دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور چیست؟

یک دیزل ژنراتور بسته به کاربرد مورد نیاز برای تامین برق دارای طیف وسیعی از حالت‌های عملکردی است. این حالت های عملیاتی را می توان به طور کلی تعریف کرد، اما می توان سناریوهایی را نیز داشت که ترکیبی از این حالت ها هستند.

·         دیزل ژنراتور در حالت جزیره ای یا مستقل

دیزل ژنراتور در حالت جزیره ای یا مستقل به سیستمی اطلاق می شود که ژنراتورها تنها منبع انرژی هستند. برق اصلی در دسترس نیست. در این مثال ژنراتور اغلب تنها منبع برق است. ممکن است برای شارژ منابع انرژی جایگزین مانند بانک های باتری، به منظور کاهش زمان کلی کار و مصرف سوخت استفاده شود.

·         دیزل ژنراتور در حالت آماده به کار

حالت آماده به کار دیزل ژنراتور به عنوان پشتیبان منبع تغذیه کار می کند. هنگامی که شبکه از کار می افتد، ژنراتور شروع به کار می کند و یک پانل انتقال خودکار (ATS) منبع تغذیه بار را از شبکه به ژنراتور تغییر می دهد. این معمولاً شامل یک دوره کوتاه بدون برق است، مگر اینکه پشتیبان گیری کوتاه مدت در دسترس باشد، مانند یک سیستم UPS.

تأثیر حالت های عملکرد دیزل ژنراتور بر طراحی

دیزل ژنراتورها با حالت های عملکرد متفاوت ممکن است طراحی سیستم متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال، یک ژنراتور که به صورت موازی با برق کار می کند، به تجهیزات همگام سازی، مانند یک ماژول کنترل پیشرفته و یک قطع کننده مدار تمام اتوماتیک نیاز دارد.

خرید دیزلژنراتور از کاشانیکو

ژنراتورهایی که در حالت آماده به کار کار می کنند معمولاً به یک سیستم سوئیچینگ بار مانند یک کلید انتقال دستی یا خودکار نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که برق ژنراتور به طور ایمن از منبع تغذیه جدا می شود. ژنراتورهایی که در حالت آماده به کار کار می کنند اغلب دارای رتبه بندی ESP هستند، اما می توان از سایر رتبه بندی های ISO ژنراتور نیز استفاده کرد.

دیزل ژنراتور ولوو چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتور ولوو با تبدیل انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی با استفاده از موتور دیزل کار می کند. همانطور که موتور دیزل ژنراتور ولوو کار می کند، انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی، به شکل یک محور چرخان تبدیل می شود. موتور معمولاً مستقیماً از طریق فلایویل موتور به یک دینام تک بلبرینگ کوپل می شود، اما گاهی اوقات در مورد دو دینام بلبرینگ از طریق یک کوپلینگ انعطاف پذیر.

همانطور که موتور دیزل ژنراتور ولوو می چرخد، روتور اصلی دینام می چرخد زیرا نیرو از طریق کوپلینگ مکانیکی منتقل می شود و انرژی الکتریکی را به شکل ولتاژ در پایانه های دینام ایجاد می کند. این انرژی توسط میدان مغناطیسی از روتور اصلی دیزل ژنراتور ولوو تولید می‌شود که جریانی را در استاتور اصلی القا می‌کند، زیرا شار مغناطیسی مرتبط با سیم‌پیچ‌های آن، میدان مغناطیسی سیم‌پیچ‌های استاتور را تشریح می‌کند. سیم پیچ ها که معمولاً از مس ساخته می شوند به دلیل مقاومت الکتریکی کم آن به نوبه خود به پایانه های دینام دیزل ژنراتور ولوو متصل می شوند. سپس بار الکتریکی به نوبه خود به پایانه ها وصل می شود، معمولاً از طریق یک دستگاه سوئیچینگ مانند MCB، MCCB یا ACB.

دیزل ژنراتور ولوو آماده به کار

دیزل ژنراتور ولوو وقتی به عنوان آماده به کار استفاده می شوند، معمولا چیزی به نام سوئیچ انتقال دارند. این یک دستگاه مکانیکی است که همزمان با منبع تغذیه، اتصال ژنراتور به بار را متوقف می کند. هنگامی که برق اصلی وجود دارد، اتصال دیزل ژنراتور ولوو در همان زمان باید با کنترل های خاصی انجام شود تا آنها را به صورت موازی اجرا کنند.

