یادگیری شناخته شده اند که هدف اغلب زبان آموزان برای یادگیری زبان کسب اطلاع از آنها است.

مهم ترین زبان های دنیا برای یادگیری

در میان انواع بسیار گوناگون زبان در سراسر جهان برخی از آنها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و معمولا به کشورهای توسعه یافته و پیشرفته جهان مربوط می شوند که یادگیری آنها از اهمیت بیشتری برخورداری است و متقاضیان بیشتری دارد؛ با این وجود مهم ترین زبان های دنیا برای یادگیری را می توان از قبیل زیر در نظر گرفت:

زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان های دنیا است که مهم ترین زبان نیز شناخته می شود زیرا یک زبان بین المللی است که به واسطه آن می توان در تمامی کشورها با مردم ارتباط برقرار کرد؛ در واقع زبان انگلیسی یکی از انواع زبان هایی است که در کشورهای مختلف غیر انگلیسی زبان به دانش آموزان و مردم به عنوان زبان دوم آموزش داده می شود؛ علاوه بر آن بیشترین میزان جمعیت جهان با زبان انگلیسی صحبت می کنند که این مساله نیز به اهمیت زبان انگلیسی افزوده است.

زبان چینی

همان طور که می دانید چین یکی از بزرگ ترین و پر جمعیت ترین کشورهای جهان است که امروزه اقتصاد دنیا را به دست خود گرفته است و کشورهای مختلفی با آن در تبادل و داد و ستد اقتصادی قرار دارند. روابط اقتصادی کشورهای مختلف با چین باعث می شود که زبان این کشور در گروه مهم ترین زبان های دنیا برای یادگیری قرار بگیرد و یکی از پرکاربردترین زبان های دنیا محسوب شود.

زبان اسپانیایی

شاید از اهمیت زبان اسپانیایی غافل باشید، اما لازم است بدانید که این زبان امروزه در بیش از 22 کشور جهان به عنوان زبان بومی مورد استفاده قرار می گیرد که این میزان در مقایسه با زبان های دیگر  و محدوده استفاده از آنها بسیار زیاد است؛ به عبارت دیگر با یادگیری زبان اسپانیایی نه تنها میتوانید با مردم کشور اسپانیا ارتباط برقرار کنید، بلکه با مردم بیش از 22 کشور دیگر نیز میتوانید روابط داشته باشید و یا از این زبان در کشور انها استفاده کنید.

زبان اسپانیایی علاوه بر آن که باعث اتصال و پیوند امریکای شمالی و جنوبی می شود، در هر 4 قاره جهان توسط مردم مختلفی به کار می رود و با این وجود با یادگیری آن در هر 4 قاره امکان استفاده از آن را خواهید داشت.

زبان فرانسوی

زبان فرانسوی به عنوان عاشقانه ترین زبان در دنیا شهرت پیدا کرده است که از آن نه تنها در کشور فرانسه بلکه در کشورهای دیگر نظیر: کانادا و لبنان نیز استفاده می شود. این زبان از قدمت زیادی برخوردار است و اغلب کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، سعی می کنند تا در کنار زبان انگلیسی این زبان را نیز بیاموزند. برای یادگیری سریع تر این زبان در کلاس های خصوصی فرانسه موسسه تهران زبان شرکت کنید.

زبان عربی

کشورهای عربی از ثروتی به نام نفت و گاز برخوردار هستند که به دست آوردن این ثروت و یا خرید آن از سوی کشورهای دیگر بسیار حائز اهمیت است؛ از این جهت از زبان عربی به عنوان یکی از مهم ترین زبان های دنیا برای یادگیری یاد می شود که بسیاری از مردم به دلیل علاقه به دین اسلام و شیعه به سراغ یادگیری آن می روند و بسیاری دیگر به منظور امور تجاری و بازرگانی از آموزش آن در جهان استقبال می کنند؛ البته اهداف دیگری نیز ممکن است که در این خصوص وجود داشته باشد.

زبان آلمانی

آلمان یکی از بزرگ ترین قطب های صنعتی جهان است که وضعیت صنعتی آن حرف اول را در جهان می زند؛ از طرف دیگر این کشور از جمله کشورهای بسیار توسعه یافته است که اشخاص بسیار زیادی تمایل دارند تا برای رسیدن به اهداف کاری و یا تحصیلی خود به آن مهاجرت کنند؛ با این وجود باید زبان آلمانی را نیز به لیست پرکاربردترین زبان های دنیا

افزود.

زبان روسی

روسیه از نظر جایگاه ادبی در جهان اهمیت زیادی دارد و افراد بسیار مشهوری همچون: تولستوی، آنتوان چخوف، داستایوفسکی و ... آثار ادبی روسی را به دنیا هدیه داده اند. به همین دلیل زبان آن از اهمیت زیادی برخوردار است و معمولا کسانی که به ادبیات این کشور علاقه دارند به یادگیری زبان روسی می پردازند.

 

پرکاربردترین زبان در ایران

در میان مهم ترین زبان های دنیا که تقاضا برای یادگیری آنها زیاد است و در بخش فوق آنها را بررسی کردیم، پرکاربردترین زبان در ایران را باید به شرح زیر اعلام کرد که اکثر تقاضاهای مربوط به یادگیری زبان در ایران به انها اختصاص داده می شود:

·         زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم کشور ایران

·         زبان چینی به منظور انجام امور تجاری و بازرگانی بین ایران و چین

·         زبان کره ای به دلیل علاقه مردم ایران به فرهنگ و سنت های کشور کره

·         عربی به عنوان زبان مشترک دینی مردم ایران و عرب زبان

·         فرانسوی به دلیل مهاجرت بسیار زیاد مردم ایران به کشور کانادا

·         ترکی استانبولی به دلیل ارتباط زیاد ایرانی ها و مردم ترکیه

سخت ترین زبان های دنیا

در میان پرکاربردترین زبان های دنیا که در بخش های فوق آنها را شرح دادیم، برخی از آنها سخت تر هستند و یادگیری آنها سختی بیشتری را به زبان اموز تحمیل می کند و سخت ترین زبان های دنیا از گروه فوق به زبان های زیر اتلاق می گردد:

·         چینی

·         کره ای

·         آلمانی

·         فرانسوی

·         روسی

یادگیری تمامی این زبان ها سخت است اما اگر به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید، در یادگیری این زبان ها کمتر از دیگران به مشکل بر میخورید.

سخن پایانی

بر اساس مطالب ذکر شده  و با در نظر گرفتن مهم ترین زبان های دنیا برای یادگیری سعی کنید که آموزش زبان را با زبان انگلیسی که مادر همه زبان های دیگر است، اغاز کنید و سپس به سراغ مابقی انها بروید؛ یادگیری زبان انگلیسی شرایط را برای آموزش سخت ترین زبان های دنیا برای شما آسان تر می کند و چون به عنوان تنها زبان بین المللی در همه کشورها شناخته می شود، گزینه مناسب تری در مقایسه با سایر زبان ها خواهد بود؛ اما اگر نیت و هدف خاصی برای آموزش زبان دارید، به کسب آگاهی و اموزش سایر انها در راستای رسیدن به اهداف خود بپردازید.