بدون این سیستم کنترل، آسیب جدی به دیزل ژنراتور ولوو می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود. هنگامی که منبع تغذیه از کار افتاده است، اتصال یک ژنراتور بدون جدا کردن آن از شبکه منجر به تغذیه مجدد شبکه می شود - به طور بالقوه باعث کشته شدن شخصی که برای بازیابی منبع تغذیه کار می کند و احتمالاً به 0 شما در هنگام بازگشت برق آسیب می رساند. دیزل ژنراتور ولوو هنگامی که به عنوان منبع اصلی برق استفاده می شود (مثلاً هنگامی که منبع تغذیه وجود ندارد، یا شبکه برق آنقدر ضعیف است که نمی توان از آن استفاده کرد) به آن "حالت جزیره ای" می گویند. در جایی که نیازهای بزرگتر برای توان وجود داشته باشد، چندین واحد کوچکتر را می توان با استفاده از فرآیندی به نام همگام سازی به طور موازی به یکدیگر متصل کرد.

دیزل ژنراتور لوول

دیزل ژنراتور لوول مانند بقیه دیزل ژنراتورها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم و دقیق در فواصل زمانی معین دارند. اما مهمترین مورد دیزل ژنراتور لوول که معمولاً باید سرویس شود موتور است. موتورها معمولاً بعد از 250 یا 500 ساعت نیاز به سرویس دارند، اما فاصله سرویس توسط مدل موتور تعیین می شود.

معمولاً در یک سرویس معمولی دیزل ژنراتور لوول ، یک بررسی کامل انجام می دهید، فیلتر هوا، فیلتر روغن و فیلتر سوخت را تعویض می کنید، روغن و برخی از تسمه ها مانند تسمه فن رادیاتور و تسمه دینام شارژ را تعویض می کنید. نگهداری از دیزل ژنراتور لوول شما بخش مهمی از اطمینان از این است که برق را در مواقعی که به آن نیاز دارید تحویل می دهد!

دیزل ژنراتور لوول برای چه مواردی استفاده می شود؟

بار الکتریکی سپس برای تغذیه دستگاه‌های خانه، اداره، مدرسه، کارخانه یا هر تاسیساتی که نیاز به برق دارد استفاده می‌شود. ژنراتورها را می‌توان در رتبه‌بندی‌های مختلف بسته به کاربرد مانند Prime (PRP)، Standby (ESP)، Continuous (COP) یا زمان محدود (LTP) استفاده کرد.

گاهی اوقات یک دیزل ژنراتور می‌تواند ارزان‌تر از برق اصلی باشد، اما معمولاً گزینه گران‌تری است.

دیزل ژنراتور بادوین

برای نزدیک به 100 سال، Société des Moteurs Baudouin، فرانسه، موتورهای با بالاترین کیفیت را برای کاربردهای دریایی و تولید برق طراحی و تولید کرده است. امروزه، Baudouin و دیزل ژنراتور بادوین به لطف اعتماد متخصصان دریایی از شهرت بی نظیری برخوردار است.

·         قدرت آماده به کار

دیزل ژنراتور بادوین قابل استفاده برای تامین برق برای برق های مختلف است. بار برای مدت زمان قطع برق یک منبع ابزار قابل اعتماد، اضافه بار مجاز نیست.

·         قدرت اولیه

حداکثر توانی که یک مجموعه تولید کننده قادر است به طور پیوسته در حالی که بار الکتریکی متغیر را تامین می کند، ارائه دهد. بار متوسط باید 70٪ باشد. ژنراتور را می توان 10٪ به مدت 1 ساعت در 12 ساعت اضافه بار کرد.

·         قدرت پایه

رتبه‌بندی توان پیوسته در برنامه‌هایی استفاده می‌شود که تامین برق در یک بار ثابت 100% برای تعداد نامحدود ساعت در سال است.

دیزل ژنراتور بادوین موازی با برق

یک دیزل ژنراتور بادوین به موازات شبکه اصلی می تواند برای تامین برق اضافی زمانی که منبع ورودی از شبکه برای پاسخگویی به تقاضای بار کافی نیست استفاده شود. همچنین می توان از آن برای صادرات برق به شبکه اصلی برای پشتیبانی از شبکه استفاده کرد. ژنراتورها در این حالت اغلب برای آماده به کار حتی در صورت قطع برق نیز استفاده می شوند.